خودروهای چینی به ربات گفتگوگر مجهز می‌شوند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

یک خودروساز مشهور چینی در نظر دارد رباتی شبیه به ChatGPT به خودروهای خود اضافه کند.

بدین منظور از مدل زبان‌پایه ۳.۵ ارنی(Ernie) متعلق به شرکت فناوری بایدو که رقیب شرکت OpenAI و ربات ChatGPT است، استفاده خواهد کرد.

به نقل از آی‌ای، یک شرکت خودروسازی چینی به نام گریت وال موتور(Great Wall Motor) یا GWM با افزودن سیستم‌های هوش مصنوعی به خودروهای خود، به دنبال ادغام هوش مصنوعی شرکت بایدو(Baidu) در سیستم خودروهاست تا امکان مکالمه بین راننده و خودرو را به نحو احسن فراهم کند.

این خودروساز با شرکت فناوری بایدو برای تولید خودروهای تجهیز شده به ابزار گفتگوی رباتیک Ernie Bot همکاری می‌کند تا خودروهای خود را هوشمندتر و کاربرپسندتر کند.

مدل پایه هوش مصنوعی بایدو موسوم به Ernie به عنوان رقیب چینی ChatGPT معرفی شده است.

گفته می‌شود چندین ویژگی نوآورانه در خودروهایی که در حال تولید انبوه هستند، آزمایش شده است. در بیانیه GWM آمده است که آنها به تدریج به صورت گسترده در خودروهای قابل عرضه قرار خواهند گرفت.

بایدو تمرکز خود را روی هوش مصنوعی و در درجه اول بر توسعه مدل زبان بزرگ Ernie معطوف کرده است. این شرکت در بیانیه‌ای در ماه مه گفت که ۱۴۰ میلیون دلار(یک میلیارد یوان) برای رشد استارت‌آپ‌های چینی با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری می‌کند.

ارتقای حس خوب در خودرو

شرکت بایدو ماه گذشته فاش کرد که نسخه بتای Ernie ۳.۵ به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است و از ChatGPT ۳.۵ در رتبه‌بندی کلی توانایی‌ها و از GPT-۴ در مهارت‌های خاص زبان چینی بهتر عمل کرده است.

بیشتر بخوانید  قیمت عجیب این مدل شاسی بلند کارکرده در بازار! + جدول

شرکت GWM و بایدو با استفاده از آخرین مدل ارنی، برای تحقیق در مورد کاربردهای آخرین مدل زبان بزرگ خود در تعاملات هوشمند درون خودرویی همکاری می‌کنند. آنها تاکنون بسیاری از ویژگی‌های جدید را برای پیاده‌سازی در مدل‌های خودروهای تولید انبوه آزمایش کرده‌اند.

بایدو فناوری‌های مختلف رانندگی هوشمند ایجاد شده در Ernie را برای سناریوهای داخل خودرو از جمله برنامه‌ریزی سفر، ایجاد سرگرمی در خودرو، پرسش و پاسخ و طراحی و نقاشی روی نمایشگر خودرو ارائه کرده است.

تقاضا برای راه حل‌های هوشمند

تجارت خودرو به سرعت در حال تحول است و هوش مصنوعی به عنوان یک جنبه حیاتی برای شرکت‌های خودروسازی که به دنبال متمایز کردن خود و ارائه ارزش‌ افزوده‌های پیشنهادی جدید هستند، ظاهر شده است. مصرف‌کنندگان و صنعت خودرو در ابراز نیاز خود به اتاق‌های هوشمند که رابط‌های بصری‌تر، قابلیت‌های گسترده‌تر و تجربیات روان‌تر را ارائه می‌دهند، مشترک هستند.

خودروسازان چینی نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند وسایل نقلیه برقی مجهز به فناوری Ernie Bot بسازند و تولید آنها در اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد.

ضمن اینکه شرکت اوبر نیز به تازگی اعلام کرده که در حال کار بر روی ادغام هوش مصنوعی در خدمات خود مانند ربات هوش مصنوعی است که در برنامه خود گنجانده است.

شرکت GMW که بزرگ‌ترین سازنده خودروهای شاسی‌بلند در چین است، مشخص نکرده که کدام مدل‌ها اولین مدل‌هایی هستند که شامل Ernie Bot می‌شوند. همچنین جدول زمانی مشخصی برای عرضه اولین خودروهای مجهز به این فناوری ارائه نکرده است.

شرکت بایدو نیز مشتاقانه به دنبال فرصت‌هایی برای ادغام Ernie Bot در سایر مشاغل مانند خدمات ابری است و مطمئناً رقابت را داغ کرده، چرا که رقبای غربی خود مانند OpenAI، گوگل، مایکروسافت و اپل را به چالش کشیده است.

بیشتر بخوانید  قدرت خارق‌العاده هوش مصنوعی GPT-4

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *