احتمال سبک‌تر بودن مدل‌های آیفون 15 پرو نسبت به نسل قبل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

احتمالا وزن آیفون 15 پرو 191 گرم خواهد بود، در حالی که آیفون 14 پرو 206 گرم وزن داشت.

یکی از تغییراتی که تاکنون در گزارش‌های زیادی درباره مدل‌های آیفون 15 پرو به آن اشاره شده، استفاده از شاسی تیتانیومی است. حالا در گزارش جدیدی گفته شده که وزن آیفون 1‌5 پر‌و و 1‌5 پر‌و مکس (یا آیفون 15 اولترا) با وجود این تغییر تا چه اندازه کاهش پیدا خواهد کرد.

همانطور که یکی از منابع حوزه فناوری در ایکس توضیح می‌دهد، جایگزین‌کردن قاب فولادی موجود در آیفون‌های قبلی با شاسی تیتانیومی قوی و سبک‌تر، باعث شده تا مدل‌های پرو نسل بعدی آیفون چند گرم سبک‌تر باشند، هرچند شاید تفاوت زیادی نسبت به قبل وجود نداشته باشد.

وزن گوشی‌های آیفون 15 پرو

در این گزارش گفته شده که وزن آیفون 15 پرو 191 گرم خواهد بود، در حالی که آیفون 14 پرو 206 گرم وزن داشت. آیفون 1‌5 پرو مکس نیز احتمالاً 221 گرم وزن خواهد داشت که این میزان برای نسل قبل 240 گرم بوده است. هر دو گوشی جدید احتمالاً از نظر ابعاد و اندازه نمایشگر هیچ تغییری با مدل‌های قبلی خود نخواهد داشت.

در سال‌های گذشته کاربران زیادی نارضایتی خود را نسبت به سنگینی نسخه‌های پرو و بزرگ‌تر آیفون نشان داده‌اند و اگر مدل‌های آینده سبک‌تر و همچنان مستحکم باشند، ممکن است اپل بتواند افراد بیشتری را به خرید گوشی‌های خود متقاعد کند.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد موضوع اصلی آیفون 15 پرو قیمت آن باشد، زیرا تیتانیوم هزینه بیشتری برای اپل به همراه دارد. اخیراً در گزارشی گفته شده بود که اپل احتمالاً قیمت مدل‌های پر‌و آیفون 15 را 100 تا 200 دلار افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید  امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها در ساب‌سیستم اندروید ویندوز 11

انتظار می‌رود اپل در اواخر شهریورماه از سری آیفون 15 رونمایی کند؛ محصولاتی که به پورت USB-C مجهز می‌شوند و تمام آن‌ها از جزیره پویا یا داینامیک آیلند برای نمایشگر بهره می‌برند. بااین‌حال، مدل‌های پرو به‌ویژه پرو مکس، ویژگی‌های متفاوتی خواهند داشت. آیفون 15 پرو مکس که طبق شایعات با نام آیفون 1‌5 اولترا از راه می‌رسد، به دوربین پریسکوپی و فریم تیتانیومی مجهز می‌شود. همچنین گفته می‌شود این محصول تا 4 هفته دیرتر از سایر مدل‌های سری آیفون 15 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *