آیا استخراج رمزارز با کامپیوتر امکان دارد؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رشد و گسترش بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها افراد بسیاری را به سرمایه گذاری و کسب درآمد از این بازار ترغیب کرده است. سوال اینجاست آیا امکان استخراج این ارزها با کامپیوتر خانگی و یا موبایل وجود دارد یا خیر؟

هر چقدر کامپیوترهای خانگی پیشرفت می‌کنند، توجه کاربران ارز دیجیتال خصوصا ماینرها به آن‌ها بیشتر می‌شود. آن‌ها با این سؤال مواجه هستند که آیا می‌توان با همین کامپیوتر خانگی استخراج کرد یا خیر؟! برای پاسخ به این سؤال کافی است، به‌عنوان یک ماینر با تمام کاستی‌ها و مزیت‌های این حوزه آشنا شوید.

امروزه دیگر ماینینگ (Mining) رمز ارزها مثل ۱۰ سال پیش و زمان تولد بیت کوین نیست. تاکنون نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای پیشرفته بسیاری با کاربری آسان به بازار عرضه شده‌اند که به ماینرها در ایجاد بلوک‌های جدید و حل معادلات پیچیده ریاضی کمک می‌کنند.

استخراج ارز دیجیتال با کامپیوترهای خانگی در پی آن رواج پیدا کرد که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توسعه کامپیوترها و پردازنده‌ها صورت گرفت. زمانی که استخراج بیت کوین به‌عنوان نخستین ارز دیجیتال شهرت گرفته بود از CPU‌ها برای ماینینگ استفاده می‌شد. اما این فرایند با ایجاد پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ قدرتمند (GPU) دچار تحول شد و CPU‌‌ها جای خود را به GPU‌ها دادند. علاوه بر جی GPU، دستگاه‌های ASIC نیز برای استخراج توسعه پیدا کردند.

کامپیوترهای خانگی اگرچه در ابتدا دارایی‌های هنگفتی برای ماینرها خلق می‌کردند اما با گذشت زمان کار با آن‌ها سخت‌تر و پرهزینه‌تر شد.

اگر به دنبال آموزش استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی هستید، ابتدا باید یک واقعیت بسیار مهم درباره این روند را با شما در میان بگذاریم. در حال حاضر شایعاتی برای امکان استخراج رمز ارز با کامپیوتر خانگی و حتی موبایل های معمولی در سایت‌ های مختلف وجود دارد.  بسیاری از سایت های اینترنتی برای کلاهبرداری و رسیدن به مقاصد خود در زمینه استفاده رمز و از این ترفند استفاده می‌ کنند تا کاربران بیشتری را به سمت خود بکشانند. واقعیت این است که امکان استخراج درصد قابل توجهی از رمز ارزها با استفاده از کامپیوتر خانگی و شخصی در حال حاضر وجود ندارد؛ و تمام تبلیغات انجام گرفته برای استخراج این ارزها در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف، تنها تبلیغاتی برای جذب مخاطب بیشتر توسط این سایت ها است.

بیشتر بخوانید  شرکت تتر یازدهمین هولدر بزرگ بیت‌کوین شد

اما چرا امکان استخراج و ارز توسط لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی وجود ندارد؟ مگر محاسبات مربوط به تایید تراکنش های رمز ارزها تغییر کرده است؟

محاسبات مربوط به تایید تراکنش ها برای استخراج ارز دیجیتال تغییری نداشته و همچنان همان الگوریتم‌ها و پروتکل های قبلی برای استخراج رمز ارز ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو ضعف موجود در کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ ها برای استخراج این رمز ارزها ربطی به تغییر محاسبات مربوط به تایید تراکنش ها ندارد. برای درک این موضوع که چرا امکان استخراج رمز ارز ها با استفاده از کامپیوتر شخصی و خانگی در حال حاضر وجود نداشته و بسیار سخت شده است، بایستی با  ماهیت استخراج رمز ارز ها آشنا شوید.

استخراج یک رمز ارز و تایید تراکنش های مربوط به شبکه آن برای این که منجر به درآمد برای یک ماینر شود، نیاز به دو فاکتور مهم خواهد داشت.

  • دقت محاسبات مربوط به تایید تراکنش ها
  • سرعت محاسبات مربوط به تعداد تراکنش‌ها

برای استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی، شما به یک سیستم به‌روز با GPU قدرتمند نیاز دارید. هرچقدر GPU قوی‌تری داشته باشید، سرعت انجام پردازش بیشتر خواهد شد. در این صورت نرخ هش (Hash) بالاتری هم خواهید داشت. منظور از نرخ هش، تعداد پاسخ‌های سیستم خانگی شما برای حل معادلات پیچیده ریاضی شبکه در واحد زمان است. هر اندازه که قدرت پردازش سیستم شما بیشتر باشد، نرخ هش بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از ملزومات استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی، سرمایه لازم برای انرژی مصرفی و استهلاک سیستم است. شما باید دائماً سیستم را ارتقا داده و برای استهلاک آن هزینه کنید. همان‌طور که می‌دانید، مصرف انرژی و استهلاک سیستم در استخراج ارزهای دیجیتال با کامپیوتر خانگی، بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب اتریوم

علاوه بر موارد بالا، انتخاب یک نرم‌افزار قدرتمند با رابط کاربری ساده و روان، بسیار ضروری است. امروزه نرم‌افزارهای متعددی به‌منظور استخراج رمزارزها با کامپیوترهای شخصی عرضه شده‌اند که شما می‌توانید با نصب آن‌ها، به‌راحتی فرایند ماینینگ را در خانه انجام دهید. داشتن یک کیف پول امن نیز یکی دیگر از پیش‌نیازهای استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر خانگی است.

استخراج بیت‌کوین با کامپیوتر امکان دارد؟

اگر در یک کلام بخواهیم به شما پاسخ دهیم جواب شما “خیر” است. در واقع از نظر تئوری امکان استخراج بیت کوین با کامپیوتر وجود دارد ولی در عمل این کار هیچ صرفه اقتصادی برای شما نداشته و کاملاً از این کار متضرر خواهید بود.

الگوریتم استخرج بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که در هر ۱۰ دقیقه مقدار مشخصی بیت کوین بین تمام ماینرها و استخراج کنندگان خانگی و صنعتی توزیع میشود. از آنجا که امروزه تعداد این ماینرها در سراسر دنیا از میلیون‌ها دستگاه نیز فراتر رفته است، لذا استخراج بیت کوین با کامپیوتر شخصی و لپتاپ تنها اتلاف وقت است.

پس برای استخراج بیت کوین دور کامپیوتر و لپتاپ خود را خط بکشید و به فکر راه دیگری باشید. اما اگر همچنان اصرار دارید که با سیستم خانگی خود به ماینینگ ارزهای دیجیتال مبادرت ورزید باید رمزارز دیگری را به جای بیت کوین انتخاب کنید.

اگر این موضوع را پذیرفته باشید که استخراج ارز دیجیتال بیت کوین با کامپیوتر یا لپتاپ شخصی عملاً ضررده و غیرممکن است، باید فکر این موضوع که به توان با گوشی موبایل به استخراج بیت کوین مبادرت ورزید را کاملاً از سر خود بیرون کنید.

بیشتر بخوانید  بازی‌های کسب درآمد (p2e) در مرحله تکامل هستند

همانطورکه پیش‌تر توضیح دادیم، باتوجه به ازدیاد تعداد ماینرها و پیچیدگی حل مسائل مربوط به بلاک های شبکه بلاکچین بیت کوین، استخراج بیت کوین با گوشی موبایل یقیناً در حد یک شوخی خنده‌دار است.

اگر هزینه های استخراج را یک طرف قرار داده و عواقب ناشی از استفاده از کامپیوتر خانگی را نیز برای آن در نظر بگیریم، به این نتیجه خواهیم رسید که این فرآیند علاوه بر اینکه هیچ سودی برای کاربران و ماینر ها به دنبال نخواهد داشت بلکه می‌تواند ضررهای مالی سنگینی را نیز به آنها متحمل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *