تولید برخی از محصولات شیائومی به هند منتقل می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

شیائومی از آغاز قریب‌الوقوع تولید بعضی از محصولات صوتی بی‌سیم خود در هند خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: شیائومی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری چین اعلام کرده است که می‌خواهد آن دسته از محصولات بی‌سیم صوتی خود را که در هند فروخته می‌شود، در داخل همان کشور تولید کند. هدف این شرکت از این کار نشان‌دادن پایبندی به استراتژی Make in India است.

«مورالیکریشنان بی»، رئیس بخش هند شیائومی، در توییتی در صفحه توییتر خود خبر داد که با شرکت Optiemus Electronics Limited به توافق رسیده است تا محصولات صوتی این شرکت را در شهر «نویدا» در ایالت «اوتار پرادش» هند تولید کند. این غول چینی قصد دارد که تا سال 2025 میزان تولیدات خود در هند را حدود 50 درصد افزایش دهد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید شیائومی درحال‌حاضر اکثر گوشی‌ها و تلویزیون‌های خود در بازار هند را به‌صورت محلی تولید می‌کند، اما چنین شرایطی درخصوص محصولات صوتی صادق نبود. این کمپانی هنوز هم دقیقاً اعلام نکرده است که کدام محصولات صوتی را در هند خواهد ساخت، اما آن‌ها هم‌اکنون در این کشور اسپیکر، ایرباد و هدفون می‌فروشند.

شیائومی همکاری‌های خود را با هند تقویت می‌کند

از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های فناوری متوجه شدند که تولید تمام محصولات در یک کشور ایده خوبی نیست. این مسئله به‌خصوص درباره چین صدق می‌کند که با سیاست‌های سخت‌گیرانه درزمینه قرنطینه، بسیاری از بخش‌های زنجیره تأمین را دچار مشکل کرد. اما کمپین Make in India مدت‌ها قبل از همه‌گیری شکل گرفته بود.

این برنامه سه رکن داشت: افزایش 12 تا 14 درصدی نرخ رشد بخش تولید در هر سال، ایجاد 100 میلیون شغل تولیدی جدید تا سال 2022 و کسب اطمینان از اینکه بخش تولید تا سال 2025 حدود 25 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید  آیا متاورس (Meta) را از (TikTok) نجات خواهد داد؟

شرکت‌های فناوری دهه‌ها بود که به‌خاطر دستمزد پایین کارگران، محصولات خود را در چین تولید می‌کردند. اما با افزایش نرخ دستمزد و ریسک وابستگی بیش‌ازحد به یک کشور، بسیاری از این شرکت‌ها حالا به‌دنبال گسترش خطوط تولید خود به دیگر کشورها ازجمله هند هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *