اطلاعات صدها هزار حساب کاربری ChatGPT سرقت شد + توصیه‌های امنیتی کار با هوش مصنوعی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT مسلماً محبوب‌ترین برنامه حال حاضر در صنعت فناوری است و کسی نمی‌تواند در این مسئله شک کند. نکته قابل توجه این جا است که چت‌بات جذاب نه تنها کاربران معمولی را جذب می‌کند، بلکه هکرهایی را نیز جذب می‌کند که دنبال این هستند تا هرطور که می‌توانند اطلاعات شخصی را برای سرمایه‌گذاری مالی خود به سرقت ببرند.

در توسعه مشابه، یک شرکت امنیت سایبری مستقر در سنگاپور ادعا کرد که 101134 دستگاه آلوده را شناسایی کرده که اعتبارنامه ChatGPT آنان نیز به سرقت رفته است.

بر اساس اطلاعات Group-IB، اعتبارنامه‌های ساخته شده از این دستگاه‌ها در دارک‌وب به فروش می‌رسد. این گروه مدعی شد که تا می 2023 حداقل 26802 حساب کاربری ChatGPT در خطر هستند.

کارمندان عموما از ChatGPT برای بهینه‌سازی کار خود استفاده می‌کنند. این پلتفرم تاریخچه پرس و جوهای کاربر و پاسخ‌های مصنوعی را ذخیره می‌کند. این به آن معناست که اگر کاربر از ChatGPT برای اطلاعات محرمانه یا حساس استفاده کرده باشد، این اطلاعات ذخیره می‌شود و می‌تواند مورد استفاده سودجویانی قرار بگیرد که دنبال اطلاعات تجاری رقیب یا ضربه به شرکتی خاص هستند.

بر اساس تحقیقات‌های Group-IB، منطقه آسیا-اقیانوسیه بالاترین آسیب ChatGPT را تجربه کرد – 40.5٪ بین ژوئن 2022 تا مه 2023 – که تمام اطلاعات برای فروش ارائه شده است.

از مجموع اعتبارنامه‌های به خطر افتاده، 4099 از منطقه آسیا و اقیانوسیه بودند. پس از آن 24925 از آفریقا و آفریقا.16951 از اروپا و 12314 از آمریکای لاتین.

چگونه محافظت کنیم

به منظور کاهش خطرات مرتبط با حساب‌های ChatGPT در خطر، توصیه می‌شود که کاربران به طور مرتب رمزهای عبور خود را به‌روزرسانی کنند. علاوه بر این نکاتی را نیز در هنگام کار با ChatGPT یا هر هوش مصنوعی دیگری مد نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید  تصمیم آمریکا برای افزایش محدودیت‌ها علیه صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی به چین

اطلاعات حساس تجاری و خصوصی را به اشتراک نگذارید

هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی یا حساس با Chat GPT احتیاط کنید. اگرچه Chat GPT ایمن طراحی شده است، اما توصیه می‌شود از به اشتراک گذاری داده‌های مالی، گذرواژه‌ها یا هر گونه اطلاعات قابل شناسایی شخصی که می‌تواند حریم خصوصی یا امنیت شما یا شرکت شما را به خطر بیندازد، خودداری کنید.

سوگیری‌ها را در ذهن داشته باشید

مانند هر مدل زبانی، Chat GPT می‌تواند ناخواسته سوگیری‌های موجود در داده‌هایی را که روی آن آموزش داده شده است منعکس کند. تعصب می‌تواند به اشکال مختلف، از جمله تعصبات جنسی، نژادی، یا فرهنگی ظاهر شود. به عنوان یک کاربر، ضروری است که هوشیار باشید و پاسخ‌های ایجاد شده توسط Chat GPT را تجزیه و تحلیل کنید و به منابع مختلف رجوع کنید.

فیلتر و تعدیل ورودی‌ها

هنگام استفاده از Chat GPT در یک محیط عمومی یا مشارکتی، سیستم‌های فیلتر محتوا و تعدیل را اجرا کنید. این مکانیسم‌ها به جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب، توهین آمیز یا مضر کمک می‌کنند. از فیلترهای ناسزا و ابزارهای تعدیل برای حفظ یک محیط امن برای همه کاربران استفاده کنید.

در مورد خط‌مشی‌ها و دستورالعمل‌های تعیین‌شده توسط سازمان یا پلتفرمی که دسترسی به Chat GPT را ارائه می‌کند، مطلع باشید. از هر گونه تغییر یا به‌روزرسانی آگاه باشید و آنها را به صورت دوره‌ای بررسی کنید تا از رعایت آنها اطمینان حاصل کنید. با شرایط خدمات، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و دستورالعمل‌های اخلاقی مرتبط با استفاده از مدل مورد استفاده نیز آشنا شوید.

گزارش و ارائه بازخورد

اگر با پاسخ‌های نگران‌کننده یا مشکل‌ساز Chat GPT یا هر مدل دیگری مواجه شدید، حتماً آن را به مرجع یا پلتفرم مربوطه گزارش دهید. ارائه بازخورد به بهبود مدل کمک می‌کند و ایمنی و قابلیت اطمینان آن را در طول زمان افزایش می‌دهد. با مشارکت فعال در فرایند بازخورد، به توسعه مداوم سیستم‌های هوش مصنوعی مسئول و قوی‌تر کمک می‌کنید.

بیشتر بخوانید  لیست قاتلان اتریوم؛ کدام پروژه‌ها می‌توانند اتریوم را شکست دهند؟

ترویج استفاده مسئولانه

آگاهی در مورد استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را در بین همکاران، همسالان خود و جامعه گسترش دهید. اطلاعات مربوط به خطرات و مزایای بالقوه کار با Chat GPT را به اشتراک بگذارید و دیگران را تشویق کنید تا روش‌های ایمن را اتخاذ کنند. با ترویج جمعی استفاده مسئولانه، می‌توانیم اکوسیستم هوش مصنوعی ایمن‌تر و فراگیرتر ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *