راهنمای فعال‌سازی CDN آروان کلاد در پنل و افزونه وردپرس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

راهنمای فعال‌سازی CDN آروان کلاد در پنل و افزونه وردپرس

 

 

سرویس شبکه توزیع محتوا یا CDN یک ابزار کاربردی برای افزایش سرعت و امنیت سایت یا وب‌اپلیکیشن است. شما برای استفاده از این سرویس باید از یک سرویس‌دهنده‌ی معتبر سی دی ان تهیه کنید و به تناسب شرایط سایت‌تان آن را فعال کنید.

ما در این مطلب سعی می‌کنیم فعال‌سازی CDN آروان کلاد با دور روش تنظیمات پنل آروان و نصب افزونه وردپرسی آموزش دهیم.

 

مراحل فعال‌سازی CDN

اگر پس از خرید CDN در فعال‌سازی آن با مشکل دارید، می‌توانید با مطالعه‌ی این مطلب قدم به قدم ترافیک سایت خود را به شبکه توزیع محتوا انتقال دهید و علاوه‌بر آن تنظیمات DNS، فعال‌سازی SSL و کار با افزونه وردپرس CDN آروان کلاد را یاد بگیرید.

 

یک: ساخت حساب کاربری

برای استفاده از سرویسCDN  در قدم اول باید یک حساب کاربری در سایت آروان کلاد ایجاد کنید. فقط کافی است مراحل ثبت‌نام را سپری کنید و پس از آن در پنل کاربری خود، به صفحه محصول شبکه توزیع محتوا بروید.

 

دو: اضافه کردن دامنه به پنل آروان کلاد

با کلیک روی دکمه‌ی «افزودن دامنه جدید» می‌توانید آدرس دامنه‌ی خود را به پنل آروان اضافه کنید. پس از با تایید شرایط استفاده از خدمات آروان کلاد رکوردهای DNS به دامنه‌ی شما اختصاص داده می‌شوند. (این رکوردها در پنل قابل مشاهده است و از طریق ایمیل هم برای شما ارسال می‌شود.)

 

سه: انتقال ترافیک

در این مرحله باید روش انتقال ترافیک برای زیردامنه‌ها را تعیین کنید. در میان دو گزینه‌ی NS Delegation و CNAME Setup  گزینه‌ای که مناسب شماست را انتخاب کنید و به مرحله‌ی بعدی بروید.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره لوگو موشن

 

چهار: بررسی آدرس IP و تنظیمات رکوردهای DNS

حالا باید بررسی کنید که آیا IP دریافت‌شده توسط رکوردهای A به سرور اصلی میزبان سایت شما تعلق دارد یا نه. اگر مغایرتی مشاهده کردید می‌توانید از طریق گزینه‌ی ویرایش، آن را به IP سرور اصلی میزبان سایت تغییر دهید. هم‌چنین امکان دارد که هیچ رکورد A دریافت نشده باشد؛ در این وضعیت، باید خودتان رکوردهای DNS مربوط به دامنه‌ را به پنل کاربری منتقل کنید.

 

پنج: فعال کردن SSL در مدیریت  CDN

اگر سایت شما از گواهی SSL اختصاصی دارد، می‌توانید با آپلود فایل‌های .key و .cert در بخش «تنظیمات HTTPS» با کلیک روی دکمه‌ی «گواهینامه شخصی» نسبت به فعال‌سازی پروتکل HTTPS اقدام کنید. البته به‌یاد داشته باشید که شما می‌توانید از گواهینامه‌ی رایگان SSL ابر آروان استفاده کنید که تنها با یک کلیک صادر می‌شود. برای این‌کار روی گزینه «درخواست صدور» کلیک کنید.

 

شش: تنظیمات Redirect و یک نکته مهم

در گام نهایی فعال‌سازی CDN شما باید تنظیمات Redirect را انجام دهید. این تنظیمات برای هدایت ترافیک آدرس‌هایی که باید به سایت شما برسند انجام می‌شود. بنابراین با توجه به نام اصلی دامنه باید در قسمت «انتقال دامنه» گزینه مناسب را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که شما در حال استفاده از سرویس CDN هستید. برای همین باید توجه داشته باشید که یک تنظیمات مشابه را در دو سمت سرور اصلی میزبان سایت و پنل کاربری ابر آروان انجام ندهید. این اشتباه می‌تواند باعث بروز خطای Too Many Redirects  شود. انجام هر یک از تنظیمات در یک سمت سرور میزبان یا پنل کاربری کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید  زبان های برنامه نویسی که برای ورود به دنیای متاورس باید یاد بگیریم

 

هفت: روشن کردن  CDN

باید با فعال سازی CDN روی رکوردهای DNS دل خواه، کار را تمام کنید. از این لحظه سایت شما به شبکه توزیع محتوا متصل می‌شود و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوید.

 

 

فعال‌سازی CDN ابر  آروان با افزونه وردپرس

برای فعال کردن CDN در سایت‌های وردپرسی راه‌حل ساده‌تری دارید. در ابتدا باید برخی از مراحل فعال‌سازی CDN مانند ایجاد حساب کاربری، ثبت دامنه و انتقال رکوردهای DNS را سپری کنید. سپس با نصب افزونه وردپرس CDN ابر آروان، کار را ادامه دهید.

برای این‌کار در پیشخان وردپرس از بخش «افزونه‌ها»، عبارت ArvanCloud را جست‌وجو کنید و افزونه‌ی «ArvanCloud CDN» را نصب و فعال کنید.

در این مرحله، این افزونه از شما کلید API می‌خواهد که می‌توانید با مراجعه به پنل کاربری ابر آروان و از قسمت پروفایل>تنظیمات>کلیدهای API، یک کلید جدید بسازید. با وارد کردن این کلید در قسمت موردنظر، افزونه‌ی CDN ابر آروان فعال می‌شود و می‌توانید از قابلیت‌های متنوع آن استفاده کنید.

 

پروتکل ARP چه نقشی در مدیریت CDN دارد؟

سرورها و کامپیوترها از طریق آدرس مک (MAC Address) با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. درحالی‌که برنامه‌ها به آدرس IP وابسته‌ هستند. پروتکل ARP وظیفه‌ی پیدا کردن MAC Address از روی آدرس IP را برعهده دارد. از آن‌جا که آدرس IP متغیر است، برای شما ضروری است تا برای وصل شدن به سرور مدنظرتان، آدرس MAC را پیدا کنید. این فرایند را پروتکل ARP انجام می‌دهد.

استفاده از سرویس CDN با این پروتکل، به تسریع ارتباط میان سرور اصلی میزبان سایت شما و سرورهای توزیع محتوا کمک می‌کند. به بیان دیگر، سرورهای ابری CDN، می‌توانند با سرعت بیشتری به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  دسترسی آسان به خدمات شهری و اطلاع از آلودگی هوا در آیفون

 

خرید CDN ابر آروان، با فعال سازی آسان

اگر هدف شما از خرید CDN بهبود عملکرد سایت یا وب‌اپلیکیشن است، باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. شبکه توزیع محتوا باید به‌راحتی به‌دست شما مدیریت شود و همه‌ی قسمت‌های آن در خدمت بهبود سایت قرار بگیرد.

 

شما با استفاده از CDN شرکت ابر اروان می‌توانید سایت خود سریع‌تر و بهینه‌تر از سایر رقبای خود در اختیار مشتریان یا کاربران خود قرار دهید. لازم به‌ذکر است که همه‌ی تنظیمات CDN در پنل ابر آروان این قابلیت را دارند تا به خواست و سلیقه شما تغییر کنند.

برای شروع استفاده از شبکه توزیع محتوا می‌توانید از بسته پایه (رایگان) ابر آروان استفاده کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *