ویزای استارتاپ کانادا چیست؟ / شرایط و نحوه دریافت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

راه اندازی یک کسب و کار جدید و طرح تجاری جدید را استارتاپ می گویند و ویزای استارتاپ کانادا نیز به ویزایی گفته می شود که به افرادی که دارای ایده خلاقانه و طرحی جدید هستند امکان اقامت در کانادا می دهد.

ویزای استارتاپ کانادا یا همان Startup Visa به شما این فرصت را می‌دهد تا برای راه‌اندازی یک بیزینس استارتاپی به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید. آمار موفقیت بالای ایرانیان در زمینه راه‌اندازی استارتاپ در کانادا یکی دیگر از دلایلی است که بر محبوبیت این شیوه از مهاجرت افزوده است.

هرچند این روش یک روش فوق‌العاده خوب برای سفر به این کشور است، با این حال ماهیت این پروسه باعث شده است تا شاهد پدیده‌ای به نام کلاهبرداری استارتاپ کانادا باشیم. با پیدا کردن وکیل ویزای استارتاپ کانادا می‌توانید از رخ دادن کلاهبرداری در این پروسه جلوگیری کنید و شانس خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

متقاضی ویزای استارت آپ کانادا چه شرایطی باید داشته باشد؟

شرط اول:‌ آیلتس ۵ بگیرید.

شرط دوم:‌ نامه ساپورت بگیرید.

شرط چهارم: ‌سوء پیشینه و مشکل پزشکی که منجر به منع ورود به کانادا شود را نداشته باشید.

شرط پنجم: توان ساپورت مالی خود و خانواده تان را به مدت ۶ ماه داشته باشید.

یک سرمایه گذار پیدا کنید

پیدا کردن یک گروه سرمایه گذار در ویزای استارتاپ مهم‌ترین قدم برای دریافت این ویزا است. در واقع شما باید یک ایده تجاری داشته باشید و بتوانید یک گروه سرمایه گذار را در کشور کانادا قانع کنید که در ایده تجاری شما سرمایه گذاری کند. گروه‌ های سرمایه گذاری ویزای استارتاپ در صورتی که طرح متقاضیان ویزای استارتاپ را تایید کنند برای آن‌ها یک نامه حمایت (letter of support) صادر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  تغییر چهره با هوش مصنوعی SwapFace

سازمان‌هایی که توسط دولت کانادا تعیین می‌شوند سه دسته هستند:

  1. صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطر پذیر
  2. گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل
  3. اینکوبیتورهای تجاری (Business incubators)

این سرمایه‌گذاران مورد تایید دولت کانادا هستند. متقاضیان می‌توانند نامه حمایت خود را از این سرمایه‌گذاران دریافت کنند. هر یک از این سرمایه‌گذاران، پروسه خاص خود را برای دریافت ایده‌های تجاری دارند و معیارهایی که برای ارزیابی پروپوزال‌ها استفاده می‌کنند و نحوه ارائه در هر سازمان متفاوت است.

منظور از نامه ساپورت در برنامه استارتاپ چیست؟ / Letter of Support

اولین قدم در برنامه استارت اپ کانادا اقدام برای دریافت نامه حمایت از سرمایه گذاران مورد تایید است. در این نامه یکی از سازمان های مورد تائید کانادا حمایت خود را از شما و علاقه شان برای ساپورت ایده یا طرح شما را بیان میکنند. نامه ساپرت مستقیم برای شما به عنوان مجری طرح ارسال خواهد شد.

همزمان نامه ای از سوی این سازمان های حمایت کننده برای اداره مهاجرت کانادا نیز صادر میشود. در ادامه با این نامه آشنا می‌شوید.

نامه ساپورت باید در پرونده درخواست ویزای کار و اقامت دائم به اداره مهاجرت ارایه شود.

گواهینامه تعهد در برنامه استارتاپ کانادا به چه معناست؟ / Commitment certificate

شرکتی که نامه ساپورت را به شما داده همزمان نامه ای را برای اداره مهاجرت ارسال میکند و در آن اعضای گروه و طرح مورد نظر را اطلاع میدهند. پس گواهینامه شامل اطلاعاتی در خصوص توافق بین متقاضی و سازمان سرمایه گذار است.

مقایسه ویزای استارتاپ کانادا با روش های دیگر

ویزای استارتاپ کانادا در میان دیگر روش‌های مهاجرت به این کشور، بیشترین شباهت را به ویزای کارآفرینی کانادا دارد. بزرگ‌ترین وجه تشابه این دو ویزا با یکدیگر این است که فرد باید قادر باشد یک بیزینس پلن قوی و متمایز ارائه کند. در هر دو ویزا لازم است تا متقاضی بتواند یک سابقه کاری قوی و مرتبط با بیزینس پلن خود ارائه دهد. البته این دو ویزا با وجود شباهت‌های فراوان، تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. در ادامه به مقایسه ویزای استارت آپ و کارآفرینی کانادا می‌پردازیم.

  • مبلغ سرمایه‌گذاری
بیشتر بخوانید  مقایسه Bard و ChatGPT با یکدیگر

بزرگترین تفاوت این دو ویزا مبلغ سرمایه‌گذاری است. اخذ ویزای کارآفرینی علاوه بر تمکن مالی نیاز به سرمایه‌گذاری مبلغ زیادی در کشور کانادا دارد. در ویزای استارتاپ تنها به مدارک تمکن مالی نیاز است.

  • اقامت

در ویزای کارآفرینی در ابتدا به فرد اقامت یک ساله تعلق می‌گیرد. این اقامت با تایید دولت تبدیل به اقامت دائم می‌شود. در مقابل در ویزای استارتاپ همزمان با ورود اولیه به فرد اقامت دائم تعلق می‌گیرد.

  • شرط حضور

ویزای استارتاپ برای کسانی که نمی‌خواهند در ابتدای مدت زیادی را در این کشور بمانند گزینه مناسب‌تری است زیرا شرط حضور پس از دریافت ویزای استارتاپ، اقامت برای ۲ سال از ۵ سال اول است. این شرط برای دارندگان ویزای کارآفرینی ۹ الی ۱۰ ماه در سال اول است.

  • شرط زبان

شرط زبان برای هردو ویزا CLB5 است. با این حال برای ویزای کارآفرینی در برخی استان‌ها داشتن CLB4 هم کافی است.

  • حضور همراه

در ویزای استارتاپ به محض تایید طرح، همسر و فرزندان متقاضی هم اقامت خود را دریافت خواهند کرد. در ویزای کارآفرینی اجازه حضور همراهان متقاضی بعد از قبول طرح تجاری صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *