عوامل تاثیرگذار بر نوسانات قیمت تتر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رمزارز تتر (Tether) که یک استیبل‌کوین است برای خرید دارایی‌‌های دیجیتالی مختلفی نظیر پرداخت‌ها و انتقال ارزهای دیجیتال از یک کیف پول دیجیتال به یک کیف پول دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

رمز ارز تتر با نماد انحصاری (USDT) یک استیبل‌کوین با قیمت ثابت بوده که تقریباً ارزش خود را در مقابل نوسانات بازار ارز دیجیتال حفظ کرده و دارای ارزشی برابر با یک دلار آمریکا است. ارز دیجیتال تتر دارای پشتوانه بوده و قیمت آن وابسته به ارزش دارایی‎‌های پشتوانه‌ خود است. بنابراین قیمت ارز دیجیتال تتر همزمان با افزایش یا کاهش قیمت پشتوانه نیز دچار کاهش یا افزایش می‌شود.

پشتوانه تتر، دلار آمریکا بوده و هر توکن تتر دارای ارزشی معادل 1 دلار آمریکا است. تتر در سال 2014 با نام (Realcoin) به بازار سرمایه‌گذاری معرفی و عرضه شد و با استفاده از پلتفرم ((Omni روی لایه دوم شبکه بیت کوین شروع به فعالیت کرد.

رمز ارز تتر تنها ارز دیجیتالیست که از زمان معرفی تا عرضه به بازار کریپتوکارنسی، قیمت ثابتی داشته است. از سال 2014 تا به امروز، بالاترین قیمت ارز تتر 1.1 دلار بوده و قیمت تتر از روز اول تا اکنون 10 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است. تتر در حال حاضر با ارزشی حدود 62 میلیارد دلار در رتبه سوم سایت (CoinMaketCap) قرار گرفته و علت ثبات ارزش تتر، وابستگی و توسعه آن بر دلار آمریکا است.

بنابراین با توجه به عقیده تحلیل‌گران در بازار کریپتوکارنسی، قیمت ارز دیجیتال تتر، با افزایش یا کاهش شدیدی روبه‌رو نشده و تنها 5 تا 10 درصد نوسان به بالا یا پایین را در بازار تجربه کرده است. همچنین ارز دیجیتال تتر برای انجام مبادلات کوتاه‌مدت، بسیار مناسب است. زیرا با ایجاد نوسانات جزئی روزانه در بازار سرمایه‌گذاری، امکان کسب سود برای معامله‌گران فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید  مرکز فعالیت‌های بایننس به دبی منتقل می‌شود

عوامل مؤثر بر قیمت ارز تتر

عوامل تکنیکالی و فاندامنتالی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر قیمت روز تتر هستند. عوامل تأثیرگذار مهم دیگر بر قیمت هر تتر در ایران، سیاست‌های خارجی کشور و تحریم‌ها است. زیرا در حال حاضر به علت وجود تحریم‌ها، امکان شارژ ذخایر ارزی در کشور وجود نداشته و این مسئله موجب افزایش قیمت دلار در مقابل پول ملی کشور شده است.

عامل مهم دیگر، میزان عرضه و تقاضاست. زیرا امروزه استفاده از تتر راحت‌تر بوده، ذخیره‌سازی و نگهداری آن در مقایسه با دلار آسان‌تر است. بنابراین میزان تقاضا برای خرید تتر افزایش یافته و همین مسئله دلیلی برای بالا رفتن قیمت ارز تتر در مقایسه با دلار فیزیکی است.

فاکتور مهم دیگر، خرید تتر بدون هیچ محدودیتی نسبت به دلار کاغذی است. هر شخص با ارائه کدشناسایی خود تنها امکان خرید میزان مشخص و محدودی از دلار را در بازار دارد. اما کاربران برای خرید تتر از طریق کارگزاری‌ها، می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیتی و به میزان دلخواه خود، رمز ارز تتر را خریداری کنند.

ارزش ریالی نیز یکی دیگر از عامل تأثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال تتر در بازار کریپتوکارنسی است. به این صورت که سرمایه‌گذار از طریق مراجعه به صرافی‌های معتبر، اقدام به خرید ارز تتر در پایین‌ترین قیمت و فروش تتر در بالاترین قیمت کرده و از تفاوت آن‌ها سود کسب می‌کند.

کارمزد در صرافی از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت ارز دیجیتال تتر است. رمز ارز تتر بر بلاک‌چین‌های مختلف استوار بوده و هر یک از بلاک‌چین‌ها ساختار و مقیاس‌پذیری‌های گوناگونی دارند. بنابراین مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌ها جزء مواردیست که بر کارمزد رمز ارزها تأثیر چشم‌گیری دارد.

بیشتر بخوانید  قیمت دوج‌کوین در پی جایگزینی لوگوی آن با لوگوی توییتر 20 درصد افزایش یافت

در مجموع، عوامل مختلفی برای قیمت تتر در بازار کریپتوکارنسی تأثیر می‌گذارند. عامل اصلی مؤثر بر قیمت تتر در بازار، میزان تقاضا و عرضه است. با افزایش تقاضا، احتمال افزایش قیمت ارز تتر از 1 دلار بیشتر شده و با کاهش تقاضا، احتمال کاهش قیمت تتر از یک دلار آمریکا در بازار وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *