بیت‌کوین به کانال ۲۷ هزار دلار بازگشت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

قیمت فعلی این ارز دیجیتال ۲۷ هزار و ۲۵۰دلار است که با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۳.۷ میلیارد دلار همراه شده است.

به گزارش ایرانی متا، تجارت‌نیوز نوشت: در چند هفته اخیر فعالان بازار از نزدیک روند قیمت ارزهای دیجیتال را در میان اخبار مختلف این صنعت دنبال می‌کنند. بسیاری از سرمایه‌گذاران قدیمی بیت کوین، شرایط قیمت و فرصت کنونی را برای شروع رالی صعودی دیگر مناسب می‌دانند.

اخبار نظارتی در بازار ارزهای دیجیتال

جریان اخیر اخبار نظارتی به طور قابل توجهی بر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تأثیر گذاشته است زیرا دولت‌ها در سراسر جهان برای افزایش کنترل بر بخش ارزهای دیجیتال تلاش می‌کنند.

دموکرات‌ها در مجلس قانونگذاری ایالات متحده یادداشتی را در میان اعضای کمیته منتشر کرده‌اند که هدف آن تبیین اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد ارزهای دیجیتال است.

این سند که در تاریخ ۱۰ می منتشر شد، استدلال می‌کند که اکثر دارایی‌های دیجیتال باید به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند. به‌طور مشابه، کمیته خزانه داری بریتانیا نیز اکیدا توصیه کرده است که مقررات معامله‌ و سرمایه‌گذاری رمز ارزی در سطح خرد به عنوان قمار شناخته شود و همچنین مطابق با اصل ریسک یکسان، نتیجه نظارتی یکسان با آن برخورد شود.

هریت بالدوین، رئیس کمیته خزانه‌داری، بیت کوین و اتر را که دو سوم کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند، به عنوان دارایی‌های بدون پشتوانه معرفی می کند. علاوه بر این، انقضای معاملات آپشن در تایم هفتگی بیت کوین با حجم ۷۳۵ میلیون دلار در تاریخ ۱۹ مه ممکن است نقش مهمی در تعیین اینکه آیا قیمت به زیر ۲۶ هزار دلار کاهش می‌یابد یا به سطوح بالاتر خود باز می‌گردد، ایفا کند.

بیشتر بخوانید  اتریوم کلاسیک چیست؟
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview
نمودار قیمت بیت‌کوین – منبع: Tradingview

روند قیمت بیت کوین

قیمت فعلی این ارز دیجیتال ۲۷ هزار و ۲۵۰دلار است که با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۳.۷ میلیارد دلار همراه شده است. در ۲۴ ساعت گذشته، ارزش بیت کوین ۰.۵۰ درصد افزایش داشته است. بیت‌کوین با ارزش بازار ۵۲۵.۷ میلیارد دلار، جایگاه برتر کوین مارکت کپ را در اختیار دارد.

اکنون، عرضه در گردش این ارز دیجیتال در سطح ۱۹,۳۷۶,۲۵۶ کوین قرار دارد، در حالی که حداکثر عرضه این رمز ارز ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ کوین است.

این رمز ارز در حال حاضر با فشار فروشندگان در سطح ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار مواجه است و شکست صعودی موفقیت آمیز قیمت به بالای سطح مذکور می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را به ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار برساند. رشد قیمت تا سطح ۲۷ هزار و ۷۰۰ دلار این پتانسیل را دارد که بیت کوین را به سمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار سوق دهد.

از جنبه نزولی روند، حمایت فوری بیت کوین در سطح ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار تشکسل شده است و شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند بیت کوین را تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ دلار کاهش دهد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکانور (MACD)، دو شاخص فنی مهم برای تحلیلگران، در حال حاضر وضعیت بازاری خنثی در بیت کوین نشان می‌دهند.

قیمت بیت کوین نوسان بسیاری در سطوح بالا و پایین میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه دارد. این مسئله نشان دهنده احساسات متفاوتی در بین سرمایه‌گذاران درباره جهت گیری بازار است.

گفتنی است، سطح ۲۶ هزار و ۷۵۰ دلار اهمیت قابل توجهی دارد. حفظ قیمت بیت‌کوین در بالاتر از این سطح در تداوم روند صعودی بیت کوین نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  5 کلاهبرداری بزرگ که دنیای کریپتو را شوکه کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *