تصمیم شرکت تتر برای سرمایه‌گذاری ۱۵٪ از سود خود در بیت‌کوین

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تتر پیش از این در گزارش مالی خود از سود خالص ۱.۵ میلیارد دلاری در سه‌ماهه اول سال جاری خبر داده بود

شرکت تتر، صادرکننده استیبل کوین USDT در بیانیه‌ای اعلام کرد تا ۱۵٪ از سود خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ظاهرا تتر به دنبال متنوع‌تر کردن ذخایر خود و فاصله گرفتن از ذخایر پرریسکی مثل اوراق بدهی دولت آمریکاست.

به گزارش د بلاک، شرکت تتر در این بیانیه اعلام کرد به صورت منظم بخشی از سود خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری و تمامی بیت کوین‌ها را در کیف پول‌های شخصی این شرکت نگهداری خواهد کرد. بر اساس گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، تتر در حال حاضر ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد که ۲٪ از ذخایر آن را تشکیل می‌دهد. حدود ۸۵٪ از ذخایر تتر نیز به صورت پول نقد، معادل‌های نقدی و سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت مانند اوراق خزانه‌داری نگهداری می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تتر پیش از این در گزارش مالی خود از سود خالص ۱.۵ میلیارد دلاری در سه‌ماهه اول سال جاری خبر داده بود. تتر خاطرنشان کرد میزان سرمایه‌گذاری آتی این شرکت در بیت کوین از مقدار سرمایه تعیین شده برای محافظت از سرمایه‌گذاران فراتر نخواهد رفت. همچنین این شرکت متعهد شد ذخایر خود را متنوع کند.

تتر: بیت کوین یک مخزن ارزش طولانی‌مدت است

شرکت تتر در این بیانیه خاطرنشان کرد با توجه به بازدهی چشمگیر بیت کوین در طول یک دهه گذشته، این ارز دیجیتال انتخابی عالی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. قیمت بیت کوین در یک دهه اخیر حدود ۲۲،۰۰۰٪ افزایش یافته است و در حال حاضر ۶۰٪ از پایین‌تر از اوج سال ۲۰۲۱ خود، در حوالی ۲۶،۷۵۰ دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید  اپل، غول دنیای تکنولوژی به متاورس پیوست

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر در این رابطه گفت:

تصمیم مبنی بر سرمایه‌گذاری در بیت کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به دلیل قدرت و پتانسیل آن اتخاذ شده است. بیت کوین همواره انعطاف‌پذیری و اینکه یک مخزن ارزش طولانی‌مدت با پتانسیل رشد بالاست را ثابت کرده است. عرضه محدود، ماهیت غیرمتمرکز و پذیرش گسترده بیت کوین را به انتخابی مطلوب بین سرمایه‌گذاران سازمانی و خرد تبدیل کرده است.

وی افزود:

سرمایه‌گذاری ما در بیت کوین نه تنها راهی برای بهبود عملکرد پرتفولیوی ماست، بلکه راهی برای همسو کردن ما با فناوری انقلابی است که پتانسیل تغییر شیوه معاملات و زندگی ما را دارد.

در حال حاضر، استیبل کوین USDT با بیش از ۸۳ میلیارد واحد توکن در گردش بزرگترین استیبل کوین بازار محسوب می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *