این خودروها سریع‌ترین شاسی بلندهای جهان در سال ۲۰۲۳ هستند! + تصاویر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

خودروهای شاسی بلند امروزه با آیرودینامیک مناسب و پیشرانه‌های قدرتمند خود از شتاب‌گیری و سرعت‌های بسیار بالایی برخوردارند.

در همین راستا مجله خودرویی موتور وان لیستی از سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده که طبق آن خودروهای برقی توانستند رتبه اول تا سوم را از آن خود کنند. این لیست با توجه به میزان شتاب‌گیری خودروها و همچنین حداکثر سرعت آنها تهیه شده است.

معرفی سریع‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان

10. دوج دورانگو اس آر تی هکلت – Dodge Durango SRT Hellcat

شتاب‌گیری: ۳.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت

دوج دورانگو SRT Hellcat با وجود این‌که از لحاظ آیرودینامیک در سطح بسیار بالایی قرار ندارد، اما موتور 6.2 لیتری 8 سیلندر آن با قدرتی برابر با 710 اسب بخار و گشتاور 787 نیوتن‌متر باعث شده تا بتواند جایگاه دهم لیست سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان را در جهان از آن خود کند.

9. لامبورگینی اوروس – Lamborghini Urus

شتاب‌گیری: ۳.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت

لامبورگینی اوروس هم از لحاظ آیرودینامیکی در سطح بسیار خوبی قرار داد و هم در بخش فنی به یک موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر با دو توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند با قدرتی برابر با ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر به سرعت حداکثر ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز بهره می‌برد و به کمک آن می‌تواند ظرف مدت ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

8. مرسدس بنز AMG EQE

شتاب‌گیری: ۳.۴ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت

بیشتر بخوانید  این هیونداها به ایران می‌آیند + تصاویر

مرسدس بنز AMG EQE به‌واسطه تغییراتی که در پیشرانه‌های برقی، سیستم تعلیق و ترمزهای آن اعمال شده می‌تواند ظرف مدت 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و با چنین شتابی در جایگاه هشتم لیست سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار بگیرد.

7. لامبورگینی اوروس پرفورمانته  – Lamborghini Urus Performante

شتاب‌گیری: ۳.۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت

لامبورگینی با کاهش وزن و افزایش توان خروجی اوروس توانسته میزان شتاب‌گیری پرفورمانته را بهبود بخشد و آن را به رتبه هفتم لیست سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان برساند.

6. فراری پورسانگ – Ferrari Purosangue

شتاب‌گیری: ۳.۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت

با وجود این‌که ارتقاع پورسانگ از سطح زمین بسیار کم است، اما کماکان در ردیف شاسی بلندها قرار می‌گیرد و با آیرودینامیک بالا و پیشرانه ۱۲ سیلندر خود توانسته به شتاب ۳.۳ ثانیه‌ای دست پیدا کند.

5. پورشه کاین توربو جی تی – Porsche Cayenne Turbo GT

شتاب‌گیری: ۳.۱ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت

کاین توربو GT به‌عنوان دومین شاسی بلند بنزینی پرسرعت در جهان شناخته می‌شود. این خودرو با موتور بنزینی 4 لیتری 8 سیلندر خود توانسته با وجود خودروهای برقی بسیار قدرتمند در رتبه پنجم لیست سریع ترین شاسی بلندهای جهان قرار بگیرد.

4. استون مارتین DBX707

شتاب‌گیری: ۳.۱ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت

استون مارتین DBX707 سریع‌ترین شاسی بلند تمام بنزینی جهان محسوب می‌شود. این خودرو با پیشرانه 697 اسب بخار دارای شتابی تقریبا در سطح کاین توربو GT است، اما به‌دلیل حداکثر سرعت 311 کیلومتر بر ساعتی خود توانسته جایگاه چهارم لیست لیست سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال 2023 را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید  فوری / قیمت برخی خودروها در بازار از کارخانه ارزان‌تر شد!

3. ریویان آر 1 اس  – Rivian R1S

شتاب‌گیری: ۳ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت

ریویان R1S از 4 پیشرانه برقی جداگانه متصل روی هر یک از چرخ‌ها بهره می‌برد و با شتاب فوق‌العاده 3 ثانیه‌ای خود توانسته در جایگاه سوم این لیست قرار بگیرد. البته این خودرو از لحاظ حداکثر سرعت نسبت به سایر خودروهای این لیست حرفی برای گفتن ندارد.

2. لوتوس الترا آر – Lotus Eletre R

شتاب‌گیری: ۲.۹۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۶۶ کیلومتر بر ساعت

لوتوس الترا R به دو پیشرانه برقی مجهز شده که می‌توانند در مجموع قدرتی برابر با 905 اسب بخار را تولید کنند. یک گیربکس دو سرعته نیز قدرت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این خودرو هرچند از لحاظ حداکثر سرعت نسبت به سایر شاسی بلندها در سطح پایین‌تری قرار دارد، اما با شتاب‌گیری 2.95 ثانیه‌ای خود توانسته جایگاه دوم این لیست را از آن خود کند.

1. تسلا مدل ایکس پلاد – Tesla Model X Plaid

شتاب‌گیری: ۲.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت

جایگاه نخست لیست سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان به تسلا مدل X Plaid با شتاب‌گیری 2.5 ثانیه رسید که نسبت به جایگاه دوم 0.45 ثانیه سریع‌تر است. این خودرو از 3 پیشرانه برقی بهره می‌برد که در مجموع می‌توانند حداکثر قدرت 1020 اسب بخار را به‌تولید برسانند.

منبع: گجت‌نیوز

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *