مقایسه Bard و ChatGPT با یکدیگر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گوگل به تازگی قدرتمند‌ترین رقیب چت جی پی تی (ChatGPT) را با نام گوگل بارد (Google Bard) منتشر کرد. گوگل بارد یک چت بات مبتنی بر فناوری AI است که برای شبیه‌سازی مکالمات انسانی با استفاده از پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین طراحی شده است. این ابزار هوش مصنوعی گوگل علاوه بر این‌که مکملی برای جستجوی گوگل است؛ می‌تواند با وب‌سایت‌ها، پلتفرم‌های پیام‌رسانی و اپلیکیشن‌ها یکپارچه‌سازی شود و به سوالات کاربر به زبان طبیعی، پاسخ‌های واقعی دهد.

تا همین چند ماه پیش Chatgpt در دنیای مدل‌های زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی حرف اول را می‌زد. تا اینکه سروکله گوگل بارد (Google Bard) پیدا شد. بارد (Bard) چت بات هوش مصنوعی شرکت گوگل است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. این ربات می‌تواند متن و محتوا تولید کند، متون را ترجمه کند و به سوالات شما به‌صورت تصویری و متنی پاسخ دهد. گوگل بارد کاملا رایگان است و به نظر می‌رسد که فرمان‌ها را به شیوه‌ای بهتر، بهینه‌تر و به‌روزتر از Chatgpt انجام می‌دهد. در ادامه ۱۰ کاری که بارد بهتر از چت جی پی تی انجام می‌دهد را بررسی می‌کنیم.

۱. دسترسی Bard به اینترنت

بر خلاف چت جی پی تی که اطلاعات آن تنها تا سال ۲۰۲۱ را پوشش می‌دهد، اطلاعات گوگل بارد آپدیت است. کاربران با استفاده از گوگل بارد می‌توانند خلاصه اخبار روز گذشته را ببینند. در چت جی پی تی این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کاربر به ویژگی مرور وب دسترسی داشته باشد.

۲. پلاگین‌های Bard

marathi.latestly.com
marathi.latestly.com

با استفاده پلاگین‌های گوگل بارد کاربران می‌توانند به راحتی به برنامه‌های زیر دسترسی داشته باشند:

  • سایت موسیقی اسپاتیفای (Spotify)
  • وبسایت خرده‌فروشی والمارت (Walmart)
  • سایت کاریابی ایندید (Indeed)
  • سایت تحویل غذا اوبر ایتس (Uber Eats)
  • وبسایت ایجاد تصویر ادوبی فایرفلای (Adobe Firefly)
  • همه برنامه‌های گوگل
بیشتر بخوانید  استفاده OpenAI از هوش مصنوعی GPT-4 برای حل مشکل مدیریت محتوا

افزونه‌های Chatgpt هنوز در دسترس نیستند و اینکه بارد می‌تواند به سرویس‌های مختلف متصل شود؛ یعنی بارد چندین قدم از چت جی پی تی جلوتر است.

۳. دستیار سئویی

بارد با آنالیز کردن سایت می‌تواند دستیار سئوی شما شود و به شما در تحلیل و بهبود موارد زیر کمک کند:

  • کلمات کلیدی
  • بهینه‌سازی داخلی و خارجی سایت
  • استراتژی‌های رتبه‌بندی در موتورهای جستجو

۴. تولید پاسخ‌های تصویری

bard.google.com
bard.google.com

بارد می‌تواند پاسخ سوالات کاربر را به صورت تصویر نشان دهد. مثلا اگر از Bard بپرسید مکان‌های دیدنی پاریس کجا است؟ در پاسخ تصاویری از این مکان را به شما نشان می‌دهد. علاوه‌بر این شما هم می‌توانید برای بارد تصویر بفرستید و نظر آن را بپرسید. برای این کار می‌توانید لینک تصویر را برای Bard بفرستید یا آن را در گوگل درایو یا سایر سرویس‌های بارگذاری تصویر آپلود کنید.

۵. نوشتن متن برای تصاویر

گوگل بارد می‌تواند برای تصاویر هم متن بنویسد. مثلا می‌توانید از بارد بخواهید برای تصویری از یک منظره، محتوای متنی بنویسد.

۶. پاسخگویی به سوالات صوتی کاربر

گوگل در همه سرویس‌های خود برای راحتی بیشتر کاربر از دستور صوتی استفاده می‌کند؛ فرقی نمی‌کند این برنامه یوتیوب باشد یا بارد. بنابراین زمانی که فرصت لازم یا حتی حوصله نوشتن را ندارید، می‌توانید سوال خود را از دستیار صوتی بارد بپرسید.

۷. قابلیت خروجی‌گرفتن از متن

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به راحتی، خروجی‌ها و متن‌های تولید‌شده توسط ابزار هوش مصنوعی گوگل بارد را در جیمیل و گوگل داکس وارد کنید. به لطف قابلیت یکپارچه‌بودن بارد با Gmail می‌توانید به راحتی جیمیل‌های خود را بنویسید.

بیشتر بخوانید  ناشران محتوا درباره آسیب‌های هوش مصنوعی هشدار دادند

۸. بهبود نتایج جستجو با استفاده از سرچ گوگل

با توجه به اینکه بارد با استفاده از جستجوی گوگل به بهبود نتایج جستجو کمک می‌کند، می‌توانید از آن برای توسعه استراتژی‌های محصول، ایجاد کمپین‌های بازاریابی محتوا و آنالیز موفقیت رقبا استفاده کنید.

۹. ایجاد چندین پیش‌نویس

bard.google.com
bard.google.com

برخلاف Chatgpt که تنها یک خروجی ایجاد می‌کند، گوگل بارد پیش‌نویس‌های متعددی را ایجاد می‌کند تا با توجه به سبک و ترجیح خود، از بین آنها انتخاب کنید.

۱۰. پشتیبیانی بارد از بیش از ۲۰ زبان برنامه‌نویسی

بارد از بیش از ۲۰ زبان برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت (JavaScript)، جاوا (Java)، سی (C)، سی پلاس پلاس (C++)، پایتون (Python)، راست (Rust)، اس‌کیو‌ال (SQL)… پشتیبانی می‌کند.

پرسش و پاسخ (FAQ)

  • گوگل بارد چیست؟
    بارد (Bard) چت بات هوش مصنوعی شرکت گوگل است که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد. Bard می‌تواند متن و محتوا تولید کند، متون را ترجمه کند و به سوالات شما به‌صورت تصویری و متنی پاسخ دهد.
  • تفاوت ربات Google Bard با Chatgpt چیست؟
    استفاده از بارد رایگان است و برای همه قابل دسترس است. همچنین ربات بارد برخلاف چت جی پی تی به اینترنت متصل است و به شما پاسخ‌های به‌روزتری می‌دهد.

جمع‌بندی

هنگامی که گوگل از ابزار چت مبتنی بر هوش مصنوعی خود به نام گوگل بارد (Google Bard) رونمایی کرد، همه منتظر بودند تا ببیند چه تفاوت‌هایی با Chargpt دارد. اگرچه عملکرد هر دو مشابه است، اما برخی ویژگی‌ها باعث شد تا بارد بهتر از چت جی پی تی باشد.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *