استارتاپ خانگی / معرفی چند کسب و کار آنلاین و نحوه راه‌اندازی آنها

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

منظور از استارت آپ راه اندازی یک کسب و کار با ایده‌هایی نو و کارآمد در زمینه ها و رشته های مختلف است.

استارت آپ‌ها حتماً نباید در حوزه کاری فن آوری و حوزه دیجیتال مارکتینگ باشند اما باید به این امر توجه داشت که برای استفاده بهتر و به نتیجه رسیدن در رابطه با آن‌ها نیز نباید بی ربط به این حوزه‌ها نیز باشند و در جایی یا به نحوی از فن آوری‌های روز دنیا و دیجیتال مارکتینگ برای پیش برد اهداف پروژه استفاده نمود.

همین امر باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به فکر ارائه خدمات به صورت آنلاین یا غیر حضوری بیافتند.

در دنیای مدرن درآمدزایی بیشتر از زحمت فیزیکی، با  ایده‌های خلاقانه اتفاق می‌افتد. در همین راستا پیدا کردن ایده استارتاپی مناسب برای فعالیت و درآمدزایی به یک چالش تبدیل شده است. کسانی که بتوانند ایده‌های نوین را با روشی متفاوت از دیگران اجرا کنند، شانس بالایی برای موفقیت خواهند داشت. برخی از ایده های استارتاپی در ذیل آمده است:

بلاگ‌نویسی

نوشتن مقالات آموزشی و کاربردی در سرویس‌های نوشتاری مثل ویرگول، بلاگفا یا وبلاگ شخصی، یکی از ساده‌ترین راه‌های درآمدزایی است. با ارائه مطالب کاربردی در کنار یک بیان جذاب و خواندنی می‌توانید مخاطبان را جذب کرده و سپس از دایره مخاطبان خود با تبلیغات درآمدزایی کنید. در حال حاضر برنامه افیلیت مارکتینگ دیجی‌کالا نیز به یکی از راه‌های درآمدزایی از وبلاگ تبدیل شده است. در این برنامه می‌توانید محصولات دیجی‌کالا را با یک لینک معرف در وبلاگ خود به فروش رسانده و از سود هر فروش درصدی را به‌عنوان اتوماسیون دریافت کنید.

توجه به این دو نکته قبل از ورود به دنیای بلاگ‌نویسی ضروری است:

  1. اگر چه تمرین و مطالعه کیفیت نوشته‌های شما را بالا می‌برد، اما بخش زیادی از موفقیت در وبلاگ‌نویسی به استعداد بستگی دارد. پس خود را با دیگران مقایسه نکنید و سعی کنید بهترین نسخه خود را ارائه دهید.
  2. بلاگ‌نویسی راه فوری برای رسیدن به درآمد نیست. چرا که برای درآمدزایی از این کار ابتدا لازم است اعتماد تعداد قابل قبولی از مخاطبان را جلب کنید. پس اگر وارد این راه می‌شوید، صبور باشید و به افق بلندمدت چشم داشته باشید.
بیشتر بخوانید  معرفی و بررسی ارز دیجیتال سویی (SUI)

ساخت و فروش محصولات خانگی

این روش در حال حاضر در کشورمان به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. فضای اینترنت و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی به ما این اجازه را داده‌اند که هر نوع محصول یا خدمت را به صورت مستقیم با مشتری نهایی (End User) معامله کنیم. البته این کار قواعد خاص خود را دارد. برای رسیدن به درآمد از فروش محصولات خانگی بهتر است این مراحل طی شوند:

  • انتخاب کانال ارتباطی: ابتدا باید ببینید که محصول مورد نظر شما روی کدام کانال ارتباطی بهتر به فروش می‌رسد. این کانال ارتباطی می‌تواند وبسایت، اینستاگرام یا تلگرام باشد.
  • مطالعه کانال ارتباطی: در ادامه لازم است کانال ارتباطی مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و قواعد رقابت موجود در آن را به دقت مطالعه کنید. در این مرحله مهم است که نقاط ضعف و قوت رقبا و تکنیک‌های لازم برای فعالیت در کانال مورد نظر را زیر نظر بگیرید و طبق آن‌ها یک روش فعالیت اثربخش برای خود پیدا کنید.
  • تولید محتوا و جلب اعتماد مخاطبان: بازاریابی محتوایی در بلندمدت به بازده خوب می‌رسد. برای همین باید ابتدا روی جلب اعتماد کاربران تمرکز کرده و با تولید محتوای هدفمند و منظم به این هدف برسید.
  • حفظ مخاطبان فعلی در کنار جذب مخاطبان جدید: پس از مدتی کانال ارتباطی شما تعدادی مخاطب ثابت خواهد داشت و تعدادی از این افراد مخاطبان شما هستند. شما نیاز دارید مشتریان فعلی را با خدمات پس از فروش یا ارائه مطالب کاربردی حفظ کرده و برنامه‌ای هم برای جذب افراد جدید داشته باشید. برنامه‌هایی مثل تبلیغات در وبسایت‌ها به صورت بنر یا شبکه‌های اجتماعی.
بیشتر بخوانید  ویزای استارتاپ کانادا چیست؟ / شرایط و نحوه دریافت

خرید و فروش دامنه

در این روش شما دامنه‌هایی که نام جذابی دارند را خریداری کرده و با قیمت مورد نظرتان می‌فروشید. برای این کار کافی است نام‌های استراتژیک را شناسایی کرده و در زمان منقضی شدن آن‌ها خیلی سریع نسبت به خریدشان اقدام کنید. البته باید دقت کنید که برای دامنه‌های غیر ایرانی، اگر دامنه متعلق به یک برند ثبت شده و معروف باشد، قوانین کپی‌رایت شما را مجبور به فروش دامنه با قیمتی پایین یا حتی به صورت رایگان خواهند کرد.

تولید محتوا برای برندها

ایده استارتاپ تولید محتوا چندان پیچیده نیست. کافی است یک یا چند نویسنده، عکاس، تولیدکننده ویدیو و طراح گرافیک دور هم جمع شده و سفارشات محتوای برندهای مختلف را قبول کنند. البته بازار محتوا در حال حاضر رقابت نسبتا سنگینی دارد؛ در نتیجه بهتر است با قیمتی پایین‌تر از میانگین بازار وارد آن شوید. رشد روزافزون کسب‌وکارهای دیجیتال و نیاز کسب‌وکارهای مختلف به محتوای دیجیتال باعث رونق بازار تولید محتوا در حال حاضر شده است.

ساخت جعبه‌های کادویی

ساخت جعبه‌های کادویی یا به اصطلاح شاپینگ بگ‌ها یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه در رابطه با استارت آپ‌ها به شمار می‌رود و می‌توان با استفاده از هزینه اولیه بسیار پایین کسب و کاری پر سود در دوران کرونا داشت.

از طریق پیج اینستاگرامی و هزینه کمی برای تبلیغات استارت آپ خود می‌توانید درآمد خوبی را از این طریق داشته باشید و در آینده کار خود را گسترش نیز بدهید.

ساخت اپلیکشین غذایی

ساخت اپلیکیشن بازخورد خوبی را به همراه خواهد داشت. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و دستور پخت انواع کیک و غذا‌های ایرانی و بین المللی را در آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید  استارت‌آپ چیست؟

برای بازخورد بهتر و کاربردی بودن بیشتر اپلیکیشن می‌توانید ویدئو کوتاهی از نحوه تهیه غذا یا دسر مورد نظر تهیه کنید و در صفحه مربوط به آن قرار دهید تا فهم و درک مطلب را برای مخاطب خود دوچندان کنید. با بالا رفتن تعداد دانلود و کاربران اپلیکیشن خود می‌توانید از طریق تبلیغات و حتی همکاری با بلاگر‌های معروف در این حوزه درآمد خوبی را داشته باشید.

رسیدن به درآمد از خانه روزی تنها یک آرزوی محال بود اما امروز با کمک تکنولوژی ممکن شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد در سراسر دنیا از یک ایده خلاقانه به درآمد قابل قبول یا حتی فراتر از آن رسیده‌اند. برای مثال پت فلین از بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ به در آمد ۱۷۰ هزار دلاری ماهانه رسیده است. برای این کار تنها کافی است یک ایده استارتاپ مناسب با توانایی‌هایتان را پیدا کرده و شرایط اجرای آن را به بهترین شکل فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *