پارس خودرو رقیب جذاب ساینا را به بازار می‌فرستد! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

کاتالوگ این محصول جذاب به‌صورت رسمی توسط پارس خودرو به‌عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا منتشر شد.

سهند به‌عنوان نسخه فیس لیفت ساینا محسوب می‌شود که تولید و عرضه آن را پارس خودرو بر عهده دارد. در ادامه با مشخصات فنی و سطح آپشن‌های Sahand آشنا خواهیم شد.

مشخصات سهند پارس خودرو

طبق کاتالوگی که پارس خودرو از سهند منتشر کرده، این سدان جدید گروه سایپا قرار است در ۶ تیپ شامل دو تیپ بنزینی دنده‌ای، ۲ تیپ دوگانه سوز دنده‌ای و ۲ تیپ بنزینی اتوماتیک روانه بازار ایران شود که در ادامه، مشخصات فنی و امکانات آن را بررسی خواهیم کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی Sahand

تیپ‌های دنده‌ای N325 و N323 که به‌عنوان پایه‌ترین تیپ‌های سهند محسوب می‌شوند از امکاناتی چون رادیوپخش، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری، دزدگیر، سنسور نور، چراغ‌های روشنایی در روز، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه‌های جانبی، 2 کیسه هوای ایمنی، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، رینگ‌های فولادی قالپاق‌دار، سیستم پایش فشار باد تایرها و فرمان هیدرولیک با غربیلک D-TYPE بهره می‌برند.

سهند در تیپ‌های فول دنده‌ای N326 و N328 نسبت به دو تیپ N325 و N323 به امکانات بیشتری چون آنتن کوسه‌ای، 2 بلندگوی عقب، مانیتور لمسی 7 اینچی همراه با دوربین عقب، سانروف، تریم داخلی دو رنگ، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به‌صورت برقی همراه با گرم‌کن و چراغ راهنما و همچنین کنترل سیستم صوتی از روی فرمان مجهز شده است.

سهند مجهز به گیربکس اتوماتیک (CVT) نیز در دو تیپ N327 (L) به‌عنوان نسخه پایه اتوماتیک و تیپ (N329 (E به‌عنوان نسخه فول اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. تیپ (N327 (L یا نسخه پایه اتوماتیک از امکاناتی چون فرمان برقی D-TYPE، لیمیت کنترل، سیستم کروز کنترل، روکش پارچه و چرمی صندلی‌ها بهره می‌برد. البته این تیپ از سانروف بی‌بهره مانده است.

بیشتر بخوانید  تایید ورود این 2 مدل خودروی کیا به ایران + عکس

پارس خودرو برای تیپ (N329 (E یا نسخه فول اتوماتیک امکانات بیشتری چون سیستم هشدار دهنده باز بودن درها، 2 بلندگوی تیوتر، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رادار نقطه کور (BSD)، سنسور باران، شیشه‌های دودی عقب، تنظیم برقی دو جهته صندلی راننده و رینگ‌های آلومینیومی را در نظر گرفته و آن را به فول‌ترین تیپ این خودرو تبدیل کرده است. همچنین فقط این تیپ از رینگ آلومینیومی بهره می‌برد و مابقی نسخه‌ها فقط رینگ فولادی با قالپاق دارند.

مشخصات فنی سهند

سهند پارس خودرو همانند سایپا اطلس در نسخه بنزینی از یک پیشرانه M15 GSI بهره می‌برد که نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه M15 است. این پیشرانه به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و دریچه گاز برقی مجهز شده و تغییراتی در بخش‌هایی نظیر هدرز و سرسیلندر را تجربه کرده است. از این رو این پیشرانه 8 سوپاپ اکنون می‌تواند قدرتی برابر با 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسخه دوگانه سوز CNG این سدان سایپا نیز به یک پیشرانه ارتقا پیدا کرده مجهز شده است که می‌تواند قدرتی برابر با 77 اسب بخار و گشتاور 116 نیوتن‌متر را تولید کند.

منبع: گجت‌نیوز

3 پاسخ

  1. ازپهلو خط وخطوطی بهش اضافه میشو ودوازده سوپاپ میشد والبته قیمتش هم خیلی مهم اگه این سه ملاک خوب بشه من می خرم

  2. اگر موتور اون به روز بشه و سیستم فنر های جلوبندی خودرو قوی تر بشه نه مثل ساینا و یه خط و خطوط برجسته ای هم از پهلوها به اون اضافه بشه شاید اون موقع ارزش خرید داشته باشه

  3. بابا متور دیگه ای بزارید روش همش ۳ اسب بخار اضافه شده
    این متور ها ذاتا مشکل دارن🤦‍♂️😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *