رقیب چینی لندکروز به میدان آمد! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

نسخه پلاگین‌هیبرید گریت‌وال تانک ۵۰۰ که از سال ۲۰۲۱ معرفی شد، به بازار آمد.

به گزارش ایرانی متا، تانک ۵۰۰ پرچمدار خودروهای گریت‌وال محسوب می‌شود که می‌توان آن را یکی از چند نماینده چینی‌ها برای رقابت با بزرگانی مثل تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول و… دانست.

البته که هر بخش آن، یک کپی و تقلید از خودرویی دیگر است.

در نمای جلویی، شاهد تلفیق طراحی خودروهای داج و تویوتا به خصوص مدل لندکروز اتاق ۲۰۰ هستیم.

چراغ‌ خودرو در این قسمت به شکل مربعی و کوچک طراحی شده و از طرفی دیگر، جلوپنجره آن بزرگ و غرق در کروم‌کاری‌های زیاد است.

نمای جلویی خودرو به وسیله همین جلوپنجره بزرگ و همچنین برجستگی‌های کاپوت، ظاهری تهاجمی و عضلانی پیدا کرده است.

نمای کناری خودرو طراحی ساده‌ای دارد و شباهت آن با لندکروز سری ۳۰۰ هم قابل توجه است.

در نمای پشتی، چراغ‌های پشتی به جای بزرگ بودن، شکلی عمودی و کوچک دارند.نمای پشتی ما را به یاد طراحی محصول پرطرفدار نیسان به نام سافاری می‌اندازد.

فضای داخلی تانک ۵۰۰ تلفیقی از لوکس‌ و آفرودی بودن است.

نمایشگرهای بزرگ و کوچک اطلاعات-سرگرمی و کیلومترشمار و ساعت آنالوگ و همچنین طراحی کنسول وسط و چیدمان‌های کنترلرها روی آن، از جذابیت‌های کابین تانک ۵۰۰ هستند.

طرح چوب به کار رفته در کابین به همراه رنگ‌های خاص صندلی و تودری‌ها، حالتی لوکس را القا می‌کنند.

به لطف پیشرانه برقی به کار رفته در کنار پیشرانه بنزینی ۲ لیتری توربو، ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور خروجی این SUV چینی است.

گیربکس ۹ سرعته وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید  توانایی عجیب این مار افعی در استتار خود + عکس

شتاب صفر تا صد این خودروی ۲۵۳۰ کیلوگرمی، ۶.۹ ثانیه اعلام شده است.

با امکاناتی مثل کروز کنترل تریل، سامانه چهارچرخ محرک با حالت سنگین و قفل دیفرانسیل عقب و مرکزی، این خودرو آفرودی جلوه داده می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

47 پاسخ

  1. محصولات چینی بنجل و کپی شده محصولات برند هستند و گر آنها نخواهند رسید و فقط بدرد کسانی میخورد که پول ندارند محصولات اصلی ژاپنی اروپایی، امریکایی بخرند.

    1. ای کاش امکان کپی برای ماهم فراهم می‌شد یه زمانی توایران کسی طرف ماشین کره ای نمی رفت

    2. سلام ،فعلا شما تشریف ببرید پرایدتونو سوار شید ،نمیخواد در مورد ماشینهای چینی نظر بدی،آ باریکلا بدو باباجان

      1. احسنت به طراح این ماشین خیلی خوش هیکل و عضلانی طراحی کرده و اندازه پولش کار میکنه

    3. ایکاش با اینکه لقب مهندس را با خود یدک میکشید دید مهندسی نسبت به موضوع داشتید نه بازاری اونم از نوع ایرانی.

      1. اونم نفوذی ایران خودرو و سایپا هست
        وگرنه کره هم با کپی و مونتاژ به اینجا رسید و از لحاظ کیفیت زیاد هم از ماشین های روز چینی بهتر نیست

    4. مهندس عزیز از لحاظ زنجیره تامین نگاه کنید خیلی هم ارزان نیست و بعضی از محصولات از مرحله کپی گذشته باز هم اگر فقط از نگاه زنجیره تامین کنیم خیلی از محصولات معتبر آمریکایی و آلمانی تامین کننده چینی و برخی موارد هندی دارند مثل صنعت دارویی آلمان و در گیری های جدید سیاسی در دنیا هم بدون رابطه با مسائل اقتصلدی و کنترل شریان قطعات صنعتی و اثتصلدی نیست البته دلایل بسیار دیگری هم وجود دارد

    5. بابا پولدار،بابا اورجینال سوار،با این حرفت کمر خودرو سازی چین اقتصاد اول دنیا شکست دیگه از فردا خودرو تولید نمیکنن بخاطر این نظرات مهم شما.
      راستی پراید هم گرون شده شانس شما.

      1. سلام اونایی که میگن چین کپی می‌کنه یعنی مهندسی معکوس! برن تاریخچه تویوتا که الان پرفروشترین خودرو دنیاست بخوانند اتفاقا تویوتا هم از مهندسی معکوس شروع کرد !!!

      2. برند گریت وال در بین چینی ها تنها برندی است که در بازار دست دوم اروپا هم خریدار دارد، هیچگونه تشابه ی با چینی‌های که در ایران به فروش می‌رود رو نداره

    6. سلام ، توجه کنید که یه روزی ژاپن هم سیاست تولید و وضعیت صنعتی چین رو داشت و پدر من تعریف میکرد که طوری بود که هروقت مردم میخواستم بگن یه جنسی ضعیف و بی کیفیته یا بقول بعضیا بنجله میگفتن ژاپنیه ، اما ژاپن تدریجاً از اون مراحل عبور کردو شد ژاپن امروزی همون‌طور که چین هم در حال گذر از همون مراحله ، در مورد خریداران محصولات چینی هم که گفته بودید اکثراً مردم کم پول خرید میکنن هم منو به یاد اون ضرب‌المثل انداختید که میگه از کرامات شیخ ما این بود ، شیره را خورد و گفت شیرین است .

      1. بد برداشت نشه
        منظورم به اون آقا مهندسه بود که حاضره بره اون پژو ۲۰۷ تمام چینی لگن رو بخره با این عنوان که برند اروپایی رو یدک میکشه در صورتیکه تمام قطعاتش چینی نامرغوب و اگر قطعات خوبش باشه برای شرکت دانگ فنگه
        هنوز نمیدونه آیفون آمریکایی تو چین تولید میشه و تمام قطعاتش چینیه
        چین تا چند سال دیگه تو تمام صنایع رتبه اول خواهد شد
        بهتره نظرات کارشناسی شده باشه و غیر مغرضانه باشه
        منم دوست دارم تو کلاس یکسان بنز و پورشه سوار شم چون پولم نمیرسه میرم تویوتا یا رنو یا هوندا میخرم پس دلیل نمیشه اینا آشغال باشن

    7. سلام ببخشید اگر ماشینهای چینی بنجل هستن پس ماشینهای ایرانی ما چی هستند

    1. مهندس پیام نور همینه دیگه
      دنیا در حال پیشرفته به جز ایران
      تا ده سال دیگه صنعت خودرو چین قوی ترین صنعت خودرو سازی میشه
      ما هنوز درگیر نیسان آبی 60سال پیشیم

  2. من هم اول امدن ماشینهای چینی بدبین بودم سال2009 یک کیا اسپرتیج از دوبی خریدم اوردم ایران و11 سال استفاده کردم برای اولین بار تیگو5 هم خریدم هم زمان کیا را هم داشتم هم خودم هم خانمم معتقد شدیم تیگو پنج امکانات بهتری وراحتتری دارد هرچند قدرت واستقامت کیا اسپرتیج ندارد خوب چین بسرعت دارد صنعت خودرو سازی خودش ارتقاع میدهد وبازارهای جهانی را فتح خواهد کرد حالا چه دوست داشته باشیم چه نه فعلا این نشان داده میشود

  3. سلام بر همه عصر حال و آینده متعلق به چینی ها کم حرف اما پر تلاش است اروپایی که با بستن یک شیر فلکه گاز روسیه به عصر حجر و جمع آوری هیزم بر می گردد و هنر آنها و آمریکایی‌هااستعمارسایر کشورها و سرقت مغز های کشور های دیگر است برای ایجاد تکنولوژی دیگر جایی برای جولان آنها نیست و موازنه قدرت دارد به سمت شرق سیر می نماید دیگر مرغ همسایه گنجشک هم نیست چه برسد به ….

  4. باید با واقعیت روبرو شد چین در یک دهه پیش پیشرفت شگفت انگیزی تو خودرو سازی داشته و آینده بازار خودرو رو صاحب خواهد شد .اکثر دارندگان هم از این خودرو ها راضی هستند.

  5. باید آدم منطقی باشه پ پراید و پژو ال۹۰ شاهین تیبا و امثال اینا خوبه؟ دوستان اسمش شاسی الکی نیست. …..

  6. خوب ما من صبر میکنم وقتی که خودروسازی چین استانداردش بخ ژاپن رسید اون موقع چینی میخرم

  7. کاش از این بنجل ها تو ایران هم تولید میشد و با همون قیمت که تو چین عرضه میشه عرضه میشد .

  8. به مهندزان ایران توهین نکن داداش مشکل از اونا نیست بهشون میدون بدن ماشینایی میسازن بهتر از بنز و آئودی و … .

  9. چین گفته بود صنعت خودروی دنیارو دستم میگیرم و گرفت
    مهم اینه کیفیتی که چین میده بیرون ، نسبت به قیمتش ، خب میرزه و تمااااام .

  10. زمان ارزه و قیمت حدودی مشخص نشده؟
    بسیار زیباست و کار آمد
    چین در حال حاظر با قیمت های مناسب نسبت به شرایط قیمت خودرو در داخل کشور و امکانات و تکنولوژی جذاب خودرو تولید میکنه جالبه بدونیم عریانی که تیگو ۷ pro و x5ypro یا سواری مدیران و یا شرکت بهمن یا از این قبیل خودرو رو استفاده کردند بسیار رضایت دارن من تجربه سواری اریزو ۵ و x55oro رو دارم (تو خودرو های چینی ) و بسیار جذاب هست . نسبت به قبمت کیفیت مناسب
    این خودرو هم که تو تصویر است آگه دستکاری نشه بنظر فوق العاده هست امیدوارم با قیمت مناسب ارزه بشه .

  11. سلام به همه ببخشید یک سوال داشتم.اگر ماشین های چینی اشغال هستن .پس ماشینهای ایرانی ما چی باید بهشون گفت

  12. تازه اگر چین بخوا به کیفیت اروپا ماشین بزند میشه هم قیمت اونا دیگه فقط یک افراد خواص میتونن بخرن

  13. سلام . اولا کسی آمد جلو اسم خودش تحصیلات گذاشت و مهندس دکتر. برای خودش ثبت کرد بدانید چقدر از نظر علم و فرهنگ ضعیف و کمبودهای کودکی زیادی دارد.. بگذریم. چین با تولید محصولات با کیفیت و بی کیفیت و همه مدل محصول بازار جهان برای تمام اقشار جامعه در دست دارد . بی کیفیت برای بی پول ها . جنس های لوکس و درجه یک جهانی تحت لیسانس برندهای مطرح جهانی. دارد و به علت. نیروی انسانی زیاد و ارزان قیمت ‌. اکثر کشورها و برندهای معتبر. کالاهای لوکس در چین تولید چراکه قیمت تمام شده محصول به مراتب ارزانتر کشور مادر. میشود. از طرف دیگر. در بعضی از تولیدات بحث تحت لیسانس نیست و با تجربه چندین دهه کپی و تحت لیسانس کار کردن . امروز روز با مهندسی معکوس توانسته اند. در تمامی ضمینه ها چنان تولیدات و محصولات به بازار خودرو. صنعت. علم. پزشکی. نظامی و و و معرفی کنند. که در سال ۲۰۲۳ میاد معاملات با دلار بعداز صدها سال زیر سوال میبرد و واحد پول خودش جایگزین . این یعنی قدرت بدون تعارف در بازار و تولیدات هست…. لذا اگر چهارتا محصول درجه چهارم و سوم در بازار می‌بینید که به دلایل فوق عرض کردم . تمام محصولات چینی زیر سوال نبرید . و اتفاقا در بحث خودرو چنان پیشرفتی کردن . بشخصه خیلی از خودروهای چینی با هیچکدام از محصولات کیا.هیوندا کره ای عوض نمیکنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *