محرومیت زنان از نقش‌های رهبری در متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

حتی در متاورس هم زنان از نقش‌های رهبری محروم ماندند

پنج شاخص اولیه در مورد زنان در متاورس نابرابری جنسیتی را نشان می‌دهد، این نابرابری در ایجاد رهبری و تعیین استانداردها دیده شده است.
متاورس هنوز در روزهای اولیه خود است، حتی ماهیت آن هم هنوز کامل قابل تعریف نیست و در حال تکامل است. اما امروزه دیدگاه اجماع، این است که متاورس آینده‌ی اینترنت است. همانند سایر فناوری‌های متحول کننده، مصرف کنندگان و رهبران اولیه متاورس، سرمایه‌گذاران و مدیرعامل‌های آینده متاورس را شکل خواهند داد. اما سوالی که بسیاری می‌پرسند این است که نقش زنان چه خواهد بود؟
تحقیقاتی در رابطه با جنسیت فعالان و رهبران این زمینه صورت گرفته و طبق داده‌های به دست آمده، شکاف جنسیتی قابل توجهی مشاهده شده است. واقعیت این است که زنان زمان بیشتری را نسبت به مردان در متاورس صرف می‌کنند و طبق اطلاعات به‌دست آمده احتمال دارد حتی در زمینه پیاده‌سازی هم پیشرو باشند. با این‌حال، زنان در اقتصاد متاورس یک اقلیت هستند و هر دو نقش سرمایه‌گذاری و مدیرعاملی در فضای متاورس به طور نامتناسبی به مردان اختصاص دارند.

تعداد کاربران حرفه‌ای در زنان بیشتر از مردان است

طبق تحقیقات انجام شده در رابطه با مصرف‌کنندگان متاورس، ۴۱ درصد از زنان از پلتفرم‌های متاورس‌های اولیه استفاده کرده‌اند یا در یک دنیای دیجیتال مشارکت داشته‌اند؛ این آمار برای مردان ۳۴ درصد است. علاوه بر این، زنان وقت بیشتری را در متاورس می‌گذرانند؛ ۳۵ درصد از زنان به عنوان کاربر حرفه‌ای یا به اصطلاح پاور‌ یوزر (Power User) شناخته شده‌اند که بیشتر از ۳ ساعت در هفته در متاورس زمان صرف می‌کنند. این آمار برای مردان ۲۹ درصد است.

بیشتر بخوانید  دولت سئول دروازه‌های شهر متاورسی را به روی عموم مردم باز می‌کند

در سازمان‌هایی که استانداردهای متاورس را شکل می‌دهند، ۹۰ درصد از نقش‌های رهبری در اختیار مردان است

تعدادی از نهادهای استاندارد در حال ظهور هستند تا قوانین همکاری با متاورس را تعیین کنند. اما فقط چیزی حدود  ۸ تا ۱۰ درصد از سازمان‌ها توسط مدیران زن رهبری می‌شوند. این آمار شبیه به نسبت مدیریت زنان به مردان در اکثر کمپانی‌های سودده است.
باتوجه به تحقیقات صورت گرفته توسط Mckinsey، در حال حاضر ممکن است زنان کاربران قدرتمند متاورس باشند. بنابراین پرداختن به شکاف جنسیتی موجود در نقش‌های رهبری در حالی‌که متاورس هنوز در مرحله شکل‌گیری است از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *