هوش مصنوعی Bard مربی زندگی می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

هوش مصنوعی گوگل احتمالا به زودی به افرادی که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند، توصیه‌های مفیدی ارائه خواهد کرد.

گوگل همیشه تلاش کرده تا به‌شیوه‌های مختلفی چت‌بات هوش مصنوعی Bard خود را تقویت کند و حالا در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده در این رابطه، ظاهراً غول موتور جستجو تصمیم گرفته تا هوش مصنوعی خود را به‌گونه‌ای تقویت کند تا بتواند درباره زندگی افرادی که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند، توصیه‌های مفیدی ارائه کند.

نیویورک تایمز در گزارش جدید خود اشاره می‌کند که گوگل فناوری هوش مصنوعی خود را با حداقل 21 تکلیف مختلف ازجمله «توصیه‌های زندگی، ایده‌ها، دستورالعمل‌های برنامه ریزی و نکات آموزش» آزمایش کرده است. در این آزمایش از سناریوهای حرفه‌ای و شخصی که کاربران ممکن است با آن‌ها مواجه شوند استفاده شده است.

طبق یکی از مثال‌های ذکر شده در گزارش تایمز، هوش مصنوعی گوگل به درخواست کاربری پاسخ داده که قصد دارد در مراسم عروسی دوست صمیمی خود شرکت کند اما قادر به پرداخت هزینه‌های سفر برای انجام این کار نیست.

این موضوع در حالی اعلام شده که کارشناسان ایمنی خود گوگل در ماه دسامبر هشدار داده بودند که توصیه‌های مربوط به زندگی که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شوند می‌تواند منجر به «کاهش سلامت و رفاه» شود و حتی این احتمال وجود دارد که برخی از کاربران به اشتباه فکر کنن هوش مصنوعی هوشیار و توانمند است.

گوگل در زمان راه‌اندازی هوش مصنوعی Bard در مارس سال 2023 اعلام کرد که این ابزار از مشاوره دادن به کاربران در مورد مسائل پزشکی، مالی یا حقوقی منع شده است. باید دید که آیا گوگل هنگام راه‌اندازی این قابلیت‌های جدید رفاه کاربران را جزء اولویت‌های خود قرار می‌دهد یا خیر.

بیشتر بخوانید  اتصال موبایل‌ها به استارلینک امکان‌پذیر می‌شود؟

ارائه توصیه‌های زندگی تنها قابلیتی نیست که گوگل برای هوش مصنوعی Bard روی آن کار می‌کند. دیگر پروژه‌های غول موتور جستجو شامل ابزارهایی می‌شود که می‌توانند نوشته‌های علمی و خلاقانه‌ای تولید کنند، به روزنامه‌نگاران در نوشتن سرفصل‌ها کمک کنند و همچنین الگوهایی را از متن‌ها پیدا کرده و استخراج کنند.

منبع: دیجیاتو

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *