تلویزیون مجانی از راه رسید؛ به جای پرداخت پول حریم خصوصی خود را بفروشید!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تا به حال شده آرزوی داشتن تلویزیون مجانی را بکنید؟ اگر به چنین چیزی فکر کرده‌اید ما برای شما خبر خوشی داریم، یک شرکت آمریکایی اولین تلویزیون مجانی دنیا را ساخته است.

نوع جدیدی از تلویزیون عرضه شده که کاملاً رایگان است؛ البته اگر وقت و توجه خود را به عنوان بخشی از هزینه در نظر نگیرید. Telly شرکتی که توسط ایلیا پوزین، یکی از بنیان‌گذاران تلویزیون پلوتو، شکل‌گرفته است تلویزیونی را ارائه می‌دهد که با نمایش تبلیغات ثابت در یک نمایشگر دوم هزینه‌های خود را تامین می‌کند. به زبان ساده شما به جای پرداخت پول برای خرید تلویزیون تبلیغ می‌بینید.

این شرکت این نوار نازک صفحه‌نمایش را “نمایشگر هوشمند” می‌نامد که توسط نوار صوتی از تلویزیون اصلی جدا می‌شود. علاوه بر نمایش تبلیغات، قابلیت نمایش انواع ویجت‌ها از جمله جدول‌های ورزشی، نوار اخبار، آب‌وهوا و قیمت سهام را نیز دارد. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید تبلیغات می‌توانند در سمت راست نمایشگر هوشمند ظاهر شوند، اما این امکان هم وجود دارد که به شکل یک فید خبری اسپانسری در سمت چپ صفحه‌نمایش ظاهر شوند.

پوزین در بیانیه‌ای می‌گوید: زمانی که من Pluto TV را تأسیس کردم، یک مدل کاملاً جدید ایجاد کردیم که محتوای تلویزیونی شگفت‌انگیز را به صورت رایگان به بینندگان ارائه می‌کرد. “اکنون، با Telly، ما دستگاه تلویزیون را به صورت رایگان ارائه می‌کنیم.”

در حالی که تبلیغات نباید هر چیزی را که روی نمایشگر اصلی تماشا می‌کنید قطع کند، مدیر استراتژی Telly، دالاس لارنس، به The Verge می‌گوید که وقتی از تلویزیون استفاده نمی‌کنید، ممکن است تبلیغات از هر دو نمایشگر استفاده کنند. لارنس می‌گوید: وقتی از صفحه‌نمایش اصلی تلویزیون (صفحه بالایی) استفاده نمی‌شود، واحد تبلیغات می‌تواند به شیوه‌ای سرگرم‌کننده از هر دو نمایشگر استفاده کند. این شرکت همچنین دنبال طراحی سیستم پاداش خود برای مشارکت کاربران است.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی رد بالن چینی را زد

سیستم پاداش به روشی اشاره دارد که کاربر ضمن گرفتن امتیازها بتواند اکانت‌های با تخفیف سرویس‌های دیگر را بخرد و به نوعی جایزه دریافت کند.

در مورد صفحه‌نمایش اصلی، شما یک پنل 55 اینچی 4k دارید که تصاویر را با کیفیت HDR پخش می‌کند. Telly فعلاً از برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند و به جای آن با یک دانگل تلویزیون اندروید 4K رایگان ارائه می‌شود که می‌توانید از آن برای تماشای هر سرویس پخشی که می‌خواهید استفاده کنید. همچنین این دانگل با دستگاه‌های پخش دیگر از جمله Roku، Amazon Fire Stick و Apple TV سازگار است و دارای سه ورودی HDMI، 2 ورودی USB و یک تیونر است.

با این حال این تلویزیون چیزی بیش از دو نمایشگر دارد. اگر دقت کنید ممکن است متوجه دوربینی شوید که در وسط نوار صدا قرار گرفته است. این دوربین برای ردیابی حرکات در هنگام ورزش است، اما امکان مسدود کردن آن نیز وجود دارد.

Telly تأیید می‌کند که تلویزیون این شرکت «ممکن است اطلاعاتی درباره محتوای صوتی و تصویری که تماشا می‌کنید، کانال‌هایی که مشاهده می‌کنید و مدت زمان مشاهده‌ تلویزیون توسط شما جمع‌آوری کند». همچنین اطلاعاتی درباره تعامل شما با تلویزیون جمع‌آوری می‌شود که شامل عبارت‌های جستجوی شما، دکمه‌هایی که انتخاب می‌کنید و میزان حضور فیزیکی شما می‌شود.

همین مسئله باعث شده تا بسیاری درباره خرید تلویزیون‌های Telly هشدار دهند و قیمت آن را حراج حریم خصوصی بدانند. بسیاری از کارشناسان امنیت چنین روشی را برای کاربران پرریسک می‌دانند.

اگر از جمع‌آوری داده انصراف دهید، یا باید تلویزیون را برگردانید یا هزینه تلویزیون دو صفحه‌نمایش به‌علاوه تنظیم نوار صوتی را بپردازید.

بیشتر بخوانید  بلواسکای جایگزین غیرمتمرکز توییتر خواهد بود / سه ویژگی مهم بلواسکای چیست؟

Telly همچنین با 40 بازی مختلف و قابلیت پخش موسیقی از “سرویس‌های موسیقی محبوب” عرضه می‌شود. حتی یک «دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی» دارد که به «Hey Telly» پاسخ می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تایمر را تنظیم کنید یا زنگ هشدار را به تعویق بیندازید. اگر همه اینها کمی مبهم به نظر می‌رسد، به این دلیل است که واقعاً این‌طور است. این شرکت هنوز سرویس‌های موسیقی خود را که با آنها همکاری می‌کند معرفی نکرده است.

نکته‌ای که Telly روی آن تاکید دارد این است که نباید به خاطر رایگان بودن دستگاه تلویزیون فکر کنید که با یک سیستم ساده طرف هستید. تلویزیونی که می‌خرید امکانات بسیاری دارد و بسیار پیشرفته است.

شرکت Telly در تابستان امسال 500 هزار عدد از این تلویزیون ها را وارد بازار می‌کند و کاربران امریکایی که علاقه مند به استفاده از آن‌ها هستند از همین امروز می‌توانند برای دریافت آن‌ها ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *