برنامه Paint و Photos ویندوز ۱۱ به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مایکروسافت به زودی از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف ویندوز 11 استفاده خواهد کرد.

سال گذشته برای مایکروسافت و هوش مصنوعی بسیار مهم بود و تقریباً همه‌ی خبرهای این شرکت به عملکردهای مرتبط با فناوری هوش مصنوعی ارتباط داشت. اکنون قابلیت‌هایی مثل Studio Effects و Copilot برای ویندوز ۱۱ منتشر شده که انتظار می‌رود در پاییز به‌طور عمومی دردسترس کاربران قرار گیرند.

ظاهراً مایکروسافت تصمیم دارد هوش مصنوعی را در بخش‌های مختلف ویندوز ۱۱ به‌کار بگیرد. گفته می‌شود این شرکت اکنون به‌دنبال افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به تعدادی از برنامه‌های ویندوز ۱۱ ازجمله Snipping Tool، Photos و Paint است. برخی از این ویژگی‌ها به سخت‌افزار اختصاصی مثل NPU(واحد پردازش عصبی) یا VPU(واحد پردازش بینایی) نیاز دارند درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند بدون هیچ پیش‌نیازی روی سیستم‌عامل مذکور دردسترس قرار گیرند.

گفته می‌شود، مایکروسافت درحال کار روی قابلیت هوش مصنوعی جدیدی در Photos است که به این برنامه اجازه می‌دهد اشیاء یا افراد را در عکس‌ها شناسایی کند و آن‌ها را برای استفاده در سایر برنامه‌های گرافیکی برش دهد. این ویژگی از مدتی قبل در اندروید و iOS ارائه می‌شود و جای تعجب نیست که مایکروسافت هم می‌خواهد چنین امکانی را به ویندوز اضافه کند.

انتظار می‌رود Snipping Tool به فناوری OCR(تشخیص کاراکتر نوری) مجهز شود تا بدین‌ترتیب ویندوز بتواند هنگام کپی کردن متن موجود در تصاویر، آن را آسان‌تر به حافظه‌ی کلیپ‌بورد انتقال دهد. غول فناوری اهل ردموند همچنین قصد دارد OCR را در برنامه‌ی دوربین نیز ارائه دهد تا کاربران بتوانند متن را از اسنادی که از آن‌ها عکس گرفته‌اند به‌راحتی استخراج کنند.

درنهایت مایکروسافت درحال آزمایش ادغام هوش مصنوعی با برنامه‌ی Paint ویندوز ۱۱ است. کاربران می‌توانند از این برنامه بخواهند بوم را براساس معیارهایی که تعیین می‌کنند ایجاد کند؛ درست مثل روش عملکرد ابزار ساخت تصویر چت‌بات بینگ.

بیشتر بخوانید  تصمیم ناسا برای استفاده از یک هوش مصنوعی شبیه ChatGPT در ایستگاه فضایی ماه

هنوز نمی‌دانیم مایکروسافت چه زمانی قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به برنامه‌های ویندوز ۱۱ اضافه خواهد کرد. ظاهراً این ایده‌ها هنوز در مراحل آزمایشی هستند. ازطرفی مایکروسافت در ۲۱ سپتامبر(۳۰ شهریور ۱۴۰۲) رویدادی برگزار می‌کند که احتمالاً در آن از محصولات جدید سرفیس رونمایی خواهد کرد و اطلاعیه‌هایی درمورد هوش مصنوعی ویندوز ارائه خواهد داد.

پلتفرم اصلی بعدی ویندوز که سال ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد، به‌طور عمیق با هوش مصنوعی ترکیب می‌شود. درحال حاضر قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ تا حدودی سطحی هستند و انتظار می‌رود نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل دسکتاپ ردموندی‌ها به‌عنوان نقطه‌ی آغاز ادغام عمیق‌تر تجربیات هوش مصنوعی با قابلیت‌های ویندوز درنظر گرفته شود.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *