ایرادات فنی توییتر، کمپین نامزد جمهوری‌خواه را با مشکل مواجه کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا قرار بود چهارشنبه کمپین ریاست‌جمهوری سال 2024 خود را در فضای توییتری با ایلان ماسک آغاز کند، اما با ده‌ها مشکل فنی روبه‌رو شد.

مدت کوتاهی پس از شروع، 580000 شنونده در فضای ناکارآمد توییتر که توسط سرمایه‌دار خطرپذیر و متحد ماسک، دیوید ساکس میزبانی می‌شد، وجود داشت، اما این میزبانی پر از دردسر بود.

نویزهای پیوسته، قطع‌ و وصلی میزبانان، ریورب صدا و بازخوردهای بد تنها بخشی از دردسرهای اسپیس گفت‌وگویی بود که این نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در توییتر تجربه کرد. ساکس این تجربه را بزرگ‌ترین اجتماع آنلاین از جنس خود دانست اما در سال 2020 بیش از 12 میلیون نفر در کنسرت Fortnite تراویس اسکات شرکت کردند و چنین مشکلاتی را نداشتند.

ساکس البته سعی کرد مسئله را لاپوشانی کند و گفت وقتی نیم‌میلیون میهمان در اسپیس دارید و کسی مثل ماسک با بیش از ۱۰۰ میلیون دنبال‌کننده میزبان اتاق است مشکلاتی ایجاد می‌شود. پس از این رویداد، ساکس در توییتر ادعا کرد که این رویداد “بزرگ‌ترین اتاقی است که تاکنون در رسانه‌های اجتماعی برگزار شده است.”

دیسانتیس سخنرانی خود را برای راه‌اندازی کمپین خود با نیم ساعت تاخیر خواند و ماسک گفت: من مجبور شدم دیوید را میزبانی کنم زیرا حساب کاربری من در حال نابودی سیستم بود.

کمپین دیسانتیس به درخواست اظهارنظر فوری پاسخ نداد، اما مشخص است هیچ نامزد انتخاباتی از چنین آغاز پر مشکلی خوشحال نخواهد شد.

ماسک از سال گذشته که توییتر را تصاحب کرد، حمایت و تحسین فوق‌العاده‌ای را از سوی جمهوری‌خواهان که مدت‌هاست پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را به سانسور ناعادلانه سخنرانی محافظه‌کاران متهم می‌کنند، به دست آورده است. ماسک بارهاوبارها با ارائه انبوهی از اسناد داخلی توییتر به عنوان مدرکی مبنی بر تعصب رهبران قبلی شرکت علیه محافظه‌کاران، در این زمین بازی کرده است. تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز و دیلی وایر در هفته‌های اخیر پس از اخراج از فاکس نیوز، برنامه‌های خود را به توییتر منتقل کرد.

بیشتر بخوانید  5 خطر هوش مصنوعی مولد از نگاه متخصصان

دیسانتیس در پاسخ به سوالی درباره سانسور در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت که به زودی “منشور حقوق دیجیتال” را امضا خواهد کرد که مقامات ایالتی و دولتی را از “تبانی” با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی منع می‌کند.

محبوبیت ماسک در میان حزب جمهوری‌خواه می‌تواند به عنوان یک موهبت برای دیسانتیس تلقی شود که رای خود را در میان رای دهندگان اولیه جمهوری‌خواه در چند هفته گذشته از دست داده است. نظرسنجی اخیر Morning Consult نشان داد که ترامپ با حمایت 38 درصد از رای دهندگان اولیه حزب جمهوری‌خواه از دیسانتیس پیشی گرفته است.

احتمالا دیسانتیس امید داشت با حمایت ماسک شروع متفاوتی داشت باشد و به نوعی هایپ رسانه‌ای برای خود بسازد، اما مشکلات فنی توییتر عملا باعث مشکلاتی جدی برای کمپین فرماندار فلوریدا شد.

این البته نخستین مشکل فنی توییتر نیست. از زمان تصاحب توییتر توسط ماسک به دلیل اخراج گسترده نیروهای بخش فنی و تغییرات گسترده‌ای که ماسک ایجاد کرده توییتر بارها با مشکلات فنی رو‌به‌رو شده است. یک بار محتوای حلقه‌های خصوصی افشا شد و بار دیگر بلاک شده‌ها آزاد شدند. به نظر می‌رسد روندی که ماسک در پیش گرفته پیش و بیش از همه به خود او آسیب می‌زند.

با این همه باید یک چیز را اعتراف کرد، برگزاری این سخنرانی و حضور ماسک در آن نشان دهنده آغاز عصر جدید توییتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *