دارندگان سیستم‌عامل اندروید بخوانند!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رویداد Google I/O 2023 نیز همانند سال‌های گذشته پر از اتفاقات جذاب برای علاقه‌مندان به سیستم عامل اندروید بود. با وجود این‌که اندروید ۱۴ محور اصلی این رویداد نبود، اما گوگل با ارائه اخبار جذاب از آینده این سیستم عامل، شبی به‌یادماندنی را برای کاربران اندروید و اکوسیستم آن رقم زد.

در ادامه با هم به بررسی ۵ مورد از جذاب‌ترین خبرهای دنیای اندروید که آینده این سیستم عامل را با بهبودهایی چشمگیر روبه‌رو خواهند کرد، می‌پردازیم.

اندرویدی‌ها در آینده باید انتظار چه اتفاقات مهمی را داشته باشند؟

نسخه جدید Find My Device

یکی از جذاب‌ترین اخبار مربوط به اکوسیستم اندروید که در رویداد Google I/O مورد اشاره قرار گرفت، انتشار نسخه جدیدی از اپلیکیشن Find My Device بود. این اپلیکیشن تا به امروز، دستگاه‌های اندرویدی بسیاری افراد را از گم شدن و سرقت نجات داده و نسخه جدید این اپلیکیشن قرار است عملکرد بهتری را در این زمینه رقم بزند.

این اپلیکیشن علاوه بر این که در طراحی رابط کاربری با بهینه‌سازی‌های متعددی روبه‌رو می‌شود، امکان پشتیبانی از دستگاه‌های یابنده بلوتوث را نیز پیدا خواهد کرد که پیدا کردن دستگاه‌های مختلف را تسهیل خواهد کرد.

همچنین دقت این اپلیکیشن به‌لطف استفاده از شبکه‌ای گسترده متشکل از میلیاردها دستگاه اندرویدی بهبود قابل توجهی خواهد یافت. به این ترتیب حتی اگر دستگاه گم شده شما به اینترنت متصل نباشد هم می‌توانید با استفاده از Find My Device آن را پیدا کنید!

شخصی‌سازی به کمک هوش مصنوعی

دیگر خبر خوب اندرویدی گوگل در رویداد اختصاصی‌اش، قابلیت شخصی‌سازی گوشی‌های پیکسل به‌کمک هوش مصنوعی است.

به‌کمک این قابلیت جدید، کاربران گوشی‌های پیکسل می‌توانند با استفاده از ابزارهای متعدد مبتنی بر هوش مصنوعی، طراحی بخش‌های مختلف دستگاه اندرویدی خود را بیشتر به سلیقه‌شان نزدیک کنند.

بیشتر بخوانید  انتشار گوگل بارد به تعویق افتاد

به‌عنوان مثال، سرویس ساخت والپیپرهای جدید بر اساس توضیحات یکی از این قابلیت‌هاست که به کاربر اجازه می‌دهد کلماتی که در ذهن دارند را بیان کرده و والپیپری منحصربه‌فرد را دریافت کنند.

Wear OS 4

جدیدترین نسخه از سیستم عامل مخصوص ساعت‌های هوشمند گوگل، تحت نام Wear OS 4 نیز دیگر مورد جدیدی بود که در رویداد Google I/O 2023 رونمایی شد.

از جمله آیتم‌ها و قابلیت‌های جدیدی که این سیستم عامل جدید در اختیار کاربران قرار می‌دهد می‌توان به افزایش تعداد اپلیکیشن‌های قابل استفاده، واچ فیس‌های جدید با قابلیت شخصی‌سازی و مصرف انرژی پایین اشاره کرد.

به این ترتیب، کاربران ساعت های هوشمند اندرویدی ضمن این‌که قادر به اعمال شخصی‌سازی بیشتری روی دستگاه‌های خود هستند، می‌توانند با هر بار شارژ انتظار استفاده از ساعت خود به‌مدت‌زمان طولانی‌تری را داشته باشند.

امکان برقراری تماس تصویری در Android Auto

با وجود این‌که گوگل در رویداد اختصاصی خود به‌طور مستقیم به امکان برقراری تماس توسط اندروید Auto اشاره نکرد، اما کمی بعد از برگزاری این رویداد از سازگاری آن با سرویس‌هایی مثل Zoom یا Cisco WebEx در آینده نزدیک خبر داد.

به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود در خودروی مجهز به Android Auto نیز به تماس صوتی و تصویری بپردازند. این قابلیت نیز در صورت نهایی شدن با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

اپلیکیشن‌های جدید برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو

علاوه بر این، گوگل همچنین به‌طور خاص روی ارتقای تجربه کاربری تبلت‌ها و گوشی های تاشو هم متمرکز خواهد بود. در همین راستا، خبر خوب اندرویدی دیگر برای کاربران این پلتفرم هم انتشار تعداد زیادی از برنامه‌های بهینه‌سازی شده برای صفحه نمایش بزرگ این دستگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید  آیا باید به iOS 17 حسودی کنیم؟ + سه مقایسه کوچک اندروید با سیستم‌عامل جدید آیفون

به‌عنوان مثال اپلیکیشن‌هایی مثل Google Calender، YouTube Music، Candy Crush Soda Saga، Peloton و Calm از جمله برنامه‌هایی هستند که به‌زودی نسخه تبلت آن‌ها منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

همچنین در آینده، برنامه‌های بیشتری نیز برای تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو منتشر خواهند شد.

آینده اندروید روشن است!

به‌طور کلی همان‌طور که اشاره شد، رویداد Google I/O اتفاقی هیجان‌انگیز برای علاقه‌مندان به پلتفرم اندروید به‌شمار می‌رفت و با وجود این‌که Android 14 تمرکز اصلی گوگل نبود، اما همچنان خبرهای هیجان‌انگیزی در انتظار این پلتفرم خواهد بود.

گوگل البته در این رویداد همچنین از دومین نسخه بتا از اندروید ۱۴ نیز رونمایی کرد. بنابراین می‌توان انتظار داشت این سیستم عامل حدودا سه الی چهار ماه دیگر به‌طور رسمی منتشر شود.

تلاش‌های اخیر گوگل به‌خوبی گویای عزم این کمپانی برای بهبود کیفیت و عملکرد دستگاه‌های اندرویدی و اتقای تجربه کاربری این سیستم عامل است.

به‌عنوان مثال قابلیت‌هایی مثل امکان شخصی‌سازی دستگاه از طریق هوش مصنوعی، اپلیکیشن‌های بهینه‌سازی شده برای صفحه نمایش‌های بزرگ و امکان شرکت در کنفرانس‌های ویدیویی از طریق Android Auto کاملا نشان‌دهنده این هستند که گوگل نظرهای کاربران را شنیده و در صدد ارتقای سیستم عامل خود برای آن‌هاست.

مسلما با نزدیک‌تر شدن زمان انتشار سیستم عامل اندروید ۱۴، شاهد انتشار خبرهای جذاب بیشتری از پلتفرم اندروید خواهیم بود. در این میان، نکته بارز این است که گوگل در پشتیبانی از سیستم عامل اندروید و به‌روز نگه داشتن آن مصمم بوده و به‌طور دائم برای ارتقای آن تلاش خواهد کرد.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *