شکایت بیش‌ از ۱۵۰۰ توسعه‌دهنده‌ بریتانیایی از اپل

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
گروهی از توسعه‌دهندگان بریتانیایی، سیاست اپل در قبال کارمزدهای اپ استور را غیرمنصفانه می‌دانند.
بر اساس گزارش رویترز، بیش‌ از ۱٬۵۰۰ توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن در بریتانیا شکوائیه‌ی گروهی جدیدی علیه اپل راه انداخته‌اند که روی کارمزدهای فروشگاه آنلاین اپ استور تمرکز دارد. این پرونده‌ی ۷۸۵ میلیون پوندی (معادل یک میلیارد دلار) جدیدترین نمونه از موضع‌گیری توسعه‌دهندگان علیه سیاست‌های اپل است.

کسب‌و‌کار خدمات اپل که اپ استور را در زیرمجموعه‌ی خود دارد، در سال‌های اخیر رشد انفجاری تجربه کرده است و اکنون در هر فصل حدوداً ۲۰ میلیارد دلار درآمد ثبت می‌کند. با وجود این، کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپ استور که اپل به توسعه‌دهندگان تحمیل می‌کند، انتقاد آن‌ها را به دنبال داشته است. همچنین در چند کشور، نهادهای رگولاتوری علیه این کارمزد موضع‌ گرفته‌اند.

اپل می‌گوید ۸۵ درصد از توسعه‌دهندگان اپ استور هیچ کمیسیونی پرداخت نمی‌کنند. این شرکت همچنین گفته که به توسعه‌دهندگان اروپایی کمک می‌کند اپلیکیشن‌های خود را به مشتریانی در ۱۷۵ کشور در سراسر دنیا ارائه دهند و رشد کنند.

شاکی اصلی پرونده می‌گوید هزینه‌هایی که اپل به توسعه‌دهندگان تحمیل می‌کند، بیش‌ازحد زیاد است. در پرونده آمده که شرایط فعلی نتیجه‌ی انحصارگرایی اپل در زمینه‌ی توزیع اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد است.

انحصارگرایی اپل در زمینه‌ی توزیع اپلیکیشن احتمالاً به‌زودی به پایان می‌رسد؛ چون مطابق قوانین تصویب‌شده در اروپا، اپل موظف است مجوز فعالیت فروشگاه‌هایی به غیر از اپ استور را در iOS صادر کند.

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید  بازسازی آهنگ گروه پینک فلوید از روی امواج مغزی با کمک هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *