فروش ۱۲۴ میلیون دلار دوج‌کوین توسط ایلان ماسک

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ماسک حدودا دو ماه پیش به‌یک‌باره لوگوی توییتر را به دوج‌کوین تغییر داد تا این رمزارز را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازد.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: علاقه‌ی ایلان ماسک به دوج‌کوین همچنان برای او حاشیه‌ساز می‌شود. چهارشنبه‌ی این هفته گروهی از سهام‌داران که با شکایت در دادگاه به‌دنبال دریافت غرامت هستند، ادعا کردند ماسک دانش قبلی درباره‌ی افزایش و کاهش قیمت دوج کوین داشته است.

شاکیان اصلی پرونده گروهی از سهام‌داران شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و بورینگ کمپانی هستند. آن‌ها از سال قبل مدعی شده‌اند که ماسک تلاش کرده است مردم را به سمت دوج‌کوین بکشاند تا خودش سود زیادی به جیب بزند.

ماه گذشته وکلای ایلان ماسک از دادگاه خواستند که پرونده را مختومه اعلام کند چون به گفته‌ی آن‌ها، ادعای شاکیان با واقعیت هم‌خوانی ندارد.

به نوشته‌ی گیزمودو، شاکیان پرونده درخواست اصلاح دادخواست را ثبت کردند تا مطالبات خود را به‌طور صریح‌تر بیان و ادعای نوسان‌گیری ایلان ماسک را مطرح کنند. به گفته‌ی این افراد، ایلان ماسک قیمت دوج کوین را ۳۶٬۰۰۰ درصد افزایش داد و سپس در برنامه‌ی پرمخاطب Saturday Night Live علیه این رمزارز موضع گرفت.

ماسک حدودا دو ماه پیش به‌یک‌باره لوگوی توییتر را به دوج‌کوین تغییر داد تا این رمزارز را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیاندازد. این اقدام ایلان ماسک باعث رشد ۳۰ درصدی قیمت دوج کوین شد. پس از حذف لوگوی دوج کوین از توییتر، قیمت این رمزارز سریعا افت کرد. شاکیان پرونده می‌گویند ایلان ماسک در همان زمان ۱۲۴ میلیون دلار دوج کوین فروخته است.

بیشتر بخوانید  مدیرعامل OpenAI دورکاری را یکی از بدترین اشتباهات صنعت فناوری خواند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *