4 محصول مورد انتظار اپل برای WWDC 2023؛ از هدست Reality Pro تا مک‌ پرو

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) به عنوان تأثیرگذارترین رویداد سال این شرکت و البته یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت آی‌تی و تکنولوژی در نظر گرفته می‌شود. آنچه در WWDC رونمایی می‌شود، اغلب نه تنها در آینده اپل، بلکه در شکل‌دهی به روندهای صنعت و نحوه رویکرد سایر تولیدکنندگان به طراحی محصول، نقش مهمی ایفا می‌کند. برای اثبات این حرف کافی است به محصولاتی مثل آیفون، آی‌پد یا اپل‌واچ فکر کنید.

WWDC از همان روز اول جایگاه اصلی اپل برای به اشتراک‌گذاری ابزارها و نرم‌افزارهای جدید برای توسعه‌دهندگان بوده است تا تجربیات بهتری برای iPhone، iPad، Apple Watch، Mac و محصولات دیگر این شرکت ایجاد کند.

در ادامه با ایرانی متا همراه شوید تا 4 محصول مورد انتظار اپل برای WWDC 2023 را بیشتر بشناسید.

هدست Reality Pro (AR/VR)

انتظار می‌رود یک هدست AR/VR با نام Reality Pro، امسال در WWDC معرفی شود؛ پروژه‌ای که جذاب‌ترین و پرسش‌برانگیزترین بخش این رویداد است و بسیاری در حال گمانه‌زنی درباره ابعاد مختلف آن هستند.

در زمان نگارش این مقاله، گزارش‌ها و منابع آگاه نشان می‌دهند که طراحی هدست شبیه به عینک اسکی است و اپل بیشتر به سمت راحتی و سهولت استفاده متمایل است تا عملکرد و عمر باتری.

Reality Pro بر روی یک پلتفرم جدید به نام “XrOS” اجرا می‌شود که به شدت از iPadOS الهام گرفته شده است و برنامه‌ها و سرویس‌های آشنا مانند مرورگر اینترنت، سرگرمی، FaceTime، iMessage و موارد دیگر را توسعه می‌دهد. بازی و تناسب اندام نیز در هدست جدید مورد توجه قرار خواهند گرفت، اگرچه سوال‌های مربوط به قدرت پردازش و کارایی آن همچنان مطرح و در ابهام است.

بیشتر بخوانید  8 ارز دیجیتال با پتانسیل رشد در سال 2023

انتظار می‌رود Reality Pro به تنهایی دو ساعت در هر بار شارژ کامل دوام بیاورد. طبق گزارش‌ها، اپل برای کمک به بهبود تجربه کاربری یک بسته شارژ جیبی که می‌تواند به هدست متصل شود را نیز ارائه خواهد کرد.

هدست اپل هزینه‌ای بیش از 1500 دلار داشته و احتمالاً قیمتی بیش از 3000 دلار خواهد داشت، چیزی که Reality Pro را در ردیف بالاتری از رقبای احتمالی مانند Meta Quest Pro 1000 دلاری و HTC Vive XR Elite قرار می‌دهد.

مک‌بوک ایر 15 اینچی

MacBook Air سال گذشته بدون شک یک گرند اسلم شاهکار بود که در بسیاری از رده‌بندی‌ها رتبه بهترین لپ‌تاپ کلاس خود را به دست آورد. صفحه نمایش بزرگ‌تر – از 13.6 اینچ تا 15 اینچ – چیزی است که باید منتظر آن باشیم. این ترکیب سایر مک‌بوک‌های اپل را که شامل مدل‌های استاندارد Air و مدل‌های 14 و 16 اینچی پرو است، تکمیل می‌کند و یک ست کامل در اختیار اپل می‌گذارد.

برای جلوگیری از سردرگمی در خرید و افزایش قیمت شدید مک بوک ایر جدید، بسیار منطقی است که اپل اجزای پردازشی مدل 13 اینچی مانند چیپست M2، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی پایه را در لپ‌تاپ جدیدتر حفظ کند.

افزایش قیمت حدود 100 تا 200 دلار برای نمایشگر بزرگ‌تر به تنهایی معقول است و مدل 15 اینچی را به محدوده 1300 تا 1400 دلار می‌رساند. آیا اپل تغییرات بیشتری می‌دهد؟ باید صبر کرد و دید. تغییر بیشتر یعنی قیمت بیشتر و این شاید چندان جالب نباشد.

آپدیت نرم‌افزاری

WWDC اساساً یک ویترین نرم‌افزار محور است و اپل معمولاً آنچه را که با سیستم‌عامل‌های iOS، WatchOS، iPad OS، MacOS tvOS و اکنون xrOS خواهد کرد به عنوان نسخه پیش‌نمایش نشان می‌دهد تا توسعه‌دهندگان آماده باشند.

بیشتر بخوانید  همکاری اپل با سامسونگ و ال‌جی برای ساخت آیفون با نمایشگر بدون حاشیه

امسال انتظار می‌رود iOS 17 بهبودهایی را در کیفیت استفاده از آیفون به ارمغان بیاورد، از جمله تغییرات در Siri و CarPlay ، ویژگی‌های دسترسی بهتر مانند صدای شخصی و گفتار زنده و حتی یک ویژگی نمایشگر هوشمند جدید که دستگاه را در حالت قفل به یک مرکز داده کوچک بدل می‌کند.

WatchOS 10 قرار است از یک سیستم پیچیده به سیستمی آسان با کاربری ساده بدل شود و به دیگر محصولات نرم‌افزاری اپل نزدیک شود. به زبان ساده، نمایشگرهای ساعت هوشمند برای کارهای متمرکزی مانند پاسخ دادن به ایمیل‌ها و بررسی معیارهای تناسب اندام بسیار کوچک هستند، نرم افزار جدید باید کارها را برای حرکت آسان‌تر و بهتر دیده شدن سامان‌دهی کند.

در مورد سایر نسخه‌های نرم‌افزارهای اپل باید تا WWDC منتظر بمانیم تا ببینیم اپل چه چیزی در اختیار کاربران می‌گذارد.

مک پرو و ​​آی مک

هم مک پرو و ​​هم آی مک 24 اینچی باید ارتقا پیدا کنند، اما اولی چیزی است که مشتریان قدیمی اپل برای آن دعا می‌کنند مک پرو است که برای تولیدکنندگان محتوای حرفه‌ای، توسعه‌دهندگان و همه کاربران حرفه‌ای طراحی شده بود و آخرین بار در WWDC 2019 ظاهر شد. به نظر بسیاری دیر یا زود نوبت جانشینی برای مک پرو می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *