ارزهای دیجیتال برتر متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

از زمانی که فناوری منحصر به فرد بلاکچین پدید آمد، پروژه های خارق العاده و زیادی وارد بازار کریپتوکارنسی شد. یکی از جدید ترین و پرطرفدار ترین این پروژه ها، متاورس است. متاورس (metaverse)، یک جهان مجازی شگفت انگیز است که محدودیت ها را برداشته و خدماتی فراتر از تصور را به کاربران خود ارائه می دهد. درواقع این یک فضای جدید است که با بلاکچین ادغام شده و بر روی اینترنت ساخته شده است. رمز ارز های محبوب زیادی در این دنیای مجازی وجود دارد که امروزه سرمایه گذاران زیادی به دلیل سود دهی بالای آن ها، به سمتشان حجوم برده اند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله ارز های دیجیتال برتر متاورس را به طور کامل نام برده و توضیحات لازم برای آشنایی بیشتر با این ارز های دیجیتال سود ده را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

متاورس چیست؟

متاورس (metaverse)، یکی از جنجالی ترین پروژه های غیر متمرکز اخیر است که کاربران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب کرده است. از آنجا که جامعه امروزی بیشتر وقت خود را در اینترنت می گذاراند و افراد از سراسر جهان کاملا وابسته تکنولوژی هستند، متاورس یکی از برجسته ترین پروژه های روز محسوب می شود و سرمایه گذاری در متاورس از پرطرفدار ترین مسائل روز به شمار می رود. دنیایی را تصور کنید که در آن هیچ محدودیتی وجود نداشته و کاملا مشابه دنیای واقعی در آن زندگی می کنید، تجارت انجام می دهید، به خرید و فروش رمز ارز می پردازید، با بازی و سرگرمی اوقات فراغت خود را می گذرانید و… به این جهان مجازی که تمامی فعالیت های عادی، به صورت مجازی و بدون محدودیت امکان پذیر است، متاورس گفته می شود. درواقع متاورس به واسطه بلاکچین، یک فضای غیر متمرکز را به وجود آورده که کاربران در آن می توانند به هر چیزی که علاقه مند هستند بپردازند. می توان گفت متاورس به واسطه خدماتی که ارائه می دهد به یک پدیده بسیار واقعی تبدیل شده است. زیرا در این فضای مجازی تمامی افراد با استعداد از علاقه مندان به هنر گرفته تا توسعه دهندگان بازی و تاجران، می توانند به راحتی در متاورس سرمایه گذاری کرده و در عین لذت بردن از فضای آن، به کسب درآمد نیز بپردازند. به همین دلیل است که به متاورس واقعیت مجازی نیز گفته می شود، زیرا ادغامی از دنیای حقیقی و فضای اینترنت است. نکته جذابی که درباره متاورس وجود دارد این است که بسیاری از رمز ارز های محبوب و کاربردی در این جهان مجازی وجود دارد که تمامی قشر جامعه می توانند با سرمایه گذاری در آن ها به سود های عظیمی دست پیدا کنند. در ادامه بهترین پروژه های متاورسی و ارز های دیجیتال برتر متاورس را برای شما عزیزان مشخص کرده ایم.

اکسی اینفینیتی

 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، یکی از هیجان انگیز ترین پروژه های متاورس محسوب می شود که یک دنیای بازی پر از موجودات جذاب Axies، را در خود جای داده است. بازیکنان این پلتفرم می توانند موجودات اکسی را به عنوان حیوانات خانگی جمع آوری کنند و از آن ها کسب درآمد کنند. این پلتفرم که یکی از محبوب ترین پروژه های متاورس است و درآمد های میلیونی را شامل حال بازیکنان خود کرده است، با هدف پرورش صنعت بازی و ادغام آن با فناوری غیرمتمرکز بلاک چین به وجود آمده است. درواقع افرادی که علاقه زیادی به گیم های مجازی داشته باشند می توانند از این طریق علاوه بر پرداختن به اوقات فراغت خود، به کسب درآمد میلیونی نیز بپردازند. تنها کافی است در این بازی شرکت کرده و موجودات اکسی جمع آوری کنند، آن ها را پرورش دهند و ساختمان پادشاهی خود را در Axies بنا کنند. بازی اکسی اینفینیتی یک جهان دارای یک اقتصاد متعلق به بازیکن است که در آن بازیکنان می‌ توانند منابعی را که در بازی به دست می ‌آورند از طریق گیم ‌پلی ماهرانه و کمک به اکوسیستم اکسی اینفینیتی، به خرید و فروش و تجارت نیز بپردازند.

ویژگی های اکسی اینفنیتی

همانطور که توضیح کوتاهی در رابطه با اکسی اینفنیتی دادیم، از پلتفرم های محبوب بازی بوده و در صنعت بلاک چین و بازی پیشرو است. اما خدمات اکسی اینفنیتی تنها به بازی ختم نمی شود و فراتر از این موارد است. Axie Infinity چهار ویژگی اصلی دارد:

  • نبرد یا battle
  • پرورش یا breeding
  • زمین یا land
  • بازار یا marketplace
  • غیر متمرکز و واقعیت مجازی

نبرد: نبرد یک بازی کارتی مبتنی بر نوبت است که در آن بازیکنان هدفشان شکست دادن حریفان است و هر طرف همیشه از 3 محور تشکیل شده است. هر Axie NFT دارای ویژگی های متفاوتی است که آن ها را برای نقش های مختلف در بازی مناسب می کند.
پرورش: شما می توانید Axies خود را برای ایجاد فرزندانی پرورش دهید که می توانند فروخته شوند، پرورش یابند یا در جنگ مستقر شوند. تمام اجزایی که در بازی وجود دارد اعم از ابزار های جنگ، موجودات اکسی، کنترل قیمت در بازی و کاهش تورم، همگی قابل پرورش و قابل فروش هستند. البته هر Axie NFT حداکثر 7 بار می تواند پرورش داده شود.
زمین: در پلتفرم اکسی تعداد 90601 قطعه زمین با نام (homeland)، وجود دارد که این زمین ها به عنوان خانه برای Axies شما عمل می کنند و می توان آن ها را با اقلام فروخته شده در بازار اکسی ارتقا داد.
بازار: اگر می‌خواهید یک Axie بخرید یا بفروشید، می ‌توانید این کار را در بازار مخصوص اکسی انجام دهید، اگرچه Axies را می ‌توان در بازارهای دیگر NFT نیز فروخت. اما با این حال قسمتی به نام (marketplace)، در این پلتفرم وجود دارد که مخصوص خرید و فروش زمین ها و سایر اقلام موجود در بازی است.
همانطور که می بینید، چهار ویژگی که در بالا توضیح دادیم و مختص به بازی اکسی هستند، یک پلتفرم واقعیت مجازی را ایجاد کرده اند که خدمات غیر متمرکز را به خوبی به کاربران خود ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید  آموزش خرید اتریوم

دیسنترالندmana

یکی دیگر از پروژه های جذابی که در جهان متاورس غوغا به پا کرده است، دیسنترالند است. Decentraland، یک دنیای مجازی کاملا غیرمتمرکز است که در آن کاربران دارای آیتم‌ های مجازی متفاوتی هستند. به این معنی که هیچ توسعه ‌دهنده‌ ای وجود ندارد که بتواند هرگونه دارایی دیجیتال را در جهان بازپس بگیرد یا دسترسی آن را قطع کند. این پلتفرم توسط دارندگان توکن مانا (MANA)، اداره می شود. توکن مانا رمز ارز بومی و اصلی شبکه است که تمام خدمات دیسنترالند با توکن های مانا قابل استفاده است. با این توکن ها می توانید به خرید کالا های موجود بپردازید، زمین های داخل دیسنترالند را خریداری کرده و توسعه شان دهید، بازی کنید و بسیاری از خدمات دیگر که تنها با داشتن توکن مانا می توانید از آن ها استفاده کنید. در واقع پلتفرم دیسنترالند از بهترین پروژه های متاورس است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و خدماتی از قبیل بازی، خرید و فروش زمین، تجارت، خرید و فروش آثار هنر و غیره را به صورت غیر متمرکز و مجازی در دسترس عموم قرار می دهد.

ویژگی های دیسنترالند

دسنترالند نیز از پلتفرم های ادغام شده با فناوری بلاک چین است که از خدمات عالی بهره مند شده است. این پلتفرم چند ویژگی اصلی را شامل می شود:

  • سرزمین ها یا LAND
  • برنامه ها یا Programs
  • توکن مانا یا MANA
  • غیر متمرکز و واقعیت مجازی

سرزمین ها: LAND، نوعی توکن NFT، است که در شبکه دیسنترالند برای مالکیت زمین های موجود به کار گرفته می شود. همچنین این توکن قدرت رای ‌دهی را در پروتکل حاکمیت دیسنترالند فراهم می ‌کند و از توکن های اصلی شبکه محسوب می شود.
توکن مانا: دارایی دیجیتالی مانا نیز یکی دیگر از توکن های اصلی شبکه است که برای استفاده از خدمات پلتفرم دیسنترالند مورد استفاده قرار می گیرد. این توکن نیز از موارد مهم شبکه دیسنترالند به شمار می رود که اقداماتی از قبیل خرید و فروش، توسعه و تراکنش های شبکه به وسیله آن امکان پذیر می شود.
درواقع Decentraland که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، یک نرم افزار دنیای مجازی غیرمتمرکز است که در آن می توان زمین های مجازی را خرید و فروش کرد. مردم می توانند دنیای مجازی خود را با درختان مجازی، هواپیما و بسیاری موارد دیگر ایجاد کنند.

سندباکس sand

بازیکن محبوب بعدی که در جهان متاورس می تازد، پروژه ای نیست به جز سند (sand). پلتفرم بازی سندباکس در سال 2011، به عنوان یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین شروع به کار کرد و در سال 2017، به پلتفرم بازی های سه بعدی مهاجرت کرد. این دنیای مجازی به کاربران اجازه می دهد هر چیزی که می خواهند را بسازند، بازی کنند، مالکیت خود را اعمال کنند و از تمام تجربیات مجازی خود به کسب درآمد بپردازند. یکی از اهداف اصلی سندباکس بر توانمندسازی هنرمندان، سازندگان و بازیکنان در جامعه بلاک چین برای توسعه پلتفرم مطابق با تصورات خود، تمرکز دارد. این پلتفرم یک فضای جذاب برای شکوفایی استعداد ها، رها کردن خلاقیت در توسعه اکوسیستم بازی مدرن ایجاد کرده است. این پروژه بهترین NFTها و DAOها را برای توانمندسازی جامعه ای که به طور مداوم در حال رشد از علاقه مندان به بازی هستند به ارمغان می آورد. همچنین سندباکس از یک مدل بازی برای کسب درآمد پیروی می کند که به کاربران کمک می کند تا به عنوان گیمر پیشرفت کنند. تمامی خدماتی که در سندباکس ارائه می شود، توسط توکن SAND، قابل استفاده است. درواقع رمزارز سند، توکن اصلی شبکه بوده و برای انجام تمام تراکنش ‌ها بر روی پلتفرم ضروری است.

ویژگی های سندباکس

سندباکس یکی از جذاب ترین پروژه های بلاک چینی است که خدمات گوناگونی را به کاربران خود هدیه می دهد. این پلتفرم از چند محصول و خدمات تشکیل شده است که ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر را آسان تر می کند،

  • ادیتور سندباکس یا VoxEdit
  • دارایی ها یا Assets
  • بازی ساز سندباکس یا Game Maker
  • بازار سندباکس Marketplace
  • غیر متمرکز و واقعیت مجازی

ابزار ادیتور سندباکس: در سندباکس، بازیکنان می توانند از برنامه رایگان Sandbox VoxEdit برای ساختن تجربه‌ های بازی خود، از این قسمت‌ های لگو مانند استفاده کنند. این برنامه مشابه سایر ویرایشگرهای محبوب وکسل مانند Magica Voxel کار می کند.
دارایی های سندباکس: “دارایی ها” به شخصیت ها، آیتم ها و سایر دارایی های درون بازی که در VoxEdit توسعه یافته اند اشاره دارد. آن ها را می توان به NFT های سازگار با ERC-1155 تبدیل کرد. این استاندارد به هنرمندان اجازه می‌ دهد تا هر تعداد کپی از همان ASSET را که می‌ خواهند چاپ کنند.
بازی ساز سندباکس: سند باکس تنها یک بازی نیست، بلکه مجموعه ای از بازی ها، مکان ها و تجربیات مختلف را ارائه می دهد. این تیم جهان را کاملا باز گذاشته است و به هنرمندان و گیمرها اجازه می دهد تا در آینده از متاورس، مالکیت و کسب درآمد کنند.
بازار سندباکس: درک تمایز بین سازندگان دارایی و گیمرها در Metaverse The Sandbox بسیار مهم است. فقط آن دسته از توسعه دهندگان دارایی که “صندوق سازنده” پذیرفته است می توانند دارایی های خود را در بازار پروژه آپلود کنند.

بیشتر بخوانید  سقوط بیت‌کوین به کانال 26 هزار دلاری

انجین کوین enj

انجین کوین یک سیستم یکپارچه و ایده آل را به سرمایه گذاران ارائه می دهد که استفاده بهینه از بلاک چین را در بر می گیرد. این پلتفرم مشهور در سال 2009، توسط شرکت Enjin، ساخته شد و تا به امروز بیش از 20 میلیون کاربر را ساپورت می کند. ابزارهای Enjin که از پلتفرم انجین، Marketplace ،Wallet ،Beam و سایر ابزارها و خدمات تشکیل شده است، به توسعه دهندگان و استودیوهای بازی این امکان را می دهد تا از دارایی های دیجیتالی توکن شده به عنوان بخشی از استراتژی های کسب، حفظ، تعامل و کسب درآمد استفاده کنند. اکوسیستم انجین توسط Enjin Coin (ENJ) تغذیه می شود، یک ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم که برای حمایت مستقیم از ارزش دارایی های بلاک چین مبتنی بر انجین استفاده می شود. همچنین رمز ارز بومی ENJ، دارایی دیجیتالی است که برای پشتیبانی مستقیم از ارزش دارایی های بلاک چین ایجاد شده با پلتفرم Enjin استفاده می شود. این توکن این بر روی اتریوم مطابق با استاندارد توکن ERC-20 ساخته شده است. توکن انجین را می توان با ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال خرید و فروش کرده و در کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری ذخیره کرد.

ویژگی های انجین کوین

انجین کوین نیز دارای برخی ویژگی های منحصر به فرد و اختصاصی است که باعث محبوبیت روزافزون این پلتفرم شده است. انجین کوین یک شبکه منبع باز گیمینگ را در اختیار علاقه مندان قرار داده است که دارای یک سیستم مدیریت محتوا است. برخی از موارد زیر را می توان از ویژگی های اصلی انجین کوین دانست:

  • تالارهای گفتمان
  •  توکن اختصاصی ENJ
  • فعالیت در شبکه اتریوم
  • غیرمتمرکز و واقعیت مجازی

تالارهای گفتمان: انجین کوین دارای تالارهای گفتمان است که با ویژگی های استاندارد بحث از پیش ساخته شده است. این برنامه در اصول بازی سازی طراحی شده است که در آن کاربران می توانند امتیاز کسب کنند، جوایزی کسب کنند و با ایجاد شهرت خود در جامعه سطح خود را ارتقا دهند.
توکن اختصاصی ENJ: توکن بومی شبکه انجین با نام ENJ، شناخته می شود و برای پرداخت تراکنش ها و تمامی فعالیت ها این شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
فعالیت در شبکه اتریوم: انجین کوین پلتفرمی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و در شبکه اتریوم به اجرا در می آید.
همچنین این پلتفرم دارای یک برنامه بومی است که از دستگاه های Android و iOS پشتیبانی می کند.

گالا گیمز gala

گالاگیمز (Gala Games)، پروژه ای است که اعلام کرده هدف اصلیش، بازگرداندن قدرت به گیمر ها است. گالاگیمز پلتفرمی است که طیف وسیعی از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را ایجاد می ‌کند که هر کدام از آن ها مالکیت واقعی آیتم ‌های درون بازی خود را از طریق استفاده از توکن ‌های غیرقابل تعویض (NFT) به بازیکنان ارائه می‌ دهد. این پلتفرم که در سال 2020 راه اندازی شد، با پاداش دادن به بازیکنان در قالب توکن های GALA برای انجام طیف وسیعی از بازی هایشان، یکی از اولین محرک ها در زمینه بازی برای کسب درآمد بود. گالا گیم که به‌ عنوان پلتفرمی که «بازی ‌های بلاک‌ چینی را که واقعاً می‌ خواهید بازی کنید» می‌ سازد، به جای عرضه بازی‌ های نوع MVP که معمولاً در فضای بازی برای کسب درآمد دیده می ‌شوند، کیفیت بازی‌ ها را در اولویت قرار می‌ دهد. این پلتفرم اکوسیستمی از بازی های تحت مالکیت و کنترل شده توسط بازیکن است که هر کدام چیز متفاوتی را برای جذب مخاطب ارائه می دهند. این پلتفرم توسط یک تیم 60 نفره توسعه یافته است و بیش از 1.3 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. مدیر عامل Gala Games، اریک شیرمایر، همچنین یکی از بنیانگذاران Zynga است.

ویژگی های گالا گیمز

در طول سال گذشته، ارزش کوین متاورس بازی‌ های گالا بیش از 120000 درصد افزایش یافته است و این امر به لطف ویژگی ها خاص این پلتفرم است. برخی از ویژگی های اصلی گالاگیمز به شرح زیر هست:

  • تنوع بازی‌ ها
  • انتقال به شبکه بایننس اسمارت چین
  • تشکیل شده از یک جامعه بزرگ
  • دارای یک فروشگاه بزرگ NFT

جامعه گالا گیمز از ۱.۳ میلیون کاربر فعال تشکیل شده است که تعداد آن ها روز به روز نیز رو به افزایش است. همچنین این پلتفرم از یک فروشگاه بزرگ NFT، تشکیل شده که بیشتر دارایی ها را ساپورت می کند.
لازم به ذکر است که گالاگیمز در ابتدا بر روی شبکه اتریوم ساخته شده بود، اما با استفاده از اپلیکیشن غیر متمرکز P.network، توکن گالا به‌عنوان یک رمز ارز BEP20 شناخته شده که بر روی شبکه بایننس اسمارت چین اجرا می‌ شود.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی، الماس جدید بازار ارز‌های دیجیتال

بلاک توپیا (Bloktopia)

بلاک توپیا (Bloktopia)، یک تجربه واقعیت مجازی بی ‌نظیر را ارائه می دهد که هدف آن ایجاد یک فضای سرگرمی برای تمام سطوح کریپتو است. برج فناوری پیشرفته که از دنیایی محکوم به فنا برمی خیزد و با تکیه بر اقتصاد NFT، کارآفرینان را قادر می‌سازد تا صاحب زمین شوند و آن را به املاک مجازی تبدیل کنند، با تبلیغات و رویدادهایی که فرصت‌ هایی را برای کاربران ایجاد می‌ کند تا کسب درآمد کنند. در این پلتفرم ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز برای کارآفرینان، سرمایه ‌گذاران، بازیکنان و توسعه‌ دهندگان آینده ترکیب شده ‌اند. بلاک توپیا بر روی شبکه Polygon توسعه یافته و توسط بنیانگذاران Sony Playstation VR با استفاده از موتور بازی چند پلتفرمی Unity ایجاد شده است. بلاک توپیا بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا دانش اولیه یا پیشرفته را به دست آورند، درآمد کسب کنند، با دوستان خود بازی کنند و بسیاری از موارد جذاب دیگر را انجام دهند.

ویژگی های بلاک توپیا

بلاک توپیا را می توان یکی از برجسته ترین پروژه های صنعت کریپتوکارنسی دانست. بلاک توپیا یک آسمان خراش واقعیت مجازی متشکل از 21 طبقه است که هر کدام نمادی از یک میلیون بیت کوین هستند. برخی از ویژگی های منحصر به فرد بلاک توپیا به شرح زیر است:

  • یادگیری یا Learn
  • درآمدزایی یا Earn
  • بازی یا Game
  • خلق آثار یا Create

یادگیری: بلاک توپیا این فرصت را برای علاقه مندان به حوزه کریپتو، فراهم ساخته است تا در این پلتفرم به یادگیری مسائل بیشتر در زمینه رمزارزها بپردازند. همچنین این پروژه برای اکتشافات بیشتر درباره ارز های دیجیتال نیز آمادگی هایی را فراهم ساخته. درواقع این پروژه را می توان یک پلتفرم آموزش متاورس نیز دانست.
بازی: بلاک توپیا یک جهان واقعیت مجازی را به کاربران خود هدیه می دهد که در آن می توان به بازی و سرگرمی و در عین حال کسب درآمد پرداخت.
در دنیای بلاک چین پروژه های بسیار جالبی وجود دارد، اما بدون شک یکی از بهترین آن ها Bloktopia محسوب می شود که خدمات عالی رتبه ای را به کاربران خود ارائه میدهد.

ایلویوم Illuvium

ایلویوم (Illuvium)، در کنار پروژه‌ های برجسته دیگری مانند اکسی اینفنیتی و سندباکس، پیشگام صنعت بازی‌ های بلاک چین پیشرفته است. این پروژه یک بازی نقش آفرینی غیرمتمرکز (RPG) است که از فناوری بلاک چین و توکن های غیرقابل تعویض NFT پشتیبانی می کند. دنیای دیجیتالی منبع باز ایلویوم، به کاربران این امکان را می دهد تا آیتم ها و موجودات درون بازی Illuvials را در قالب NFT جستجو کنند که می توانند برای فعالیت هایی مانند مبارزه، جمع آوری و تجارت استفاده شوند. ایلویوم دارای NFT های Illuvial است که نشان دهنده آیتم های نبرد، پوسته ها، کلکسیون ها، احساسات و موارد دیگر است. این NFT ها را می توان در پلتفرم هایی مانند OpenSea و همچنین درون بازی یا در IlluvDEX، بازار غیرمتمرکز مرتبط با آن، خریداری و معامله کرد. همچنین بازی ایلویوم قرار است در سال 2022 به صورت عمومی عرضه شود. توکن ILV یک توکن حکومتی ERC-20 منطبق با شبکه اتریوم است که برای اداره سازمان غیرمتمرکز خودگردان ایلوویوم DAO استفاده می شود.

ویژگی های ارز دیجیتال ایلویوم

ایلویوم اولین بازی ویدیویی مبتنی بر بلاک چین AAA در نظر گرفته می شود. بازی های ویدئویی قبلی، مبتنی بر بلاک چین مانند CryptoKittes و Axie Infinity در مقایسه با ایلویوم، محدود بودند. موفقیت ایلوویوم می ‌تواند به پذیرش این مکانیک‌ های مبتنی بر بلاک‌ چین بازی، برای کسب درآمد در بسیاری از منظره ‌های بازی تبدیل شود. با این حال دو ویژگی اصلی و مهم در این پلتفرم وجود دارد که به شرح زیر است:

  • مزرعه پرورشی
  • ادغام لایه 2

مزرعه پرورشی: در مجموع 3 میلیون ILV –، معادل 30 درصد از حداکثر عرضه (10 میلیون) – در برنامه فارمینگ عملکرد Illuvium، وجود دارد. این موارد در مدت سه سال بین کاربران تامین کننده نقدینگی و از طریق طرح های مختلف پاداش شریک توزیع می شود.
ادغام لایه 2: پلتفرم ایلویوم بر روی Immutable X (IMX)، ساخته شده است. این یک راه حل لایه 2 است که برای کمک به مقیاس برنامه ها با قابلیت NFT طراحی شده.
همچنین لازم به ذکر است بازی‌ های موجود با پایگاه‌ های عظیم بازیکنان مانند Fortnite، Call of Duty: Warzone، Apex Legends و… همگی رایگان هستند و بر فروش پوسته ‌ها و آیتم‌ ها تکیه دارند، که همگی می ‌توانند به NFT با ارزش واقعی تبدیل شوند.

کلام آخر
در این مقاله 7 مورد از ارزهای دیجیتال برتر متاورس را برای شما عزیزان شرح دادیم تا ارز های برتر متاورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. متاورس امروزه تبدیل به یکی از بزرگ ترین پروژه های کریپتوکارنسی شده که روز به روز در حال توسعه است. به همین دلیل شناخت ارز های دیجیتال متاورس که ارزش سرمایه گذاری را داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار هست که در این مقاله از ایرانی متا در اختیارتان قرار داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *