اعلام مشخصات رقیب جذاب ساینا از سوی پارس خودرو

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سایپا سهند، یکی از خودروهای تازه‌واردی است که سر و صدای زیادی بین محصولات ایرانی به پا کرده است.

این سدان جدید‌الورود توسط پارس خودرو تولید خواهد شد و دارای تیپ‌های مختلفی است و امکانات و مشخصات فنی جذابی برای آن در نظر گرفته شده است.

گفته شده سهند پارس خودرو نسخه فیس لیفت سدان ساینا است و در ۶ تیپ مختلف تولید و راهی بازار خواهد شد که ۲ تیپ بنزینی دنده‌ای و چهار تیپ دیگر شامل ۲ تیپ دوگانه سوز و ۲ تیپ بنزینی اتوماتیک خواهد بود. از امکانات پایه نسخه دنده‌ای می‌توان به کنترل پایداری، ترمز اضطراری و کیسه هوا اشاره کرد.

همچنین تیپ‌های بالاتر این سدان مجهز به سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و آینه‌های برقی با گرم‌کن شده‌اند که در نوع خود برای یک ماشین ایرانی قابل قبول است. یکی از نقاط قوت سایپا سهند در بازار داخلی کشورمان، ارائه این خودرو با تیپ‌های مختلف از نظر آپشن‌ها و مشخصات فنی است. این موضوع باعث می‌شود تا خریداران گزینه‌های متعددی پیش رو داشته باشند و با آزادی کامل دست به انتخاب بزنند.

مشخصات فنی سهند سایپا

زیر کاپوت خودروی جدید سایپا یک پیشرانه بنزینی با نام M15 GSI تعبیه شده که در قیاس با نسخه‌های قبلی بهبود یافته و مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها شده است. علاوه بر این بهبودهایی در زمینه هدر و سرسیلندر اعمال شده که در نوع خود عملکرد فنی ماشین را ارتقا خواهد داد.

پیشرانه ۸ سوپاپه این خودرو می‌تواند نهایتاً ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. همان‌طور که گفتیم سهند نسخه دوگانه سوز هم دارد که پیشرانه در نظر گرفته شده برای آن می‌تواند حداکثر ۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

بیشتر بخوانید  پیکاپ کینگ لینگ تاگا به بازار می‌آید

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی سایپا سهند

گفتیم که سهند دارای تیپ‌های مختلفی است که هر یک بسته به آن مجهز به امکانات کمتر یا بیشتری هستند. تیپ‌های پایه و ارتقایافته دارای آپشن‌های رفاهی و ایمنی زیر خواهند بود:

تیپ‌های دنده‌ای پایه امکاناتی نظیر سیستم صوتی با رادیو پخش، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز اضطراری، دزدگیر، سنسور نور برای تنظیم اتوماتیک چراغ‌ها، چراغ‌های روز که با روشن شدن پیشرانه روشن خواهند شد، سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو، تنظیم برقی زوایای داخلی آینه‌های جانبی، ۲ کیسه هوای ایمنی جلو، روکش پارچه‌ای برای صندلی‌ها، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، رینگ‌های فولادی با قالپاق، سیستم پایش فشار باد لاستیک‌ها و فرمان هیدرولیک با غربیلک دی‌تایپ دارند.

همچنین تیپ‌های ارتقایافته و مجهزتر این سدان تازه‌وارد تجهیزاتی مازاد بر موارد فوق مثل آنتن کوسه‌ای، دو بلندگو در قسمت عقب، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی و دوربین دید عقب، سانروف، داشبورد دو رنگ، آینه‌های جانبی با گرم‌کن و چراغ راهنمای جانبی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان خواهد داشت.

علاوه بر این‌ها سهند دو تیپ اتوماتیک هم دارد که امکانات رفاهی و ایمنی آنها بیشتر از نسخه‌های دیگر است. تیپ پایه اتوماتیک سهند پارس خودرو مجهز به امکاناتی نظیر فرمان برقی دی‌تایپ، سیستم محدودکننده سرعت، سیستم کنترل خودکار سرعت کروز، روکش پارچه‌ای و چرمی برای صندلی‌ها است.

تیپ N329 نیز به‌عنوان کامل‌ترین نسخه از سهند علاوه بر موارد فوق دارای امکانات مازادی نظیر سیستم هشداردهنده باز بودن درها، دو بلندگوی تیوتر در قسمت عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رادار تشخیص نقاط کور، سنسور باران، شیشه‌های دودی در قسمت عقب، تنظیم برقی دو طرفه صندلی راننده و رینگ‌های آلومینیومی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  حقوق 60 درصد از این افراد زیر 5 میلیون تومان است!

منبع: گجت‌نیوز

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *