تایید ورود این 2 مدل خودروی کیا به ایران + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو از تایید تنها ۲ مدل از ۸ خودروی کیا برای واردات به ایران خبر داد.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اعلام این‌که طرح واردات خودروهای کارکرده از ۲ هفته دیگر به اجرا خواهد رسید، گفت خودروها در ابتدا باید ثبت سفارش شوند تا فرایند واردات آنها به کشور انجام شود.

نامشخص بودن تکلیف خودروهای وارداتی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه بیان کرد البته سرنوشت خودروهایی که سال قبل ثبت سفارش شدند هنوز مشخص نشده و نمی‌دانیم چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند. ضمن این‌که مشتریان نیز منتظر مشخص شدن وضعیت بازار هستند و به خرید خودرو تمایلی ندارند که همین موضوع باعث ایجاد رکود در بازار شده است.

موتمنی با اعلام این‌که قانون‌گذار وظایف خود را انجام داده و قانون واردات نیز به تصویب رسیده، گفت در حال حاضر وزارت صمت باید طبق وظایف خود به واردات خودرو بپردازد و همچنین آیین‌نامه واردات خودرو را اعلام کند. در واقع تاکنون آیین‌نامه‌ای برای واردات از سوی دولت صادر نشده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در خصوص زمان عرضه خودروهای وارداتی عنوان کرد واردات خودرو دارای یک رویه بوده و هر خودرویی که وارد گمرک می‌شود باید مراحل خاصی را بگذارند. همچنین یک ماه طول می‌کشد تا این خودروهای وارداتی به گمرک برسند. ضمن این‌که استاندارد آنها نیز باید بررسی شود. در واقع بسیاری از خودروهای شرکت‌های واردکننده مورد تایید سازمان استاندارد قرار نگرفته است.

واردات فقط ۲ مدل از ۸ خودرو کیا به ایران

موتمنی افزود برای مثال قرار بود ۸ خودرو کیا وارد ایران شود، اما فقط ۲ مدل از آن به تایید رسیده است. خودروهایی که سال قبل وارد کشور شدند نیز هنوز تکلیف آن مشخص نشده است. نمیدانیم استاندارد ایران چگونه روی مدل روز ۲۰۲۳ ایراد می‌گیرد، اما خودرو داخلی تایید می‌شود. اگر ایرادات بی‌مورد و موانع بر سر راه واردات نباشد، خودروها پس از ۲ هفته بعد از رسیدن به گمرک به دست مشتریان خواهند رسید.

بیشتر بخوانید  تولید این خودروی محبوب تا سال 2025 متوقف می‌شود! + عکس

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *