امکان برقراری تماس ویدیویی سه‌بعدی بدون نیاز به عینک! + فیلم

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
یک یوتیوبر برای اولین بار نگاهی نزدیک به پروژه‌ی استارلاین انداخته، دستگاه مرموز گوگل که برقراری تماس ویدیویی سه‌بعدی را امکان‌پذیر می‌کند.
گوگل از چند سال قبل پروژه‌ی جدیدی به نام استارلاین شروع کرده که برقراری تماس ویدیویی را به شیوه‌ای هیجان‌انگیز امکان‌پذیر می‌کند. استارلاین سیستم هولوگرافیک نیست، اما ازطریق مجموعه‌ای از دوربین‌ها و نمایشگری ویژه، طرف مقابل را به حالت سه‌بعدی نمایش می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که حس می‌کنید او درست در برابر شما است.

گوگل جزئیات پروژه‌ی استارلاین را تا حد زیادی پنهان نگه داشته و تاکنون تصاویر و ویدیوهای خاصی از این محصول ندیده‌ایم. ویدیوها هرگز نمی‌توانند کارکرد دقیق استارلاین را به‌نمایش بگذارند، به‌همین‌دلیل ویدیوهای فاش‌شده ممکن است جذابیت این پروژه را زیر سؤال ببرند.

مارکز برونلی، یوتیوبر سرشناس حوزه‌ی فناوری که با لقب MKBHD شناخته می‌شود، نگاهی نزدیک به پروژه‌ی استارلاین انداخته است. او با مهارتی که در فیلم‌برداری دارد، توانسته برای اولین‌ بار به ما نشان دهد که استارلاین چگونه کار می‌کند. برونلی می‌گوید استارلاین تحسین‌برانگیزترین دمویی بوده که به عمرش دیده است.

گوگل با پروژه‌ی استارلاین تلاش می‌کند تماس ویدیویی سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک امکان‌پذیر کند. نسخه‌ی اولیه‌ی استارلاین شامل اتاقکی ویژه بود اما نسخه‌ی جدید صرفا مانیتوری بزرگ است که در اطرافش حسگر و دوربین دیده می‌شود. استارلاین به‌جای هولوگرام، مبتنی‌بر سیستم نمایش میدان نوری است که برای بیننده حس حجم و عمق را تداعی می‌کند.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  افزایش ۳۲۹ میلیارد دلاری ارزش بازار انویدیا از ابتدای ۲۰۲۳ در پی توسعه هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *