تغییر نام توییتر با مشکل رو به رو شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
گزارش‌های اخیر حکایت از ثبت نوعی نماد X از سوی حداقل ۳۰۰ شرکت در آمریکای‌شمالی برای خدمات و محصولاتشان دارد.
ایلان ماسک اخیراً نام و لوگو توییتر را به X تغییر داده است و اکنون حتی با درج آدرس www.x.com، وارد نسخه‌ی تحت‌وب این شبکه‌ی اجتماعی ۱۶ ساله می‌شوید.

دراین‌میان، مشکلی در تغییر نام توییتر به X وجود دارد؛ زیرا گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که علامت تجاری X به چند شرکت دیگر نیز تعلق دارد. درواقع، گفته می‌شود که فقط در منطقه‌ی آمریکای‌شمالی، بیش‌ از ۳۰۰ شرکت مختلف این نام را دراختیار دارند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به متا و مایکروسافت اشاره کرد. بدین‌ترتیب، ماسک احتمالاً در تغییر نام شبکه‌ی اجتماعی میکروبلاگینگ خود با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مایکروسافت از سال ۲۰۰۳ مالک علامت تجاری X است که درحقیقت این نام را برای استودیوهای ایکس باکس و بازی‌های ویدئویی خود ثبت کرده است. همچنین، متا که اخیراُ از ترِدز به‌عنوان رقیب توییتر رونمایی کرده، در سال ۲۰۱۹ لوگو X را با رنگ سفید و آبی ثبت کرده است.

به‌هرحال، محافظت از نام تجاری می‌تواند سخت باشد و ایلان ماسک احتمالاً از آن فقط در طرحی خاص استفاده خواهد کرد تا با عواقب قانونی مواجه نشود. داگلاس مسترز، وکیل دادگستری، در گزارشی به رویترز می‌گوید: «باتوجه‌به دشواری محافظت از نشان تجاری که فقط یک حرف است، توییتر احتمالاً فقط می‌تواند از لوگویی شبیه X استفاده کند و درواقع این نماد مشخصه‌ی چندانی ندارد.»

ناگفته نماند که ایلان ماسک نشان داده است مثل بچه‌ای سمج همیشه به هرآنجه بخواهد، دست می‌یابد و باید دید این‌ بار هم با اصرار و پافشاری‌های همیشگی خود می‌تواند نشان تجاری X را بدون مشکل قانونی برای توییتر محفوظ نگه دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید  محکوم شدن هکر حساب‌های توییتر افراد مشهور به پنج سال زندان

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *