تاکید کمیته خزانه‌داری پارلمان بریتانیا بر قانون‌گذاری معاملات رمزارز

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رئیس کمیته خزانه‌داری بریتانیا می‌گوید معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، درست مثل قمار، می‌تواند اعتیادآور باشد.

رئیس کمیته خزانه‌داری پارلمان بریتانیا می‌گوید مسئولان این کشور باید معامله رمزارزها را نه به‌عنوان یک سرویس مالی، بلکه به‌عنوان شکلی از قمار قانون‌گذاری کنند. آن‌ها می‌گویند مردم باید بدانند که با سرمایه‌گذاری روی این دارایی‌ها ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهند.

به گزارش گاردین، «هریت بالدوین»، رئیس کمیته خزانه‌داری و نماینده حزب محافظه‌کار پارلمان بریتانیا، می‌گوید دولت این کشور دیگر نباید بودجه‌ای را که از مالیات شهروندان به‌دست آمده است، صرف تبلیغ فناوری‌های نوآورانه‌ای مثل توکن‌های دیجیتالی کند؛ حداقل باید مزایای این فناوری‌ها برای مردم مشخص شده باشد.

بالدوین می‌گوید معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، درست مثل قمار، می‌تواند اعتیادآور باشد. اگرچه فناوری زیرساختی بلاکچین می‌تواند به کمک صنعت خدمات مالی بیاید، ولی سرمایه‌گذاری روی قیمت‌های پرنوسان دارایی‌های بی‌پشتوانه ازجمله بیت‌کوین می‌تواند به ازدست‌رفتن پول‌های مصرف‌کنندگان منجر شود.

معامله رمزارزها شبیه به قمار است

این نماینده توضیح می‌دهد: «قانون‌گذاری مؤثر برای محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر آسیب، به‌وضوح موردنیاز است و همچنین باید از نوآوری‌های مولد در صنعت خدمات مالی بریتانیا حمایت کرد. اما معامله رمزارزهایی مانند بیت‌کوین که ارزش ذاتی ندارند، نوسان قیمتشان بالاست و به‌طور مشخص برای جامعه مفید نیستند، بیشتر از آنکه شبیه به خدمات مالی باشد، شبیه قمار است و باید به همین شیوه قانون‌گذاری شود.»

بریتانیایی‌ها انتظار دارند که معامله رمزارزها درنهایت تحت لوای «مرجع امور مالی» (FCA) بریتانیا قرار بگیرد که درحال‌حاضر مسئولیت کسب اطمینان از اجرای قوانین ضدپولشویی در شرکت‌های مالی را بر عهده دارد. بااین‌حال، کمیته خزانه‌داری می‌گوید حتی قراردادن این معاملات در حوزه وظایف FCA این تصور را در ذهن مردم ایجاد می‌کند که این بازار امن است و شاید از پول‌های آن‌ها محافظت شود.

بیشتر بخوانید  فعال شدن یک کیف پول قدیمی دوج‌کوین پس از 9 سال

پیش‌تر دولت بریتانیا می‌خواست از طریق ضرابخانه سلطنتی توکن غیرقابل معاوضه (NFT) تولید کند. اما این پروژه در ماه مارس لغو شد. کمیته خزانه‌داری می‌گوید پروژه NFT نمونه‌ای مناسب برای مشاهده نیاز به اتخاذ رویکردهای متوازن در مواجهه با فناوری‌های نوین و جلوگیری از صرف هزینه‌های بیهوده در فعالیت‌هایی است که هیچ فایده مشخصی ندارند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *