هوش مصنوعی و انقلاب در صنعت بازی‌سازی؛ به دنیای عجیب و جدید خوش آمدید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

هوش مصنوعی این روزها از نوشتن متن به تولید ویدئو، عکس و دیپ‌فیک‌های بسیار پیچیده رسیده، اما تمام توانایی هوش مصنوعی در این نیست. بسیاری از اهالی دنیای گیمینگ – یا همان بازی‌های کامپیوتری – منتظر قدرت‌نمایی هوش مصنوعی در این صنعت هستند و می‌خواهند ببینند هوش مصنوعی به جز افزایش کیفیت بصری و گرافیکی بازی‌های کامپیوتری چه چیزی دیگر به دنیای آن‌ها اضافه می‌کند.

حالا در کامپیوتکس 2023 در تایپه، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، نیم‌نگاهی از تعامل بازی و هوش مصنوعی ارائه کرد و یک رندر گرافیکی نفس‌گیر از یک فروشگاه رامن سایبرپانک ارائه داد که بازیکن در آن واقعاً می‌تواند با مالک فروشگاه که یک کاراکتر غیر قابل بازی کردن است، صحبت کند.

در این ویدئو کوتاه به جای کلیک کردن روی گزینه‌های دیالوگ، تصور می‌کنید که می‌توانید یک دکمه را بزنید و با صدای خودتان چیزی بگویید و از یک شخصیت بازی ویدیویی پاسخ بگیرید. انویدیا این تجربه را «نگاهی به آینده بازی‌ها» نامید.

نسخه نمایشی توسط انویدیا و شریک آن یعنی Convai برای کمک به ترویج ابزارهایی که برای ایجاد آن استفاده شده‌اند ساخته شده است – به ویژه مجموعه‌ای از میان‌افزارها به نام Nvidia ACE (Avatar Cloud Engine) برای بازی‌ها که می‌تواند هم به صورت محلی و هم در فضای ابری اجرا شود. کل مجموعه ACE شامل ابزارهای NeMo برای استقرار مدل‌های زبان بزرگ (LLM)، گفتار به متن و متن به گفتار است.

با تماشای یک ویدیو از یک مکالمه، به سختی می‌توان فهمید که چگونه این روش بهتر از روش کلاسیک درخت گفتگوی NPC است – اما بخش قابل توجه این است که هوش مصنوعی مولد به گفتار طبیعی واکنش نشان می‌دهد. بسیاری امیدوارند انویدیا نسخه قابل تست را منتشر کند تا بتوانند خودشان این تجربه را تست کنند.

بیشتر بخوانید  3 گوشی هوشمند مورد انتظار در 2023

البته نسخة نمایشی از مزایایی چون ردیابی پرتو استفاده کرده و گرافیک به شدت خیره کننده‌ای را به کاربر ارائه کرده است. گرافیک چنان با کیفیت است که بخش چت‌بات و هوش مصنوعی در مقایسه ضعیف به نظر می‌رسد. در این مرحله، ما به سادگی گفتگوهای بسیار متقاعدکننده‌تری را از چت‌بات‌ها مشاهده کرده‌ایم و ذات این گفت‌وگو چندان عجیب نبود، بلکه اضافه شدن آن به دنیای بازی است که مهیج است.

در یکی از جلسه‌های اولیه کامپیوتکس، جیسون پل، معاون پلتفرم GeForce انویدیا گفت که این فناوری می‌تواند به بیش از یک کاراکتر در یک زمان تبدیل شود و از نظر تئوری حتی می‌تواند به NPCها اجازه دهد با یکدیگر صحبت کنند – اما اعتراف کرد که او خودش هنوز این مسئله را در عمل تست نکرده است.

مشخص نیست که آیا هیچ توسعه‌دهنده‌ای از کل جعبه‌ابزار ACE به روشی که نسخه آزمایشی تست کرده است استفاده می‌کند یا خیر، اما S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl و Fort Solis از بخشی از این جعبه‌ابزار استفاده خواهند کرد که Nvidia آن را “Omniverse Audio2Face” می‌نامد. این بخش سعی می‌کند انیمیشن چهره یک شخصیت سه‌بعدی را با گفتار صداپیشه آن هماهنگ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *