ادعای مایکروسافت مبنی بر جاسوسی هکرهای چینی از زیرساخت‌های آمریکا

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت و آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده، از جاسوسی هکرهای چینی از زیرساخت‌های این کشور خبر می‌دهند.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: سازمان‌های اطلاعاتی غربی و مایکروسافت مدعی شدند که یک گروه هکر چینی تحت حمایت دولت، از سازمان‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده مانند مخابرات و مراکز حمل‌و‌نقل جاسوسی کرده است.

براساس گزارش رویترز، مایکروسافت اعلام کرد که این گروه منطقه جزیره گوام که پایگاه‌های نظامی استراتژیک آمریکا در آن قرار دارد را هدف قرار داده است و به این نکته هم اشاره کرد که «مقابله با آن می‌تواند چالش برانگیز باشد».

در ادامه گزارش رویترز گفته شده که هرچند چین و ایالات متحده معمولاً از یکدیگر جاسوسی می‌کنند، اما تحلیلگران ادعا دارند که این یکی از بزرگ‌ترین کمپین‌های جاسوسی سایبری چین علیه زیرساخت‌های آمریکا است. با این حال، «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این اتهامات براساس اطلاعات نادرست اتحادیه فایو آیز (Five Eyes) که شامل کشورهای ایالات متحده، کانادا، نیوزیلند، استرالیا و بریتانیا می‌شود، صادر شده است.

او در یک نشست خبری گفت:

«مهم نیست که از چه روش‌های متنوعی استفاده می‌شود، هیچ یک از این مسائل نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که ایالات متحده امپراتوری هک است.»

هنوز مشخص نیست چه سازمان‌هایی تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند، اما آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) اعلام کرد که با همکاری شرکای خود و همچنین دفتر تحقیقات فدرال در حال کار روی شناسایی این موضوع است. کانادا، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند نیز هشدار دادند که ممکن است مورد هدف هکرها قرار بگیرند.

توضیحات مایکروسافت درباره گروه جاسوسی چینی

تحلیلگران مایکروسافت نیز اعلام کردند که این احتمال وجود تا گروه جاسوسی چینی که از آن به‌عنوان Volt Typhoon یاد می‌شود، در حال توسعه قابلیت‌هایی هستند که می‌تواند در آینده زیرساخت‌های ارتباطی مهم بین ایالات متحده و منطقه آسیا را مختل کند. به گفته غول فناوری، گروه هکر چینی حداقل از سال 2021 فعال بوده و چندین صنعت از جمله ارتباطات، تولید، ابزار، حمل‌و‌نقل، ساخت‌و‌ساز، دریانوردی، فناوری اطلاعات و آموزش را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید  چت‌بات بینگ با قابلیت‌های جدید به روزرسانی شد

با توجه به اینکه تحلیلگران هنوز درباره توانایی‌های این گروه اطلاعات کافی ندارند، فعالیت چین برای ایالات متحده نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *