کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها به کمترین سطح در ۷ سال اخیر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با وجود افزایش قابل توجه تعداد اتریوم‌‌های استیک شده در پی آپدیت شاپلا، اما موجودی اتریوم در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود طی ۷ سال گذشته رسیده است.

به گزارش کوین دسک، در حالی که استیکینگ اتریوم اخیرا افزایش پیدا کرده،‌ تعداد اترهای (ETH) موجود در کیف پول صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین حد خود از ژوئیه ۲۰۱۶ رسیده است.

داده‌های گلسنود نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه، ۱۴.۸۵٪ از کل اتریوم‌های در گردش در کیف پول‌ صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شد. نکته قابل توجه این است که ذخایر اتریوم صرافی‌ها از سال ۲۰۱۶ تاکنون چنین سطحی را به خود ندیده بود.

موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز؛ منبع: گلسنود
موجودی اتریوم در صرافی‌های متمرکز؛ منبع: گلسنود

در مقابل، در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۱، ذخایر اتریوم در صرافی‌ها حدود ۲۵-۲۶٪ بود. به طور معمول، کاهش موجودی صرافی‌ها یک سیگنال صعودی در نظر گرفته می‌شود، زیرا نشان می‌دهد عرضه در دسترس برای خرید محدود است؛ و طبق قانون عرضه و تقاضا، این امر به افزایش قیمت منجر می‌شود.

در چند هفته اخیر، محبوبیت رو به رشد استیکینگ به جذب عرضه از سوی بازار کمک کرده است. گفتنی است، آپدیت شاپلا (Shapella) باعث رشد استیکینگ اتریوم شده است، به طوری که بیش از ۴.۴ میلیون اتر جدید از زمان اجرای این آپدیت سپرده‌گذاری (استیک) شده است؛ و علت آن هم این است که هولدرهای بزرگ اتریوم ترجیح می‌دهند به‌جای نقد کردن دارایی‌های خود، از آن درآمد غیرفعال کسب کنند.

تحلیلگران بیت‌فینکس (Binfinex) پیش از این درباره روند رو به رشد استیکینگ اتریوم و تاثیر آن بر قیمت ETH گفته بودند:

پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان ادامه داشته باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه انتظار می‌رود نیروهای ضدتورمی قیمت اتریوم را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. در حالی که تا قبل از این آپدیت، ممکن بود افراد به دلیل نگرانی از قفل شدن طولانی‌مدت وجوه خود، از استیک کردن منصرف شوند.

کاهش دو رقمی حجم معاملات رمزارزها

بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی در حجم معاملات اسپات خود ۴۸٪ کاهش تجربه کرد. در همین حال، سهم بازار این شرکت به ۴۶٪ کاهش یافت، که منعکس‌کننده ۴۰٪‌ افت ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال به دلیل عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان و بحران بانکی در ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید  ارز دیجیتال ایرانی چیست؟ / کاربرد ارزهای دیجیتال در ایران
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ‌‍ویو
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه؛ منبع: تریدینگ‌‍ویو

گفتنی است، در حال حاضر قیمت اتریوم با ۱٪ افزایش در ۲۴ ساعت گذشته با قیمت ۱۸۲۸ دلار معامله می‌شود.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *