صرافی نوبیتکس NFT و بیت تورنت را در لیست رمزارزهای خود قرار داد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

عرضه کلی رمز ارز NFT حدود ۹۹۹ تریلیون واحد است که تاکنون ۲۷۷ تریلیون واحد از آن، معادل ۲۸ درصد کل توکن‌ها، به بازار عرضه شده است.

به گزارش ایرانی متا، هفت صبح نوشت: دو ارز دیجیتال ایپ ان اف تی و بیت تورنت در لیست رمزارزهای صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس قرار گرفتند و در دو بازار ریالی و تتری این پلتفرم قابل خرید و فروش هستند.

ارز ایپ ان‌اف‌تی یا ApeNFT با نماد اختصاری NFT، پلتفرم و بازاری است که از توکن‌های غیرمثلی، متاورس و بازی‌های بلاکچینی پشتیبانی می‌کند. هدف اصلی ارز NFT این است که پلی بین دنیای توکن‌های غیرمثلی و هنر فیزیکی باشد. در واقع، ارز ان اف تی هنرهای کلاسیک باکیفیت را به‌صورت توکنیزه‌شده وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌کند و سرمایه‌گذاری در این عرصه را آسان‌تر می‌کند. ارز ان اف تی یک پلتفرم چند زنجیره‌ای است که بر بستر بلاکچین‌های اتریوم، ترون و بی‌ان‌بی چین فعالیت می‌کند.

علاوه بر کاهش فاصله بین هنر کلاسیک و هنر دیجیتال، ایپ ان اف تی اهداف دیگری هم دارد که از جمله می‌توان به حمایت از خلق آثار هنری با استفاده از سیستم پاداش‌دهی، سرمایه‌گذاری روی هنرمندان بااستعداد در حوزه  NFT، میزبانی از رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف هنری و شناسایی و اسپانسرینگ گالری‌های فعال هنری اشاره کرد.

کلکسیون توکن‌های غیرمثلی جنسیس (Genesis)، از دیگر محصولات ارز ان اف تی است. این کلکسیون شامل ۱۰ هزار NFT با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. دارندگان هر کدام از این توکن‌ها عضوی از باشگاه وی‌آی‌پی ApeNFT هستند و می‌توانند دسترسی بیشتری به پروژه‌های مختلف در اکوسیستم ایپ ان اف تی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  آیا هش‌ریت بالا به معنای بازدهی بالا است؟

توکن‌های غیرمثلی یا به اختصار NFTها مفهوم عامی است که که می‌توان آن را به هر توکن یا کلکسیونی از توکن‌ها که در فضای توکن‌های غیرمثلی فعالیت می‌کنند، اطلاق کرد، اما ارز NFT و پلتفرم ApeNFT پروژه ویژه‌ای است که در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

عرضه کلی رمز ارز NFT حدود ۹۹۹ تریلیون واحد است که تاکنون ۲۷۷ تریلیون واحد از آن، معادل ۲۸ درصد کل توکن‌ها، به بازار عرضه شده است.

پلتفرم ApeNFT مشخصا در حوزه توکن‌های غیرمثلی فعالیت می‌کند و همانطور که ترند شدن این حوزه در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ به رشد چشمگیر قیمت ارز NFT کمک کرد، گسترش مجدد بازار توکن‌های غیرمثلی در آینده می‌تواند باعث محبوبیت رمزارز ایپ ان اف تی و رشد قیمت آن شود.

در حال حاضر خرید ارز دیجیتال ان اف تی و فروش آن در صرافی نوبیتکس امکانپذیر است.

ارز دیجیتال بیت تورنت جدید(BITTORENT – NEW)

بیت تورنت جدید محصولی است که می‌توان از آن هم به‌عنوان یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و هم به‌عنوان یک سرویس برای به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده کرد، اما باید دید ادغام یک سرویس با یک رمزارز می‌تواند به موفقیت این ارز دیجیتال کمک کند یا نه.

بیت تورنت یک پروتکل ارتباطی است که کاربرد اصلی آن، به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها و فایل‌هایی مانند ویدیو، بازی، کتاب و نرم‌افزار است. اشتراک‌گذاری در بیت تورنت به‌صورت غیرمتمرکز و همتا به همتا انجام می‌شود. بیت تورنت می‌تواند به کاربران کمک کند تا حجم عظیمی از داده‌ها را بین خود به اشتراک بگذارند. نحوه کار این پروتکل به گونه‌ای است که هر چه تعداد کاربران آن بیشتر شود، سرعت شبکه نیز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  تاثیر ۵ اتفاق مهم اقتصاد کلان در قیمت بیت‌کوین

این پروتکل کار خود را در سال ۲۰۰۰ آغاز کرد. ۱۹ سال بعد و در مقطعی که بیت تورنت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد، بنیاد ترون آن را خریداری و با فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال ادغام کرد تا رمزارز «بیت تورنت جدید» به وجود آید. بنیاد ترون معتقد است که با بهبود سرعت دانلود، افزایش کارایی و توسعه‌های دیگر، می‌توان به بقای این اکوسیستم اشتراک‌گذاری داده‌ها کمک کرد.

همان طور که گفته شد، بیت تورنت در بلاکچین ترون توکنیزه شده است. توکن بومی این شبکه BTT نام دارد که با استاندارد TRC-10 ایجاد شده است. از این توکن برای پرداخت کارمزد اشتراک‌گذاری داده‌ها در بیت تورنت استفاده می‌شود.

ارز بیت تورنت جدید(BTT) از اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی در صرافی‌های مختلف قیمت‌گذاری شده است. اوج قیمت ارز بیت تورنت ۰.۰۰۰۰۰۳ دلار است که در ژانویه سال ۲۰۲۲به ثبت رسیده است. اما قیمت BTT در حال حاضر با ریزش ۸۰ درصدی از اوج قیمت، در محدوده ۰.۰۰۰۰۰۰۶ دلار معامله می‌شود. تعداد کل توکن‌های بیت تورنت جدید ۹۹۰ تریلیون واحد است که تاکنون حدود ۹۵۱ تریلیون واحد از این توکن‌ها به بازار عرضه شده است.

در حال حاضر نهادهای متمرکز بخش بزرگی از صنعت ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری داده‌ها در اینترنت را در اختیار دارند که از جمله می‌توان به خدماتی مانند گوگل درایو، وان درایو و دراپ باکس اشاره کرد. خدمات غیرمتمرکزی مانند بیت تورنت برای اینکه بتوانند بخشی از بازار این غول‌ها را به خود اختصاص دهند، کار سختی در پیش دارند. اما تسلط بر بخش کوچکی از این بازار هم می‌تواند رشد چشمگیری برای بیت تورنت محسوب شود. البته بیت تورنت برای موفقیت باید علاوه بر غول‌های گفته‌شده، در رقابت با رقبای غیرمتمرکزی مانند فایل کوین هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید  5 فناوری پیشگامانه که متاورس را تقویت می‌کنند

برای خرید و فروش بیت تورنت و سایر ارزهای دیجیتال می توانید در نوبیتکس ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *