هدست Reality Pro اپل نسل جدید اینترنت را به ما نشان می‌دهد؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این روزها علاقه‌مندان به تکنولوژی – به خصوص هواداران متاورس – حسابی منتظر WWDC 2023 هستند تا رونمایی اپل از هدست واقعیت مجازی این شرکت را ببینند پروژه‌ای که Reality Pro نام دارد.

بسیاری از ما به خوبی می‌دانیم اپل تنها زمانی وارد بازار جدیدی می‌شود که معتقد باشد می‌تواند چشم‌انداز آن بازار و صنعت را متحول کند و در این فرایند ارزش منحصربه‌فردی را برای جهان به ارمغان بیاورد و بتواند چیز جدیدی خلق کند.

این یک پیش‌بینی قطعی است که اپل هدست را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان در سراسر جهان در تاریخ 5 ژوئن معرفی خواهد کرد. چیزی که کمتر مشخص است این است که اپل چه چیزی کشف کرده است که گوگل، سامسونگ، سونی، فیس‌بوک/متا و تعداد بی‌شماری دیگری در گذشته از آن غافل شده‌اند.

از عینک‌های واقعیت مجازی گوگل تا محصولات تخصصی متا برای متاورس هیچ‌کدام باعث بهبود واقعیت مجازی نشدند، حالا اپل چه چیز اضافه‌ای دارد؟

آنچه اپل در 5 ژوئن به ما نشان می‌دهد احتمالاً جذاب اما با محدودیت‌هایی قابل توجه است. همان‌طور که اولین مک، آی‌پاد، آیفون و اپل‌واچ ما را مجذوب امکانات خود کردند اما در قابلیت‌های اولیه‌شان بسیار محدود بودند، Reality Pro نیز احتمالا چنین خواهد بود، البته اگر اسمش واقعا همین باشد.

علی‌رغم مشکلات VR در سال‌های اخیر، ما فهمیدیم که چیزهایی وجود دارد که این تکنولوژی بسیار جالب و درست انجام می‌دهد. به عنوان مثال، VR به سرعت تاثیر زیادی بر آموزش می‌گذارد. طبق تحقیقات PwC، یادگیرندگانی که از واقعیت مجازی استفاده می‌کنند چهار برابر سریع‌تر از دانش‌آموزان کلاس درس یاد می‌گیرند، چهار برابر بیشتر از دانش‌آموزان آموزش آنلاین تمرکز می‌کنند، ۲۷۵ درصد در استفاده از مهارت‌ها پس از یادگیری ماهرتر هستند و از نظر عاطفی ۳.۷۵ برابر بیشتر با موضوع مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید  مراقب باشید سرکل خصوصی توییتر عمومی شد!

این نوع اثربخشی آموزشی احتمالاً در سال‌های آینده تقاضای زیادی خواهد داشت، زیرا هوش مصنوعی بر آینده مشاغل تأثیر می‌گذارد و به ناچار به تعداد زیادی بازآموزی نیروی کار نیاز است.

اپل احتمالا به دنبال سطح جدیدی از غوطه‌وری در اینترنت است، سطحی که تجربه اینترنت را واقعا سه‌بعدی کند و شامل مزاحمت‌های مرسوم هم نشود. احتمالا با همین نگاه اپل سفری را به سمت ایجاد یک هدست، یک جفت عینک واقعیت افزوده نسل جدید و اکوسیستمی از تجربیات تازه آغاز کرده است که می‌تواند دنیای اینترنت و تجربه کاربری آن را عوض کند.

بگذارید همین اول این را روشن کنیم که هدست جدید اپل جایگزین دستگاه‌های روزمره نمی‌شود و چیزی نخواهد بود که همیشه از آن استفاده کنیم. اما این چیزی خواهد بود که می‌توانیم برای برخی از مهم‌ترین یا مورد علاقه‌ترین تجربیات خود که می‌خواهیم عمیق‌تر باشند استفاده کنیم. در مورد مهم‌ترین موضوعاتی که در کار یا زندگی خود با آنها درگیر هستید فکر کنید، اگر بتوانید به شیوه‌ای عمیق‌تر و درگیرتر آن‌ها را تجربه کنید چه می‌شود؟ حتی تصورش هم جالب است.

به عنوان مثال، یک مشاور املاک به‌جای اینکه مجبور باشد یک روز کامل را هدر دهد و فقط یک خانه را به یک مشتری نشان دهد، می‌تواند در کمتر از یک ساعت پنج تور مجازی از بهترین گزینه‌های مسکن خود را به 5 مشتری متفاوت ارائه دهد. خانواده‌ای که دنبال یک مقصد برای تعطیلاتی جذاب باشد می‌تواند یک هدست واقعیت مجازی بزند و نگاهی سریع به هتل‌ها، رستوران‌ها و فعالیت‌های چند مقصد مختلف کرده و یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید  پیش‌بینی‌ جالب‌ رئیس هیئت‌مدیره هواوی درباره آینده هوش مصنوعی

یک دوستدار ورزش می‌تواند از یک هدست واقعیت مجازی استفاده کند تا آنها را به یک رویداد زنده ببرد و آنها را روی صندلی ردیف جلو بگذارد که در زندگی واقعی قادر به خرید آن نیستند. فردی که خواهان شغل در یک زمینه بسیار تخصصی است، می‌تواند به عنوان بخشی از یک برنامه یک یا چند روزه کارآموزی کند، آموزش ببیند و حتی به صورت مجازی دوره امتحانی خود را طی کند.

اینترنت قبلاً سطح اول بسیاری از تجربیات ذکر شده در بالا را به ما داده است. واقعیت مجازی می‌تواند قفل سطح بعدی را باز کرده و تجربه‌ای واقعی و سه‌بعدی به ما بدهد.

اکنون اپل قصد دارد تمرکز خود را بر روی قابلیت استفاده، سخت‌افزار ظریف و طراحی جذاب و البته مهم‌تر از همه داستان سرایی قدرتمند محصول بگذارد تا بازار را جذب خود کند.

بنابراین، وقتی اپل هدست مورد انتظار خود را در WWDC 2023 معرفی می‌کند احتمالا باید آن را سیگنالی برای ورود به سطح بعدی اینترنت ببینیم نه صرفا گسترش واقعیت افزوده.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *