شرکت تتر یازدهمین هولدر بزرگ بیت‌کوین شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تام وان (Tom Wan)، تحلیلگر شرکت 21.co خبر از پیدا کردن آدرس بیت کوین شرکت تتر داده است.

به گفته وان، این آدرس در حال حاضر ۵۵,۰۲۲ واحد بیت کوین با ارزشی بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار در اختیار دارد و از این حیث، یازدهمین هولدر بزرگ BTC در سراسر جهان محسوب می‌شود.

به نقل از د بلاک، در حالی که تتر هیچوقت به طور رسمی آدرس ولت خود را منتشر نکرده است، ارزش بیت کوین‌های این آدرس با ارزش بیت کوین‌هایی که تتر در گزارش ذخایر سه ماهه سوم خود اوایل هفته جاری منتشر کرد مطابقت دارد.

شرکت تتر برای اولین بار در سه ماهه اول سال جاری اعلام کرد تا ۱۵٪ از سود خود را به طور منظم در بیت کوین سرمایه‌گذاری خواهد کرد و به دنبال آن است تا ذخایر خود را از اوراق بدهی دولت آمریکا به سمت ارزهای دیجیتال ببرد. در آن زمان، تتر خاطرنشان کرد میزان سرمایه‌گذاری آتی این شرکت در بیت کوین از مقدار سرمایه تعیین شده برای محافظت از سرمایه‌گذاران فراتر نخواهد رفت و صرفا به دنبال تقویت و تنوع‌ بخشیدن به ذخایر خود است.

آیا باید نگران ذخایر بیت کوین شرکت تتر باشیم؟

در حالی که بیت کوین در دهه گذشته بازدهی چشمگیری داشته است، تحلیلگران معتقدند با توجه به ماهیت نوسانی این ارز، سرمایه‌گذاری بیش از حد در آن می‌تواند خطراتی را برای تتر به همراه داشته باشد.

وان در این رابطه گفت:

بر اساس بیانیه تتر، بیت کوین بخشی از صندوق اضطراری محافظت از سرمایه‌گذاران (بالشتک نقدینگی یا liquidity cushion) است، یعنی بخشی از سرمایه اضافی است که بیش از ذخایر مورد نیاز برای پشتوانه تمام توکن‌هایش در اختیار دارد. بیت کوین به عنوان یک دارایی نوسانی می‌تواند سود و ضرر بسیاری برای تتر به همراه داشته باشد.

وان معتقد است دارایی‌هایی با نوسان کمتر مثل پول نقد گزینه مطمئن‌تری برای صندوق اضطراری محافظت از سرمایه‌گذاران هستند. وی افزود:

تتر ۱.۶۷ میلیارد دلار بیت کوین دارد؛ یعنی ۵۰٪ از صندوق اضطراری‌اش را بیت کوین تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه ۸۵٪ از ذخایر تتر پول نقد، معادل‌های نقدی و سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت است؛ در صورت کاهش قیمت سایر دارایی‌های موجود در ذخایر اصلی، صندوق اضطراری حاوی دارایی‌هایی با نوسان کمتر بیشتر به درد آنها خواهد خورد.

میکولای زاکرزوفسکی (Mikołaj Zakrzowski)، تحلیلگر شرکت کریپتوکوانت هم دیدگاه مشابهی دارد. وی در این رابطه گفت:

در حالت کلی، افزایش بیت کوین‌های تتر لزوما نگرانی بزرگی نیست چراکه بخش قابل توجهی از ذخایر این شرکت را اوراق خزانه‌داری آمریکا و سایر دارایی‌های دلاری تشکیل می‌دهند. با این حال، این باعث می‌شود ریسک کلی تتر بالاتر برود چراکه پتانسیل بروز نوسانات بیشتر در ذخایر پشتوانه استیبل کوین‌های این شرکت وجود خواهد داشت.

زاکروفسکی معتقد است از آنجایی که شرکت تتر یکی از مهم‌ترین پایه‌های بازار رمزارزهاست، هر اتفاق بدی برای این شرکت، تاثیر به سزایی بر قیمت بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین برای صعود آماده می‌شود

تتر؛ جعبه سیاهی در بازار رمزارزها؟

شرکت تتر به دلیل منتشر نکردن گزارش‌های حسابرسی خود بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. این شرکت، تنها گزارش‌های گواهی سلامت ذخایر خود را منتشر می‌کند. در واکنش به این انتقادات، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس در پرسش و پاسخی توییتری شرکت تتر را به دلیل اینکه گزارش‌های حسابرسی رسمی خود را منتشر نمی‌کند، یک جعبه سیاه در بازار رمزارزها خطاب کرد. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر پیش از این مدعی شده بود هیچ شرکت استیبل کوینی گزارش حسابرسی رسمی خود را منتشر نمی‌کند و صرفا گواهی حسابرسی منتشر می‌شود.

در ادامه، هفته گذشته صرافی بایننس در مشارکت با شرکت فرست دیجیتال لبز (First Digital Labs)، استیبل کوین FDUSD را به فهرست معاملاتی خود اضافه کرد و کارمزد معاملاتی که این استیبل کوین یکی از جفت‌های آن را تشکیل می‌دهد را رایگان کرد. این در حالی است که بایننس کارمزد رایگان برای معاملات با تتر ارائه نمی‌دهد.

در واکنش به این اتفاق، مدیرعامل شرکت تتر در توییتی نوشت:

آیا جالب نیست که تتر تحت فشار قرار می‌گیرد و USDC، رقیب اصلی ما به شدت استیبل کوین‌های خود را بازخرید می‌کند آن هم در حالی که یک رقیب ۲ روز پیش راه‌اندازی شده و همه چیز را در اختیار خود گرفته است؟ برخی از مردم هیچ‌وقت یاد نمی‌گیرند.

منبع: میهن بلاکچین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *