چطور عکس‌ و ویدئو HD روی اینستاگرام آپلود کنیم؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اینستاگرام، پلتفرم رسانه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو متعلق به شرکت متا است. این شبکه اجتماعی به دلیل فیلترها و گزینه‌های ویرایش داخلی خود شناخته شده است. با این حال اینستاگرام برای علاقه‌مندان به دنیای عکس یک مشکل اساسی دارد و آن این است که این برنامه به‌طور پیش‌فرض تصاویر و ویدئوها را با وضوح پایین‌تری آپلود می‌کند تا به کاربران کمک کند داده‌های کم‌تری مصرف و البته آپلود سریع‌تری را تجربه کنند.

این گزینه البته برای ما ایرانیان که با مشکلات بسیاری در دنیای اینترنت مواجه هستیم چندان هم بد نیست. با این همه بسیاری از کاربران حرفه‌ای – به خصوص عکاسان – از کاهش کیفیت عکس‌های خود هیچ دلِ خوشی ندارند.

آیا می‌دانستید گزینه‌ای وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌های HD را در اینستاگرام آپلود کنند؟ با فعال کردن این ویژگی، کاربران می‌توانند محتوای باکیفیت و با جزئیات و وضوح بهتر را در اینستاگرام آپلود کنند.

چطور عکس‌ و ویدئو HD روی اینستاگرام آپلود کنیم؟

اگر کاربر اندروید هستید، روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید > روی منوی تاشو در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید > تنظیمات و حریم خصوصی > مصرف داده و کیفیت رسانه > و آپلود را با بالاترین کیفیت فعال کنید.

با این کار عکس‌ها و ویدئوهای شما به صورت خودکار با بالاترین کیفیت ممکن آپلود می‌شود. با این حال، توجه داشته باشید که بسته به سرعت اینترنت شما، اینستاگرام ممکن است زمان بیشتری برای آپلود محتوای شما صرف کند.

اگر کاربر آیفون هستید، روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید > روی منوی فشرده در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید > تنظیمات > تنظیمات برگزیده > مصرف داده > و آپلود را با بالاترین کیفیت فعال کنید. در گوشی‌های آیفون نیز گزینه‌ای به نام استفاده بهینه از داده موبایل وجود دارد.

بیشتر بخوانید  5 شرکت برتر ساخت خودرو الکتریکی از تسلا تا بچه غول‌های چینی

تصویر HD چیست؟

شاید بپرسید تصویر HD چیست و آیا ارزش دارد وقت و هزینه خود را صرف آپلود محتوایی با چنین کیفیتی کنیم؟ HD مخفف High definition به یک سیستم تصویری گفته می‌شود که از وضوح بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت تصویر این سیستم در مقایسه به سیستم استاندارد که SD یا همان Standard Definition است دارای کیفیت به مراتب بالاتر است.

عکس با وضوح بالا (HD) حالتی است که در دوربین‌های دیجیتال یافت می‌شود و به دلیل افزایش پیکسل، تصاویر بزرگ‌تر، عریض‌تر و واضح‌تر تولید می‌کند. تصاویر با وضوح بالا باید حداقل 720 پیکسل یا بیشتر داشته باشند تا در دسته HD قرار بگیرند و 1080 حرکت پیش‌رونده برای به حداقل رساندن تاری داشته باشند. این تصویر معمولاً متناسب با یک تلویزیون HD با صفحه عریض است.

برای مشاهده تصاویر با وضوح بالا، به یک منبع با وضوح بالا و هم مانیتور نیاز دارید که می‌تواند تلویزیون، مانیتور کامپیوتر یا گوشی موبایل شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *