با هوش مصنوعی هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس شود!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا، روز دوشنبه با ستایش از پایان «شکاف دیجیتالی» و عدم دسترسی برابر به امکانات دیجیتال گفت: هوش مصنوعی به این معنی است که همه می‌توانند به یک برنامه‌نویس رایانه تبدیل شوند، زیرا تنها کاری که باید انجام دهند این است که با کامپیوتر صحبت کنند.

انویدیا به عنوان باارزش‌ترین شرکت نیمه‌هادی جهان به تأمین‌کننده اصلی تراشه‌ها و سیستم‌های محاسباتی برای هوش مصنوعی تبدیل شده است و نقشی مهم در پیشرفت هوش مصنوعی دارد.

از ChatGPT تا گوگول همه و همه از قطعات Nvidia استفاده می‌کنند. ایلان ماسک نیز اخیرا برای راه اندازی پروژه هوش مصنوعی خود سفارشی بلند بالا از تراشه و کارت‌های گرافیکی Nvidia داده است.

این شرکت هفته گذشته درآمد سه‌ماهه دوم را بیش از 50 درصد بالاتر از تخمین‌های وال‌استریت پیش‌بینی کرد و گفت که عرضه را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای تراشه‌های هوش مصنوعی خود که برای تأمین انرژی ChatGPT و بسیاری از خدمات مشابه استفاده می‌شود، افزایش می‌دهد.

هوانگ که قبل از مهاجرت خانواده‌اش به ایالات متحده در کودکی در جنوب تایوان به دنیا آمد، در گفتگو با هزاران نفر در فروم Computex در تایپه، گفت که هوش مصنوعی یک انقلاب محاسباتی را رهبری می‌کرد.

او در سخنرانی خود گفت: شکی نیست که ما در دوره جدیدی از محاسبات هستیم.

هوانگ افزود: در هر دوره محاسباتی می‌توانستید کارهای مختلفی انجام دهید که قبلاً امکان‌پذیر نبودند و هوش مصنوعی قطعاً واجد شرایط آغاز دورانی جدید است.

او گفت: موانع برنامه‌نویسی فوق‌العاده کم شده است و ما شکاف دیجیتال را بسته‌ایم. اکنون همه یک برنامه‌نویس هستند – فقط باید چیزی به کامپیوتر بگویند تا نتیجه آن را به شکل یک برنامه حاضر و آماده ببینند.

بیشتر بخوانید  تمرکز شیائومی بر ساخت رقیب ChatGPT و Bard

تراشه‌های Nvidia به شرکت‌هایی مانند مایکروسافت کمک کرده‌اند تا ویژگی‌های چت انسان‌مانند را به موتورهای جستجو مانند Bing اضافه کنند.

هوآنگ نشان داد که هوش مصنوعی چه کاری می‌تواند انجام دهد، از جمله دریافت برنامه‌ای برای نوشتن یک آهنگ پاپ کوتاه در تمجید از Nvidia آن هم تنها با چند کلمه. او چندین برنامه کاربردی جدید از جمله مشارکت با بزرگ‌ترین گروه تبلیغاتی جهان WPP برای محتوای تولیدی با قابلیت هوش مصنوعی برای تبلیغات دیجیتال را نیز معرفی کرد.

انویدیا برای پاسخگویی به تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی خود تلاش کرده است، به طوری که ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا که ظاهراً در حال ساخت یک استارتاپ با هوش مصنوعی است، هفته گذشته به یک خبرنگار گفت که تهیه واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) به طور قابل توجهی سخت‌تر از تهیه مواد مخدر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *