حبس ابد یک مقام چینی در پی استخراج غیر قانونی بیت کوین

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

دادگاهی در چین یکی از مقامات سابق دولت این کشور را به علت استخراج غیرقانونی بیت‌کوین به حبس ابد محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری ورکرز دیلی، یکی از مقام‌های دولت چین به‌دلیل آنچه عملیات تجاری غیرقانونی خوانده می‌شود، به حبس ابد محکوم شده است. بخشی از این عملیات غیرقانونی به اداره‌ی شرکت استخراج‌کننده‌ی بیت‌کوین به ارزش ۲٫۴ میلیارد یوان (۳۲۹ میلیون دلار) ارتباط دارد. او همچنین با اتهام‌های فساد دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

به‌گفته‌ی منابع محلی در چین، دادگاهی در شهر هانگژو گفته است که شیائو یی، از مقام‌های سابق استان جیانگشی، باید به‌دلیل فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت تا آخرین روز عمرش در زندان باشد.

فساد مالی ارتباطی به حوزه‌ی کریپتو ندارد و ظاهراً در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ انجام شده است. اتهام‌های سوءاستفاده از قدرت که به سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ارتباط دارد، مربوط‌ به ارائه‌ی کمک مالی و برق به شرکت Jiumu Group Genesis Technology در شهر فوجو است. این شرکت در برهه‌ای زمانی بیش‌از ۱۶۰٬۰۰۰ ماینر بیت‌کوین داشت.

طبق ادعای دادگاه، شیائو یی با دستور به اداره‌های مختلف و تهیه‌ی گزارش‌های آماری اشتباه درباره‌ی مصرف برق، سعی کرده است که عملیات استخراج بیت‌کوین را پنهان نگه دارد. در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، بالغ‌بر ۱۰ درصد از کل برق شهر فوژو را Jiumu Group Genesis Technology مصرف کرد.

دادگاه چین می‌گوید شیائو یی به جرم‌هایش اعتراف و ابراز پشیمانی کرده و وجوه دزدیده‌شده را برگردانده است. همچنین، تمامی رشوه‌ها و سودهای کسب‌شده‌ی یی، ضبط شده است.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  ارزش بیت‌کوین 2 درصد کاهش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *