انتشار آپدیت Moment 3 ویندوز 11 با ویژگی‌های جدید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اکنون می‌توانید حتی زمانی که لپ‌تاپ‌تان به برق متصل است، ویژگی کنترل روشنایی تطبیقی محتوا را فعال کنید تا باتری دستگاه شما دیرتر خالی شود

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: مایکروسافت جدیدترین به‌روزرسانی بزرگ سیستم عامل ویندوز 11 را منتشر کرده است. نسخه جدید که Moment 3 نام دارد، چندین تغییر قابل‌توجه و ویژگی جدید موردانتظار را در دسترس کاربران قرار می‌دهد که به‌طور کلی برای بهبود تجربه آن‌ها در زمینه‌های مختلف ارائه شده‌اند.

تغییرات و ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی ویندوز 11

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه آپدیت Moment 3 ویندوز 11، ظاهر جدید پنل ویجت‌ها است که اکنون به یک طرح سه ستونه تغییر پیدا کرده که دو ستون آن برای اخبار و یک ستون برای ویجت‌ها در نظر گرفته شده است.

تغییر بزرگ دیگر، امکان کپی کردن کدهای امنیتی موجود در نوتیفیکیشن‌ها است. با وجود این ویژگی، اگر از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنید و نوتیفیکیشن ایمیل (یا پیام همگام‌سازی شده از گوشی خود) دریافت کنید، می‌توانید بلافاصله کد موجود در آن را در کلیپ‌بورد کپی کنید.

بخش تنظیمات ویندوز 11 نیز با این به‌روزرسانی تغییر زیادی می‌کند. به‌عنوان مثال، اکنون صفحه جدیدی برای تنظیمات USB4 وجود دارد که می‌توانید ایستگاه‌های اتصال USB4 و دستگاه‌های متصل به آن‌ها را مدیریت کنید. همچنین صفحه‌ای برای تنظیمات حریم خصوصی سنجش حضور وجود دارد تا در لپ‌تاپ‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، بتوانید انتخاب کنید کدام برنامه‌ها از حسگرهای حضور استفاده کنند.

علاوه بر این، اکنون می‌توانید حتی زمانی که لپ‌تاپ‌تان به برق متصل است، ویژگی کنترل روشنایی تطبیقی محتوا را فعال کنید تا باتری دستگاه شما دیرتر خالی شود و هر بار که روی یک فیلد نوشتاری ضربه بزنید، حتی با وجود صفحه‌کلید فیزیکی متصل به دستگاه، صفحه‌کلید لمسی نیز نمایش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید  ساخت یک فروشگاه برای ابزارهای هوش مصنوعی توسط OpenAI

صفحه حساب‌ها (Accounts) دیگر بخشی است که با این آپدیت به‌روزرسانی شده و می‌تواند فضای ذخیره‌سازی موجود در تمام اشتراک‌های OneDrive شما را به دقت نشان دهد.

در File Explorer، منوهای زمینه اکنون از کلیدهای دسترسی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین، مانند تصویر زیر می‌توانید کلیدی از صفحه کلید خود را فشار دهید که مربوط به یکی از گزینه‌های خاص منو است.

در نهایت، چندین ویژگی دسترس پذیری نیز در این آپدیت وجود دارد، از جمله پشتیبانی از زبان‌های بیشتر توسط کپشن‌ها و همچنین پشتیبانی از لهجه‌های بیشتر از طریق دسترسی صوتی. این آپدیت همچنین برای بهبود کیفیت صدا و عمر باتری در هنگام استفاده از بلوتوث، پشتیبانی از ویژگی Bluetooth Low Energy Audio را به ویندوز 11 اضافه می‌کند.

به‌روزرسانی Moments 3 ویندوز 11 در حال حاضر به‌صورت اختیاری ارائه شده و می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات آن را نصب کنید. اگر ترجیح می‌دهید منتظر بمانید، مایکروسافت در تاریخ 13 ژوئن (23 خرداد) یک به‌روزرسانی اجباری را ارائه می‌کند که علاوه بر تغییرات اشاره شده، شامل چند اصلاح نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *