ویزای استارتاپ چیست؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر ایده ای برای تبدیل آن به کسب و کار دارید می توانید با پیاده‌سازی این ایده در کشوری دیگر اقامت آن کشور را کسب کنید.

روشهای مختلفی جهت سرمایه گذاری در خارج از کشور وجود دارد اما استارتاپ یکی از روش های سرمایه گذاری می باشد که برای راه اندازی و شروع یک بیزینس یا یک ایده تجاری نوین از این روش استفاده می شود.

 سرمایه‌گذاری استارتاپ به چه معناست؟

به معنی ارائه یک ایده نو و یک بیزینس پلن جدید می باشد که به وسیله راه اندازی کسب و کار مورد نظر تان در یک کشور خاص، افراد شهروند آن کشور مشغول به کار شوند. بعنوان مثال یکی از بیزینس پلن هایی که در ایران راه اندازی شده است و اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تاکسی های اسنپ می باشد که در ابتدا نیازی به سرمایه زیادی برای راه اندازی این شغل نبوده است، اما افراد بسیاری بدین وسیله مشغول به کار و کسب درآمد شده اند. مانند استارت آپ اسنپ در ایران، در کشورهای اروپایی نیز استارتاپی با نام « اوبر » مشغول به فعالیت می باشد. شخص سرمایه گذار باید روشی را برای سرمایه گذاری استارتاپ انتخاب کند که بهترین سود دهی را برای وی در پیش داشته باشد. اگر ایده ای برای start-up ندارید نگران نباشید، شرکت هایی وجود دارند که مورد تایید می باشند و صفر تا صد یک بیزینس پلن را به شما ارائه می دهند و در مقابل کارمزد دریافت می کنند.

برای دریافت ویزای استارتاپ چه مراحلی را باید طی کنیم؟

  1. اولین مرحله برای دریافت ویزای استارتاپ داشتن ایده‌ای نو و قابل رشد و ارزشمند است. اما این تمام ماجرا نیست و سختی‌های کار تازه بعد از نهایی شدن ایده مشخص می‌شود.
  2. دومین مرحله این است که به شرکت‌های حامی معتبر و معرفی شده توسط اداره مهاجرت کشور مقصد ایمیل بزنید و حداقل یکی از آن شرکت‌ها طرح شما را تایید کنند.
  3. بعد از مرحله دوم معمولا تایید اولیه برای اخذ ویزای استارتاپ داده می‌شود.
  4. در نهایت درخواست اقامت دائم می‌دهید و درصورتی که روی استارتاپ خود به درستی کار کنید، معمولا شما در مدت 12 تا 18 ماه می‌توانید اقامت دائم خود را بگیرید.
بیشتر بخوانید  بدون نیاز به شماره تلفن جی‌میل بسازید

ویزای استارتاپ چه شرایطی دارد؟

برای این که بتوانید ویزای استارتاپ هر کشوری را اخذ نمایید، لازم است برخی نکات را رعایت کنید تا شرایط دریافت ویزا را داشته باشید:

  • برای این که مدیریت کسب‌وکاری با شما باشد لازم است 50 درصد حق رای با شما باشد.
  • شرکت معرفی شده دارای شخصیت حقوقی باشد.
  • لازم است شرکت‌های حامی با درخواست شما برای ثبت استارتاپ موافقت کنند.
  • توانایی مکالمه انگلیسی در حد خوب داشته باشید. (البته نیازی به ارائه مدرک زبان سطح بالا نیست ولی در قسمت Speaking آزمون آیلتس باید حداقل نمره 5 را کسب کنید).
  • داشتن تمکن مالی برای هزینه‌های خود و خانوادتان را اثبات کنید.
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و تاییدیه پزشکی الزامی است.

با توجه به توضیحاتی که ارائه داده شد دریافتیم که ویزای استارت آپ یعنی چه و همچنین در این خصوص یاد گرفتیم که باید روش مهاجرتی مناسبی را برای انجام این امور انتخاب کنیم. برای دریافت ویزای start-up در کشور های مختلفی می توانید اقدام کنید که از مهم ترین آن ها می توان به کشور کانادا ، نیوزلند و کشور های اروپایی ( هلند ، انگلستان ، پرتغال و … ) اشاره نمود.

توجه به روش مهاجرت ضروری است

اگر هدف شما سرمایه گذاری در کشور های خارجی می باشد باید به روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید بسیار دقت داشته باشید. چرا که در بسیاری از روش های مهاجرتی شخص متقاضی اجازه سرمایه گذاری و یا کار کردن در کشور مقصد را نخواهد داشت. به طور مثال: پناهندگی از جمله روش هایی است که برای مهاجرت اصلا توصیه نمی گردد چرا که در این روش تا زمان دریافت جواب، حتی اجازه کار کردن نیز نخواهید داشت و یا در صورتی که از طریق خود حمایتی سوئیس جهت مهاجرت به این کشور اقدام کنید، اجازه کار ندارید. در روش خود حمایتی سوئیس فقط اجازه سرمایه گذاری در اموری دارید که Passive هستند و نیازی به حضور فیزیکی شما در آن کار نیست؛ مانند اجاره دادن ملک. شایان ذکر است که اگر از روش سرمایه گذاری start-up برای مهاجرت اقدام کنید، مجوز همه کارهای قانونی به شما داده می شود. بنابراین، یکی از مزیت های روش سرمایه گذاری استارتاپ می توان به مجوز انجام کار های Active در بسیاری از موارد اشاره نمود.

بیشتر بخوانید  آموزش کامل افزایش سرعت و کارایی گوشی‌های اندرویدی

چگونه با ویزای استارتاپ اقامت اروپا را اخذ کنیم؟

مطمئنا تا کنون یاد گرفته اید که ویزای استارت آپ یعنی چه؟ پس در این خصوص نیاز است که به بررسی سرمایه گذاری استارت آپ در کشور های اروپایی بپردازیم. در صورتی که از این روش برای سرمایه گذاری در اروپا اقدام کنید، می توانید در برخی شرایط فرزندان وابسته خود را تا سن 24 سالگی به همراه داشته باشید و آنها را در پرونده مهاجرت خود قرار دهید. همچنین تحصیل فرزندان شما در کشور های اروپایی کاملا رایگان در نظر گرفته می شود. در این روش مانند start-up کانادا، به شخص متقاضی مجوز انجام کارهای اکتیو و قانونی داده می شود و شرط حضور برای متقاضی وجود نخواهد داشت. با توجه به نکاتی که تا کنون ارائه شد نتیجه گرفتیم که سرمایه گذاری استارتاپ در کشور های اروپایی نیز می تواند انتخاب مناسبی برای اشخاص دارای شرایط باشد و با انجام این پروسه می توانید از مزایای زیادی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *