ابزار هوش مصنوعی مرورگر اوپرا منتشر شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ابزار هوش مصنوعی آریا می‌تواند به سؤالات شما درباره‌ی خدمات و محصولات اوپرا پاسخ دهد.

به گزارش ایرانی متا، زومینت نوشت: اوپرا گام بعدی خود را برای ادغام ابزارهای هوش مصنوعی برداشت و اکنون قابلیت جدیدی به‌ نام آریا (Aria) معرفی کرده است که درواقع از فناوری GPT شرکت OpenAI بهره می‌برد. درحال‌حاضر، آریا روی جدیدترین نسخه‌ی دسکتاپ اوپرا ارائه‌ شده و نسخه‌ی بتای اندروید این مرورگر نیز با ویژگی مذکور دردسترس قرار دارد. اوپرا یکی از بهترین مرورگرهای وب جهان است که با ویژگی هوش مصنوعی جدید می‌تواند امکانات کاربردی جدیدی دراختیار کاربرانش قرار دهد.

اوپرا می‌گوید هوش مصنوعی نسخه‌ی جدید این مرورگر به کاربران اجازه می‌دهد تا خلاقیت و بهره‌وری خود را افزایش دهند. این ابزار جدید برپایه‌ی زیرساخت Composer توسعه یافته است که درواقع از قدرت GPT شرکت OpenAI استفاده می‌کند. طبق اعلام این شرکت، امکان ارتباط بین Composer با سایر مدل‌های هوش مصنوعی وجود دارد؛ قابلیتی که امکان گسترش ویژگی‌های هوش مصنوعی اوپرا را در آینده فراهم می‌کند.

ازجمله ویژگی‌های هوش مصنوعی اوپرا می‌توان به جست‌وجوی اطلاعات وب، تولید متن یا کد و پاسخ‌گویی به درخواست‌های مرتبط با محصولات اشاره کرد. طبق ادعای اوپرا، ابزار آریا به پایگاه داده‌ی اسناد پشتیبانی این شرکت دسترسی دارد و به‌عبارت‌دیگر می‌تواند به سؤالات شما درباره‌ی خدمات و محصولات اوپرا پاسخ دهد.

XDA می‌نویسد اوپرا قبلاً از فناوری ChatGPT استفاده کرده و با ارائه‌ی نوار کناری در نسخه‌ی دسکتاپ خود، دسترسی به اعلان‌های هوش مصنوعی را ارائه داده است. مدتی بعد شاهد انتشار مرورگر جدید این شرکت موسوم‌ به Opera One بودیم که از طراحی ماژولار بهره می‌برد و از قدرت هوش مصنوعی برای ارائه‌ی عملکردهای مختلف استفاده می‌کند. این مرورگر اواخر سال جاری میلادی دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید  اولین تراشه UWB سامسونگ با نام Exynos Connect U100 معرفی شد

آریا قطعه‌ی دیگری از پازل اوپرا است و اگرچه درحال‌حاضر فقط یک رابط چت ارائه می‌دهد، این شرکت برنامه‌های بسیار بزرگی برای ادغام قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در نسخه‌های آینده دارد. در‌صورت تمایل می‌توانید جدیدترین نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر اوپرا را روی کامپیوتر خود نصب و از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی آن استفاده کنید. البته برای دسترسی به ابزار آریا باید وارد حساب کاربری اوپرا خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *