تصمیم پرتغال برای تحریم شرکت چینی هواوی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

پرتغال در سال‌‌های اخیر یکی از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان سرمایه‌گذاری چین بوده است.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، پرتغال تصمیم گرفته است هواوی و سایر شرکت‌های چینی را از مشارکت در توسعه‌ی زیرساخت 5G خود منع کند.

روزنامه‌های محلی می‌گویند دولت پرتغال این هفته توصیه کرده است که اپراتورهای محلی از تأمین تجهیزات 5G شرکت‌های خارج از اتحادیه‌ی اروپا یا سایر کشورهایی که بخشی از ناتو و سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی نیستند، منع شوند.

شورای عالی امنیت سایبری پرتغال در بیانیه‌ای می‌گوید شرکت‌های موردبحث «خطر زیادی» برای امنیت شبکه‌های بی‌سیم این کشور ایجاد می‌کنند. این بیانیه به‌طور صریح به نام هواوی اشاره نکرده است، اما ازآنجاکه چین عضو اتحادیه‌ی اروپا، ناتو و سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی محسوب نمی‌شود، این محدودیت هواوی را نیز در بر می‌گیرد.

هواوی در واکنش به تصمیم پرتغال گفته که هیچ اطلاع قبلی درباره‌ی این موضوع نداشته است: «در دو دهه‌ی اخیر هواوی با اپراتورهای پرتغالی همکاری کرده تا شبکه‌های بی‌سیم را بسازد و سرویس‌های باکیفیتی را برای برقراری ارتباط بین میلیون‌ها نفر ارائه دهد.»

منع شرکت‌های چینی از توسعه‌ی زیرساخت‌های 5G تصمیم غیرمنتظره‌ای از سوی پرتغال محسوب می‌شود چون این کشور از سال‌ها پیش رابطه‌ی نزدیکی با شرکت‌های قدرتمند چینی دارد. پرتغال در سال‌‌های اخیر یکی از بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان سرمایه‌گذاری چین بوده است.

Altice Portugal که بزرگ‌ترین اپراتور بی‌سیم پرتغال محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۸ قراردادی امضا کرد تا از تجهیزات هواوی در شبکه‌ی 5G استفاده کند.

اگر پرتغال تحریم هواوی را نهایی کند، به کانادا و کشورهای دیگری نظیر دانمارک، سوئد، استونی و لیتوانی ملحق خواهد شد که اقدام مشابهی انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از تلویزیون هوشمند Vision 3 هواوی با دوربین مبتنی‌بر هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *