خداحافظی با پرومکس / آیفون 15 اولترا به بازار می‌آید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

خبرها حکایت از تصمیم اپل برای عرضه آیفون 15 اولترا به بازار گوشی‌های هوشمند دارند.

اپل سال‌ها است که بهترین و حرفه‌ای‌ترین گوشی‌هایش را با پسوند «پرو مکس» دردسترس مشتریانش قرار می‌دهد؛ اما احتمالاً امسال همه‌چیز تغییر می‌کند. یکی از افشاگران در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) می‌گوید ۸۰ درصد مطمئن است که اپل امسال پسوند «اولترا» را برای بهترین مدل آیفون استفاده خواهد کرد.

آیفون ۱۵ اولترا ماه‌ها قبل به دفعات در شایعه‌ها ظاهر شد؛ اما در‌نهایت اکثر افشاگران گفتند که اپل پسوند اولترا را برای آیفون ۱۶ کنار گذاشته است و امسال آیفون ۱۵ پرو مکس را در‌دسترس قرار می‌دهد.

مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، مدتی قبل گفت که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه‌ی پنج آیفون خواهیم بود و معرفی آیفون اولترا به‌معنی پایان کار آیفون پرو مکس نیست.

گفته می‌شود که گوشی iPhone 15 Ultra نمایشگر بزرگ‌تری از آیفون ۱۴ پرو مکس دارد و از دوربین پریسکوپی با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری نیز استفاده می‌کند.

اپل در فریم دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا از تیتانیوم استفاده خواهد کرد تا مقاومت دستگاه افزایش و وزنش کاهش یابد. تیتانیوم احتمالاً باعث افزایش قیمت آیفون ۱۵ اولترا درمقایسه‌با آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد شد.

اپل ممکن است در دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا از پردازنده‌ سه‌نانومتری A17 استفاده کند. A17 پردازنده‌ی پرهزینه‌ای است و احتمالاً روی قیمت موبایل آیفون ۱۵ پرو و اولترا اثر می‌گذارد. یکی دیگر از تغییرات مهم، جایگزینی درگاه لایتنینگ با USB-C خواهد بود. این تغییر در هر چهار مدل از سری آیفون ۱۵ اِعمال می‌شود.

اگر شایعه‌ها رنگ حقیقت به خود بگیرند، گوشی‌های سری آیفون ۱۵ روز ۲۲ شهریور رونمایی می‌شود. احتمال دارد اپل در یک یا دو هفته‌ی آینده دعوت‌نامه‌ی مراسم آیفون ۱۵ را برای رسانه‌ها ارسال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  این مدل گوشی‌های اپل ارزان‌ترند

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *