چگونه بیت‌کوین بخریم؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

همانطور که می دانید بیت کوین یک ارز دیجیتال با نماد آن BTC است که تاریخچه پیدایش آن به سال 2008 توسط فردی بنام سوتاشی ناکاموتو برمی‌­گردد و اولین بیت کوین هم در سال 2009 استخراج شد.

رمز ارز بیت کوین نزدیک به 50 درصد از بازار ارزهای دیجیتال را به تصرف خود درآورده است، و در رتبه اول ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد. قیمت بیت کوین همانند سایر ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی متاثر از رخدادهای مختلف جهانی است و ثابت نمی‌­باشد.

چگونه بیت کوین بخریم؟

  1. ثبت نام در یک صرافی: برای خرید و فروش بیت کوین نیز شما به عضویت و ثبت نام در یک صرافی دارید، و این قدم آغازین مسیر سرمایه‌گذاری است.  صرافی‌های بسیار زیادی در ایران و دنیا وجود دارد، که بر اساس ترجیح و شرایط خودتان می­‌توانید کی را برگزینید.
  2.  نصب کیف پول: بعد از عضویت در صرافی شما بایستی یک کیف پول برای خودتان داشته باشید، منظور از کیف پول، کیف پول آنلاینی است که از طریق آن بتوانید به خرید و فروش ارز دیجیتال و بیت کوین بپردازید، در کیف پول دارایی‌های شما ذخیره خواهند شد، همچنین لازم به ذکر است که کیف پول می‌­تواند به شکل نرم افزار و یا سخت افزار باشد.
  3. خرید از فروشنده معتبر: برای خرید بیت کوین مبلغ موردنظر خودتان را بایستی ثبت کنید، و از فروشنده یا فروشندگانی بیت کوین بخرید که عملکرد و سابقه خوبی از نظر فروش داشته باشند، به عبارتی اگر نظرات مثبت درباره فعالیت فروشنده ای زیاد باشد، باعث ایجاد اعتماد بین سایر سرمایه گذاران خواهد شد. فروشنده معتبر را از سوی افراد حقیقی و یا به واسطه صرافی های ارز دیجیتال بشناسید.
  4. احراز هویت: این مرحله برای جلوگیری از کلاهبرداری ضروری است، زیرا در گذشته کلاهبرداری هایی در این زمنیه صورت گرفته است، پس برای جلوگیری از این اقدام حتماً بایستی احراز هویت کنید. احراز هویت از طریق یک عکس و کارت ملی امکان پذیر است.
  5. انتقال پول و دریافت بیت کوین: شما در این مرحله می‌­توانید حساب خود را شارژ کنید و پول را انتقال دهید، تا بیت کوین به کیف پول شما واریز شود. این روش دو حالت دارد: روش اول: شما بطور مستقیم از طریق صرافی، اقدام به خرید بیت کوین می­‌کنید، وصرافی بیت کوین را به آدرس کیف پول شما واریز می‌­کند. روش دوم: در این روش صرافی صرفاً واسطه است، و بعد از شارژ حساب شما خودتان بایستی فروشنده معتبر پیدا کنید، و فروشنده بیت کوین را به آدرس کیف پول شما واریز می‌­کند.
  6. تهیه نسخه بک‌آپ از کیف پول: نکته بسیار مهم این است که بعد از خرید و فروش حتماً از کیف پول یک نسخه پشتیبان بگیرید، این اقدام یک کار جهت ذخیره سازی اطلاعات شما در برابر هر اتفاق ناخواسته است.
بیشتر بخوانید  چگونه با موبایل ارز دیجیتال استخراج کنیم؟

خرید بیت‌کوین در ایران:

اگر ساکن ایران هستید، خرید مستقیم بیت کوین با ریال و کارت بانکی از طریق سایت‌های ایرانی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. فقط کافی است کلمه «خرید بیت کوین» یا «خرید ارز دیجیتال» را در گوگل جستجو کنید تا با تعداد زیادی وب‌سایت صرافی ایرانی مواجه شوید.

معمولاً وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل معتبر هستند و فقط در قیمت و کیفیت خدمات می‌توانند متفاوت عمل کنند. مثلاً یک صرافی می‌تواند نسبت به سایرین نقدشوندگی بالاتری داشته یا از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد. با این حال، به گوگل اتکا نکنید و حتماً قبل از ثبت‌نام در یک صرافی، از اعتبار آن مطمئن شوید. بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه فعالیت ازجمله مهمترین مواردی هستند که باید بررسی کنید.

خرید بیت کوین از صرافی خارجی

با کارت‌های اعتباری بین‌المللی (مانند مسترکارت و ویزا)، پی‌پل، وبمانی، پرفکت ‌مانی، ارزهای دیجیتال دیگر (مانند تتر یا اتر) و … می‌توان از صرافی‌های خارجی هم بیت کوین خریداری کرد. البته اگر ساکن ایران هستید، به‌دلیل تحریم‌ها امکان خرید مستقیم وجود ندارد و معمولاً باید از واسطه‌ها کمک بگیرید که هزینه تمام‌شده را افزایش می‌دهد.

کوین‌بیس (Coinbase.com)، بیت‌استمپ (Bitstamp.net) و بایننس (Binance.com) بزرگترین صرافی‌هایی هستند که شما می‌توانید با کارت اعتباری خود (ویزا و مسترکارت) از آنها بیت کوین بخرید. چنجلی (Changelly.com) هم یکی دیگر از سایت‌های مطرحی است که امکان خرید بیت کوین با کارت اعتباری در آن وجود دارد.

معمولاً در هر کشور یک روش خرید از دیگر روش‌ها محبوب‌تر است. به‌عنوان مثال، در استرالیا، اغلب کاربران از وب‌سایت Coinspot برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای پیدا کردن روش مناسب خرید بیت کوین در کشور محل زندگی خود، فقط کافی است کلمه «Buy Bitcoin» را با نام کشور محل زندگی خود گوگل کنید؛ مثال: Buy Bitcoin in Australia.

بیشتر بخوانید  حل مشکل نمایش داده نشدن استوری‌های اینستاگرام

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به بیت کوین

اگر تتر یا ارز دیجیتال دیگری داشته باشید، می‌توانید در صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس آن را به بیت کوین تبدیل کنید. برای این روش هم اغلب اوقات ناگزیر هستید به صرافی‌های ایرانی مراجعه کنید تا تتر بخرید و سپس آن را به بیت کوین تبدیل کنید. این روش برای زمانی به‌کار شما می‌آید که هزینه تمام‌شده کمتری داشته باشد؛ یعنی اگر قرار باشد تتر بخرید و به بیت کوین تبدیل کنید، ارزان‌تر برای شما تمام شود.

به این نکته توجه داشته باشید که صرافی‌های بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌ها به کاربران ساکن ایران اجازه فعالیت نمی‌دهند و ریسک مسدودشدن حساب وجود دارد. با این حال، بیشتر کاربران ایرانی در حال حاضر از بایننس استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *