افزایش عجیب قیمت این گوشی‌ها در بازار تهران! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

قیمت یک گوشی اندرویدی از زمان عرضه تا هفته سوم مردادماه در سطح خرده فروشی افزایش 70 درصدی داشته است.

تحولات بازار رکودی تلفن همراه در هفته های اخیر تعجب بسیاری از ناظران مستقل را در پی داشته است.

بررسی های میدانی نشان می دهد در تیرماه در بازار تلفن همراه کشور همزمان با بسیاری از بازارهای مصرفی شاهد رکود بی سابقه بودیم.

نکته دیگر که این مدعا را تایید می کند کاهش معنادار واردات تلفن همراه نسبت به سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است. بر این اساس ارزش واردات تلفن همراه در یک روندنزولی قرار گرفته و از سقف ۳ میلیارد دلار وارد کانال ۲.۵ میلیارد دلاری شده است.

در این بین در بازار تلفن همراه کشور که درگیر رقابت بسیار فشرده بین دو برند سامسونگ و شیائومی است، از اواخر تیر ماه شاهد عرضه یک برند جدید بودیم. گوشی باند از یک برند ایرانی تلفن همراه در پلتفرم دیجی کالا با قیمت تقریبی ۱۰ میلیون تومان پیش فروش شد.

مدتی بعد در پلتفرم مذکور عرضه برند مذکور متوقف شد. هرچند در سابقه گوگول همچنان قیمت ۱۰ میلیون تومانی نخستین مدل از این برند قابل مشاهده است.

حالا در هفته سوم مردادماه شاهد تحولات عجیب در بازار هستیم، به عنوان مثال قیمتها در بازار عمده فروشی و خرده فروشی به صورت متوسط نزدیک به ۱۴.۵ میلیون تومن عرضه می شود.

از سوی دیگر در برخی خرده فروشیها نیز قیمت این مدل از گوشیهای هوشمند تا ۱۷ میلیون تومان نیز بالا رفته است.

نکته دیگر اینکه نگاهی به سایت ارزش گمرک ایران نشان می دهد ارزش براوردی گمرک در خصوص این کالا برای محاسبه حقوق ورودی نزدیک ۲۳۹ یورو یا ۱۲ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید  سامسونگ گلکسی A54 و A34 با نمایشگر 120 هرتزی را معرفی کرد

منبع: شاخص ۳۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *