افشای اطلاعات شخصی و محرمانه ایلان ماسک در اینترنت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

یک روزنامه آلمانی از افشای اطلاعات شخصی و شماره تماس ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا به همراه حجم گسترده‌ای از اطلاعات لو رفته از تسلا خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، گجت نیوز نوشت: این گزارش بر اساس اطلاعاتی که روز شنبه توسط رسانه Business Insider India منتشر شد، تنظیم شده است.

بر اساس اخبار موجود حدود صد گیگابایت از اطلاعات تسلا که دربرگیرنده لیست اسامی و دستمزد حدود صد هزار نفر از کارمندان پیشین و کنونی تسلا بود، به‌تازگی لو رفته و در اینترنت منتشر شده است.

این اطلاعات همچنین حاکی از این است که تسلا تا به امروز حدودا چهار هزار مورد شکایت در خصوص مشکلات مختلف تسلا از جمله ترمز گرفتن ناگهانی و بی‌دلیل خودروهای این کمپانی (Phantom Breaking) دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که این مساله اکنون تحت بررسی‌های فدرال آمریکا قرار دارد.

از سوی دیگر، موسسه ملی حمل و نقل جاده‌ای امریکا نیز پس از دریافت حدود 750 مورد شکایت از مشکل Phantom Breaking خودروهای تسلا که در آن، مد اتوپایلوت به‌طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی اقدام به ترمز گرفتن می‌کند، بررسی‌های خود پیرامون این مساله را آغاز کرده است.

بر پایه اطلاعات افشا شده، تسلا در این زمینه از کارکنان خود خواسته که در خصوص این شکایات، تنها به صورت کلامی با مشتریان ارتباط برقرار کنند و از ارائه هرگونه توضیح مکتوب در این زمینه خودداری نمایند.

این اتفاقات، در کنار لو رفتن این حجم سنگین از اطلاعات تسلا می‌تواند باعث نقض برخی قوانین اتحادیه اروپا شده و جریمه‌های سنگینی را برای این کمپانی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید  ابزار ساخت عکس مبتنی بر هوش مصنوعی به چت‌بات بینگ اضافه شد

به گزارش Business Insider India، یکی از وکلای رده‌بالای تسلا، مقصر درز این اطلاعات در اینترنت را یکی از کاربران سابق تسلا دانسته است.

در همین خصوص، گروه هلندی که مسئولیت حفظ امنیت داده‌های تسلا را بر عهده داشته نیز از آگاهی خود از این درز اطلاعات خبر داده؛ اما هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی در این زمینه نداشته است.

این موسسه تا این لحظه هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص این که آیا تحقیقاتی در مورد دلیل و چگونگی لو رفتن این اطلاعات انجام شده یا خیر، در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

هنوز مشخص نیست که ابعاد این درز اطلاعات تا چه حد گسترده است و آیا جزئیاتی بیش از آن چه تاکنون اعلام شده در اینترنت درز کرده یا خیر؟

با این حال، لو رفتن همین حجم از اطلاعات نیز می‌تواند برای یک کمپانی در حد و اندازه‌های تسلا عواقبی ناگوار به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *