متا به علت سرقت اسرار تجاری هوش مصنوعی دادگاهی می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

متا پلتفرمز به علت شکایتی مبنی بر سرقت اطلاعات محرمانه از استارتاپ هوش مصنوعی نورال مجیک محاکمه خواهد شد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از ایسنا، دنیس کاسپر، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا اعلام کرد متا باید برای این اتهامات که الگوریتم‌های شرکت نورال مجیک که اجازه می‌دهند سیستم‌های هوش مصنوعی، اطلاعات را سریعتر پردازش کنند را به سرقت برده است، محاکمه شود.

دادگاه فدرال بوستون با شهادت یک کارشناس موافقت کرد که اظهار کرد: متا به نورال مجیک، حداکثر ۷۶۶ میلیون دلار حق امتیاز، بدهکار است.

نورال مجیک توسط دو محقق سابق موسسه فناوری ماساچوست تاسیس شده است و سرمایه گذاران آن شامل وی‌ام‌ویر، اندرسن هوروویتز، کام‌کست و وریزون هستند.

نورال مجیک از متا که سابق بر این با نام فیس بوک شناخته می‌شد، در سال ۲۰۲۰ شکایت و این شرکت را متهم کرد الگوریتم‌هایی را به سرقت برده است که انجام بهینه‌تر محاسبات ریاضی پیچیده را امکان پذیر کرده و به دانشمندان محقق اجازه می‌دهد از مجموعه دیتاهای بزرگتری استفاده کنند.

طبق این شکایت، شرکت متا، الکساندار زلاتسکی، دانشمند رایانه نورال مجیک را استخدام کرده و او، این الگوریتم‌ها که قلب فناوری نورال مجیک هستند را به این غول شبکه اجتماعی داده است. متا، این الگوریتم‌ها را در وب سایت کد باز گیت‌هاب منتشر و از زلاتسکی برای حل مشکل اصلی در پیشرفت فیس بوک در دنیای هوش مصنوعی، تشکر کرده بود.

متا سال گذشته از دادگاه درخواست کرده بود این شکایت را رد کند و استدلال کرده بود نورال مجیک اسرار تجاری قابل حفاظت را مشخص نکرده بود و زلاتسکی، اطلاعات را به شکل نادرست به دست نیاورده است. اما دادگاه دوشنبه هفته جاری اجازه داد پرونده نورال مجیک در خصوص ۴۱ اسراری که متا متهم به استفاده نادرست از آنها شده است، به جریان بیافتد.

بیشتر بخوانید  مدیرعامل گوگل از ارتقای چت‌بات هوش مصنوعی Bard خبر داد

بر اساس گزارش رویترز، قاضی با درخواست نورال مجیک که مدعی بود متا، تحت قانون ماساچوست، بند غیررقابتی را نقض کرده یا در شیوه‌های کسب و کار غیرمنصفانه وارد شده است، مخالفت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *