هوش مصنوعی مقاله‌ها را در گوگل کروم خلاصه می‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
مرورگر کروم به‌زودی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، قادر به خلاصه کردن مقاله‌های وب برای کاربران خواهد بود.
سیستم Search Generative Experience (یا SGE) گوگل که بر پایه‌ی هوش مصنوعی توسعه داده شده، قابلیت جدیدی دریافت کرده است. گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید SGE ازاین‌پس می‌تواند مقالات وب را خلاصه کند.

SGE همین حالا توانایی خلاصه‌سازی نتایج جست‌و‌جو را دارد تا برای پیدا کردن اطلاعات موردنیاز، مجبور نباشید به‌طور مداوم اسکرول کنید. قابلیت جدید SGE توانایی خلاصه‌سازی این سیستم را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند. قابلیت جدید که «SGE به‌هنگام وب‌گردی» نام دارد، به‌صورت تدریجی منتشر می‌شود.

به گفته‌ی گوگل، قابلیت جدید SGE در مرحله‌ی «آزمایش اولیه» به سر می‌برد و از روز گذشته در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است. این قابلیت بخشی از Search Labs است که به‌صورت اختیاری می‌توانید در آن عضو شوید.

«SGE به‌هنگام وب‌گردی» ابتدا وارد اپلیکیشن اختصاصی گوگل در اندروید و iOS می‌شود و در روزهای آینده برای کاربران نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر کروم نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

پس از ورود به مقاله، در پایین صفحه گزینه‌ی ویژه‌ای برای SGE می‌بینید. با ضربه روی این گزینه، هوش مصنوعی گوگل نکات کلیدی مقاله را برای شما استخراج می‌کند.

قابلیت جدید صرفاً برای مقالاتی کاربرد دارد که «به‌صورت رایگان در وب برای عموم مردم قابل‌دسترس هستند.» گوگل با سایت‌هایی که مقالات‌ پولی منتشر می‌کنند، همکاری نمی‌کند.

گوگل یک‌سری بهبودهای دیگر نیز در SGE اعمال کرده است. به‌هنگام جست‌و‌جو برای مباحث علمی و اقتصادی و تاریخی، SGE به شما امکان می‌دهد که نشانگر ماوس را روی اصطلاحات مختلف قرار دهید تا معنی آن‌ها نمایان شود.

بیشتر بخوانید  بازگردانی کاربران از دست‌رفته در نسخه جدید ChatGPT امکان‌پذیر می‌شود؟

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *