اضافه شدن هوش مصنوعی کدنویس به ویندوز ۱۱

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ ابزار ویندوز ترمینال به منظور نوشتن و اصلاح ساده‌تر کدها به هوش مصنوعی مجهز شده است.

مایکروسافت می‌گوید چت‌بات هوش مصنوعی را در قالب سرویسی به نام GitHub Copilot Chat به نرم‌افزار Windows Terminal اضافه می‌کند. این جدیدترین نمونه از تلاش مایکروسافت برای اضافه کردن هوش مصنوعی به سرویس‌ها و محصولاتش است.

بر اساس گزارش ورج، سرویس جدید مایکروسافت افزون‌بر پیشنهاد فرمان‌های به‌خصوص در ترمینال، خطاها را شرح می‌دهد و انجام یک‌سری کارها را برای توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر می‌کند.

سرویس گیت‌هاب کوپایلت در حالی به ویندوز ترمینال اضافه می‌شود که گیت‌هاب چند ماه قبل میزبان دستیاری هوش مصنوعی شبیه‌به ChatGPT شده بود تا توسعه‌دهندگان بتوانند ساده‌تر کدها را بنویسند و خطاهای آن‌ها را رفع کنند.

مایکروسافت ابزار ویندوز ترمینال را در کنفرانس بیلد ۲۰۱۹ معرفی کرد. ترمینال به یکی از ابزارهای محبوب توسعه‌دهندگان در ویندوز ۱۰ تبدیل و سرانجام در سال ۲۰۲۲ به سرویس خط فرمان پیش‌فرض ویندوز ۱۱ تبدیل شد. بدین ترتیب اگر اکنون بخواهید Command Prompt را باز کنید، با پنجره‌ی ویندوز ترمینال مواجه خواهید شد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر به‌طور مداوم قابلیت‌های جدیدی به ویندوز ترمینال اضافه کرده است. این نرم‌افزار اکنون از چند تب پشتیبانی می‌کند، تم‌های رنگی هیجان‌انگیزی دارد، امکان شخصی‌سازی را ارائه می‌دهد و از رندر متن و ایموجی با بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید در حال آزمایش هوش مصنوعی GitHub Copilot با سایر ابزارهای توسعه‌دهندگان نظیر WinDbg است. WinDbg را معمولا توسعه‌دهندگان برای دی‌باگ کردن درایورها و اپلیکیشن‌ها و حتی خود سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند. WinDbg ابزاری محبوب برای مدیران IT به‌حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید  اطلاعات صدها هزار حساب کاربری ChatGPT سرقت شد + توصیه‌های امنیتی کار با هوش مصنوعی

اگر به‌دنبال آزمودن هوش مصنوعی در ویندوز ترمینال هستید باید وارد فهرست GitHub Copilot Chat شوید.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *